Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Om jag har förstått det hela rätt (Ställde samma fråga som du dock kom tjejens utslag idag) så kommer du få behålla dom.

Lasseman - Ni hinner väl inte ta dom stålarna va?

Jag ringde till Kronofogden idag och frågade. Hon sa att normalt sett tar dom inga pengar innan den tiden man har fått på sig att betala in har gått ut. Nu hade jag en som gick ut den 4e april, dvs har dom varit förbannat snabba med att skicka in om verkställighet.

Återstår att se om dom pengarna tas eller om jag hinner få hela beloppet från återbäringen...

Någon med insyn som vet om det ska passera några dagar utöver utsatt datum för inbetalning innan de tar pengarna?

Och om skulden som ska vara inbetald den 4e är lägre än beloppet på skatteåterbäringen, får jag resterande belopp utbetalt till mig eller går allt till kronofogden som sen betalar ut eventuellt överskott?

Du får inte fullt nyttjande av dina ränteutgifter. Du har alldeles för liten skattereduktion för underskott kapital i relation till dina ränteutgifter. Jag skulle nog flytta så mkt som möjligt till din partner. Begär att få 20% i handen när återbäringen kommer av det du flyttar över till din partner.

Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.

Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?

Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.

Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?

Helt rätt

Va

Varför vill du inte ha något underskott alls?

Fin fan vad jag längtar efter min skatteåterbäring nu,har deklarerat tidigt i appen så nu den 5e elr 6e april ska den komma. När tror ni den kommer? 5 elr 6e april? Har de nån betydelse vilken bank elr vart man bor?

Självklart hoppas jag på den 5:e, men nu kom ju påsken emellan så jag vet inte om filerna gått iväg till respektive bank som förra året då återbäringen registrerades på Skattekontot redan den 1:a april. Det har ju varit så tidigare år att när det inte går att logga in på Skattekontot håller de på med sina körningar av återbäringen men än så länge kommer jag in. Men jag håller tummarna att vi båda får den 5:e april.:)

Gissar att vi har dom på kontot fredagsmorgonen!

Ja vi får verkligen hoppas dom kommer 5e april på morgonen...vilken bra start på en dag då o kuna betala bort endel skulder man har uhh

Själv är man sen med hyran och sa att man ska betala den nästa vecka så hoppas som in i helvete på torsdagsmorgonen jag med...

Kanske beror på vilken bank man har men jag har alltid fått återbäringen på eftermiddagen

Jag har oxå fått skatteåterbäringen på efterm förr om åren, jag har Swedbank..

Själv är man sen med hyran och sa att man ska betala den nästa vecka så hoppas som in i helvete på torsdagsmorgonen jag med...

Varför hyran? Som fastighetsförvaltare så måste jag bara få åberopa...betala alltid Din hyra/avgift i tid! Vi är snabba med inkasso krav !

Varför hyran? Som fastighetsförvaltare så måste jag bara få åberopa...betala alltid Din hyra/avgift i tid! Vi är snabba med inkasso krav !

Den hanteringen varierar mycket. Hade en avhysning innan jul någon gång. Där var det obetalda hyror i nästan 2 år. När inkassokravet skickades vet jag inte, men det var ungefär 140000 i hyror som var obetalda. Var ganska lönlöst att motivera personen att ta tag i det, betala 140k och eventuellt inte få bo kvar ändå..

Ringde och sa att det kommer nästa vecka.
Första och sista gången jag slarvar med det.

Den hanteringen varierar mycket. Hade en avhysning innan jul någon gång. Där var det obetalda hyror i nästan 2 år. När inkassokravet skickades vet jag inte, men det var ungefär 140000 i hyror som var obetalda. Var ganska lönlöst att motivera personen att ta tag i det, betala 140k och eventuellt inte få bo kvar ändå..[/QUOTE

Det finns självklart alltid undantag, men själv arbetar jag på ett stort fastighetsbolag här i Malmö och vi agerar direkt mot ”sena” betalare ! Efter 5 försenade dagar utgår inkasso krav direkt via Colligent och vi drar oss inte för att dra hyresgästen till hyresnämnden !
De större fastighetsbolagen har noll tolerans för sena betalare... Har arbetat hos flertalet olika fastighetsbolag och situationen är densamma överallt

Har för mig att skatteåterbäringen kan komma en dag innan de datumen de skrivit ut på hemsidan. Men jag kanske kommer ihåg fel

Jag så de kan komma rdan den 4e april!?? Åh längtar sönder....de första jag ska göra är o tanka full tank i bilen o stor handla mat haha....sen gå igenom mina avbetalnings planer o betala bort massa små skulder så man blir kvitt de...även betala bort lite på en skuld hos kronofogden...Kommer kännas så mkt lättare efter man betalat bort detta....

Vad ska ni göra med er skatteåterbäring??

Jag så de kan komma rdan den 4e april!?? Åh längtar sönder....de första jag ska göra är o tanka full tank i bilen o stor handla mat haha....sen gå igenom mina avbetalnings planer o betala bort massa små skulder så man blir kvitt de...även betala bort lite på en skuld hos kronofogden...Kommer kännas så mkt lättare efter man betalat bort detta....

Vad ska ni göra med er skatteåterbäring??
Har du skuld hos kfm lär den betalas direkt med skattepengarna?

Kivra. Men finns att ladda ner på mina sidor på skatteverket.

Jävla skit!!! Fick mitt besked nu. Jag har beslut om skuldsanering , och ändå har pengarna utbetalats till Kronofogden, varenda krona, 33000:-! Nu sitter jag lite i klistret då jag räknat med pengarna Vem vänder jag mig till? Skatteverket eller min skuldsaneringshandläggare?

Jävla skit!!! Fick mitt besked nu. Jag har beslut om skuldsanering , och ändå har pengarna utbetalats till Kronofogden, varenda krona, 33000:-! Nu sitter jag lite i klistret då jag räknat med pengarna Vem vänder jag mig till? Skatteverket eller min skuldsaneringshandläggare?
Har du nyss fått beslut om sanering? Isf kan det vara så att det inte hunnits med bara o KFM kommer betala igen pengarna. Kolla med din handläggare på skusan vad som gäller.

Har du nyss fått beslut om sanering? Isf kan det vara så att det inte hunnits med bara o KFM kommer betala igen pengarna. Kolla med din handläggare på skusan vad som gäller.
Jag fick beslut den 28/2. Vet ju att KF är otroligt sega med återbetalningar, blir kämpigt att vänta flera veckor, behöver dom verkligen :-/ Ska ringa handläggaren idag!

Det var inte så att det skulle ingå i saneringen? Har läst om andra här där det vatt så...

Det var inte så att det skulle ingå i saneringen? Har läst om andra här där det vatt så...
Det står inget om det i mitt beslut och betalplan..? Plus att jag ringde för att dubbelkolla, förvisso pratade jag med en annan handläggare än ”min”, men jag skulle få behålla pengarna sa denne. Jädra skit tänk om det blivit nåt fel nu så jag inte får dom?? :-/

Senast ändrad:

Fick brev av skatteverket nyss där som tagit det sista av min skuld hos kronofogden 700kr och resten av skatteåterbäringen ska betalas ut inom en vecka stod de...hopas ja får skatte återbäringen nu den 5-6e april då....

Vad märkligt... När jag loggar in på Skatteverkets hemsida, så finns det inget beslut på mig ännu... inga pengar utbetalda till mitt skattekonto :(

Ja jag har 700kr kvar på löneutmätingen och dom har kronofogden tagit från skatte återbäringen fick ja besked om nu på morgonen...Resten av skatte återbäringen ska gå till o betala bort inkasso skulder o 3 betalnings förelägganden...sen stor handla mat o tänka upp bilen så man kan åka till jobbet... puh haha

Kan Ni alla se Er slutliga skatt om Ni loggar in på Skatteverkets sida!?!? För på mig finns det INGET beslut... :(

Senast ändrad:
Kan Ni alla se Er slutliga skatt om Ni loggar in på Skatteverkets sida!?!? För på mig finns det beslut... :(

Jag loggade precis in på skatte kontot o där står det det beloppet ja ska få tillbaka...men ring skatteverket o fråga?:/

Jag har med fått mail och när jag loggar in på skatteverkets konto står det att pengarna är utbetalda.

Fick mejl från Skatteverket i natt och när jag nyss loggade in på mitt Skattekonto står det att pengarna betalades ut 2018-04-01 och att det kan ta upp till 3 arbetsdagar innan de är disponibla.

Har också fått skattebeskedet i Kivra och ser på Skatteverket (skattekonto) att pengarna är utbetalda till KFM, vilket är helt i sin ordning. Ni som inte fått besked ännu får nog det inom de närmsta dagarna, tror att Skatteverket måste "pytsa" ut beskeden efter någon bestämd ordning eftersom datasystemen skulle braka samman annars.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp