Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?

Om du väl har börjat öppna dig, så har du redan kommit en bra bit på vägen.. Det är tufft som bara den att gå och bära på det, tills man kommer till stadiet när det bubblar över för en. Kan iallafall rekommendera att om du nu börjat öppna upp, så håll inte tillbaka/hymla med något det blir bara skit på skit.

Det blir bättre på ett eller annat sätt, men ta sig dit i ensamheten/tystnaden kommer bara orsaka att mer saker går åt skogen!

Jag förstår att det måste vara en fruktansvärd situation, men som många är inne på så är det enda sättet att lägga alla korten på bordet, det finns inget annat att göra.

Utöver det så är mitt konkreta råd att du bokar tid med skuldrådgivare i din kommun samt att du kontaktar din vårdcentral eller motsvarande och ber att få träffa någon att prata med. Att få öppna upp sig och prata ut och formulera sina tankar med någon professionell som inte dömer eller värderar kan vara livsviktigt. Att gå och bära på skam inom sig för länge är verkligen skadligt.

Edit: Utan att veta allt för mycket om din situation, hur skulderna uppkommit osv så låter det ju också som att du skulle kunna vara aktuell för skuldsanering, med tanke på att dina räntor lär växa enormt om du har 1,4 miljoner hos kronofogden (eller på väg dit). Men för att det ska vara en möjlighet så måste du först prata med din partner, för att reda ut alla förutsättningar, oavsett om han väljer att stanna eller gå. Jag önskar er all lycka och glöm inte att det alltid finns en framtid, den blir inte alltid som vi tänkt, men den finns där.

Bara berätta. Jag var i samma sits, över 2 miljoner i skulder. Allt framme sen nåt år tillbaka, vilken lättnad att inte behöva smyga med posten, Kivra osv mer!!! Fick mitt liv tillbaka, även om jag har ekonomiska konsekvenser länge till.

Är iofs i pågående separation med min fästmö på 5 år av andra anledningar men jag kan berätta vilken otrolig lättnad det är att lägga korten på bordet. Jag bemöttes väldigt "hårt" av sambo under mina återfall(spel) och lögner om hur stora skulderna har varit men sedan jag var helt ärlig har det varit så himla skönt även om det är väldigt tufft att ta första steget och berätta.

Jag har även berättat om 100% av mina skulder till min närmsta familj och det rekommenderar jag också att du gör även om du såklart inte måste. En person är bara så sjuk som deras hemligheter och jag kan lova dig att det känns bättre även om det ursprungliga erkännandet är tufft. Det kommer komma fram för eller senare när du minst anar det och då är det bättre att det kommer från dig, på en tid och plats du själv kan välja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp