Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?

Har här om dagen börjat öppna upp mig för min man om mina skulder. Men hemskt, mår så dåligt och skämms så fruktansvärt. Har 700 000 i skulder och han tror nu de är hos inkasso (hemskt nog) men det har gått till kronofogden. Har även ett större lån på närmare 700 000. Det har jag inte vågat berätta om. Men hur fan gör jag? Han tänker att vi ska boka möte på banken. Försöka låna upp på huset. Men det kommer dom ju aldrig gå med på känner jag. Vill bara dö.

Hej, det är nog bara att lägga alla korten på bordet. Bättre han får veta det av dig direkt innan frågan kommer upp när ni är hos banken

Är det 1.4 miljoner totalt?

Har här om dagen börjat öppna upp mig för min man om mina skulder. Men hemskt, mår så dåligt och skämms så fruktansvärt. Har 700 000 i skulder och han tror nu de är hos inkasso (hemskt nog) men det har gått till kronofogden. Har även ett större lån på närmare 700 000. Det har jag inte vågat berätta om. Men hur fan gör jag? Han tänker att vi ska boka möte på banken. Försöka låna upp på huset. Men det kommer dom ju aldrig gå med på känner jag. Vill bara dö.
Vad är fastigheten värd och hur mycket är redan belånat?

Jag har varit i din situation men jag berättade aldrig utan blev påkommen av min fru. Nu, efter några år och efter att ha kommit igenom den värsta ekonomiska krisen (jag betalar fortfarande av på den "hemliga" skulden med över 8000:- varje månad) så kan jag konstatera att livet hade varit mycket bättre om jag hade vågat berätta allt självmant och om inte annat berättat ALLT när jag blev avslöjad.

Jag vet ju inget om ert äktenskap men jag är ganska säker på att fortsätta mörka blir värre än att (inom kort) bli avslöjad tex genom att kronofogden kommer på besök.

Men hur långt har ärendet på Kronofogden gått? Fått utslag ännu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp