Ska du få tillbaka pengar enligt grundberäkningen i deklarationen, dvs om du inte ändrar något alls?
Nej ska betala 2800kr...
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ska du få tillbaka pengar enligt grundberäkningen i deklarationen, dvs om du inte ändrar något alls?
Om jag har förstått det hela rätt (Ställde samma fråga som du dock kom tjejens utslag idag) så kommer du få behålla dom.
Lasseman - Ni hinner väl inte ta dom stålarna va?
Du får inte fullt nyttjande av dina ränteutgifter. Du har alldeles för liten skattereduktion för underskott kapital i relation till dina ränteutgifter. Jag skulle nog flytta så mkt som möjligt till din partner. Begär att få 20% i handen när återbäringen kommer av det du flyttar över till din partner.
Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.
Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?
Varför vill du inte ha något underskott alls?Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.
Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?
Va
Varför vill du inte ha något underskott alls?

Själv är man sen med hyran och sa att man ska betala den nästa vecka så hoppas som in i helvete på torsdagsmorgonen jag med...
Varför hyran? Som fastighetsförvaltare så måste jag bara få åberopa...betala alltid Din hyra/avgift i tid! Vi är snabba med inkasso krav !
Varför hyran? Som fastighetsförvaltare så måste jag bara få åberopa...betala alltid Din hyra/avgift i tid! Vi är snabba med inkasso krav !
Den hanteringen varierar mycket. Hade en avhysning innan jul någon gång. Där var det obetalda hyror i nästan 2 år. När inkassokravet skickades vet jag inte, men det var ungefär 140000 i hyror som var obetalda. Var ganska lönlöst att motivera personen att ta tag i det, betala 140k och eventuellt inte få bo kvar ändå..[/QUOTE
Har du skuld hos kfm lär den betalas direkt med skattepengarna?Jag så de kan komma rdan den 4e april!?? Åh längtar sönder....de första jag ska göra är o tanka full tank i bilen o stor handla mat haha....sen gå igenom mina avbetalnings planer o betala bort massa små skulder så man blir kvitt de...även betala bort lite på en skuld hos kronofogden...Kommer kännas så mkt lättare efter man betalat bort detta....
Vad ska ni göra med er skatteåterbäring??
Fick beskedet om slutlig skatt nyss.
Har du nyss fått beslut om sanering? Isf kan det vara så att det inte hunnits med bara o KFM kommer betala igen pengarna. Kolla med din handläggare på skusan vad som gäller.Jävla skit!!! Fick mitt besked nu. Jag har beslut om skuldsanering , och ändå har pengarna utbetalats till Kronofogden, varenda krona, 33000:-! Nu sitter jag lite i klistret då jag räknat med pengarna Vem vänder jag mig till? Skatteverket eller min skuldsaneringshandläggare?
Jag fick beslut den 28/2. Vet ju att KF är otroligt sega med återbetalningar, blir kämpigt att vänta flera veckor, behöver dom verkligen :-/ Ska ringa handläggaren idag!Har du nyss fått beslut om sanering? Isf kan det vara så att det inte hunnits med bara o KFM kommer betala igen pengarna. Kolla med din handläggare på skusan vad som gäller.
Det var inte så att det skulle ingå i saneringen? Har läst om andra här där det vatt så...Jävla skit!!! Fick mitt besked nu. Jag har beslut om skuldsanering , och ändå har pengarna utbetalats till Kronofogden, varenda krona, 33000:-! Nu sitter jag lite i klistret då jag räknat med pengarna Vem vänder jag mig till? Skatteverket eller min skuldsaneringshandläggare?
Det står inget om det i mitt beslut och betalplan..? Plus att jag ringde för att dubbelkolla, förvisso pratade jag med en annan handläggare än ”min”, men jag skulle få behålla pengarna sa denne. Jädra skit tänk om det blivit nåt fel nu så jag inte får dom?? :-/Det var inte så att det skulle ingå i saneringen? Har läst om andra här där det vatt så...
Har du skuld hos kfm lär den betalas direkt med skattepengarna?
Har du skuld hos kfm lär den betalas direkt med skattepengarna?
Kan Ni alla se Er slutliga skatt om Ni loggar in på Skatteverkets sida!?!? För på mig finns det beslut...![]()
Nej jag har inget fått än...Kan Ni alla se Er slutliga skatt om Ni loggar in på Skatteverkets sida!?!? För på mig finns det beslut...![]()
Nej jag har inget fått än...
Loggade Du in på Skatteverkets app eller?Jag fick mejl att jag fått från skatteverket och loggade in via kivraNej jag har inget fått än...