• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur långt tid emellan ansökningar för samlingslån

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Fast betyget i sig avgör inte om du får lånet eller inte. Det diffar dessutom en hel del beroende på hur frågeställaren viktar olika parametrar vilket jag personligen tycker är störande. Det syns tydligt när man tittar på de olika omfrågningskopiorna som ställs i samband med att man söker via en låneförmedlare. Där kan det enligt min erfarenhet skilja sig väldigt mycket från frågeställare till frågeställare.

Ja ja... Hur du än väljer att göra önskar jag dig lycka till och hoppas får så bra resultat som det bara går. Återkoppla gärna hur utfallet blev.

Jag har jubväntat hela året och kommerbya nu i januari när jag är nere på 3ff haft 29% och över 14ff iår o kämpat som en tok med hjälp av nära pga höga räntor snabblån m.m så nära för mig... men du har ju drömbetyg iaf och lite ff att nån skriver hyfsat betyg är långt ifrån sant 0.9 är flestas drämbetyg här kan jag lova dig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Jag har jubväntat hela året och kommerbya nu i januari när jag är nere på 3ff haft 29% och över 14ff iår o kämpat som en tok med hjälp av nära pga höga räntor snabblån m.m så nära för mig... men du har ju drömbetyg iaf och lite ff att nån skriver hyfsat betyg är långt ifrån sant 0.9 är flestas drämbetyg här kan jag lova dig

Tack, jag har kämpat hårt för det betyget. Hade 40% för något år sen.

1 mille i blanco och skit lån på 30% nu har jag 700.000:-
Där det högsta lånet är 8 %.
Vill gärna få ner räntan men sökte senast i oktober ( 10 veckor sen ) och blir orolig att det är för nära inpå
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Tack, jag har kämpat hårt för det betyget. Hade 40% för något år sen.

1 mille i blanco och skit lån på 30% nu har jag 700.000:-
Där det högsta lånet är 8 %.
Vill gärna få ner räntan men sökte senast i oktober ( 10 veckor sen ) och blir orolig att det är för nära inpå
Förstår knepigt , om du har råd o vänta lite till vore det bra men upp till dig.... jag söker om 2-3 veckor när ff försvunnit och jag e nere på 2-3
 

Erikssons

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Januari 2015
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Jag skulle ha sökt. Du har inte så mycket att förlora. Går det inte i lås så skulle jag söka om ett halvår igen, försök under denna tiden extraamortera så att lånen går ner lite till. Kanske är du nere på 620-650k då? Belåningsgraden tycker jag inte är oroväckande alls. Har sett mycket värre exempel och med sämre förutsättningar som har fått hyfsade erbjudande ändå. Kör på Advisa eller Lendo, kör inte samma som du använde i okt. Välj 15 år avbetalningstid. Tror en ränta under 8% är mycket troligt i ditt fall. Även trots rådande pandemi. Gissningsvis kommer ditt betyg stiga till omkring 1,3-1,9 med en ny sökning. Inte hela världen om du sen avvaktar ett halvår och fortsätter betala ner, då är du snabbt nere på ännu bättre förutsättningar igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Du har 700.000 synligt hos UC och en inkomst på 400.000?

Kan gå men jag är inte helt 100.

Berätta gärna hur det gick.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Du har 700.000 synligt hos UC och en inkomst på 400.000?

Kan gå men jag är inte helt 100.

Berätta gärna hur det gick.
Ja. Synliga på UC :) Och 480.000 i inkomst.
Som jag skrev tidigare i tråden så har aldrig belåningsgraden varit ett problem eftersom jag ALLTID blivit beviljad ett lån, även när jag har 1 miljon blanco synliga på Uc med den inkomsten. Har sökt ungefär 1 gång halvåret. Men nu senast så åkte mitt betyg ner från 4.75% till 0.9 % Men sökte senast i oktober och blir orolig att storbankerna tycker att det är för tätt att söka. Man kan säga att min kraftiga sänkning på betyget gör mig otroligt sugen att söka på nytt. Men vill ju lixom inte få noll förslag p.g av att det är för tätt. Jag ska alltså samla lån om jag inte har skrivit tidigare för att få ner min ränta.
 
Senast ändrad:

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Jag skulle ha sökt. Du har inte så mycket att förlora. Går det inte i lås så skulle jag söka om ett halvår igen, försök under denna tiden extraamortera så att lånen går ner lite till. Kanske är du nere på 620-650k då? Belåningsgraden tycker jag inte är oroväckande alls. Har sett mycket värre exempel och med sämre förutsättningar som har fått hyfsade erbjudande ändå. Kör på Advisa eller Lendo, kör inte samma som du använde i okt. Välj 15 år avbetalningstid. Tror en ränta under 8% är mycket troligt i ditt fall. Även trots rådande pandemi. Gissningsvis kommer ditt betyg stiga till omkring 1,3-1,9 med en ny sökning. Inte hela världen om du sen avvaktar ett halvår och fortsätter betala ner, då är du snabbt nere på ännu bättre förutsättningar igen.

Rikigt sugen är jag :). Men såg en som fick avslag nyss med 1.25 eller nått så jag velar fram å tillbaka här :)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag är faktiskt beredd att hålla med @Floppen. Stirra dig inte blind på kreditbetyget. Det verkar som att väldigt många gör det. Det är många andra faktorer som spelar in och att du sökte för bara 2 månader sen talar emot dig. Jag hade avvaktat MINST 2 månader iaf.
Absolut @Amiro 0,9% kanske är ett drömbetyg för många men det spelar väl ingen roll? Ett bra kreditbetyg betyder inte per automatik att du är väldigt kreditvärdig. Kreditbetyget är många gånger sekundärt. Håller inte med om det du skrev att han har ”väldigt fina” förutsättningar och jag är av åsikten att TS bör vänta.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Jag är faktiskt beredd att hålla med @Floppen. Stirra dig inte blind på kreditbetyget. Det verkar som att väldigt många gör det. Det är många andra faktorer som spelar in och att du sökte för bara 2 månader sen talar emot dig. Jag hade avvaktat MINST 2 månader iaf.
Absolut @Amiro 0,9% kanske är ett drömbetyg för många men det spelar väl ingen roll? Ett bra kreditbetyg betyder inte per automatik att du är väldigt kreditvärdig. Kreditbetyget är många gånger sekundärt. Håller inte med om det du skrev att han har ”väldigt fina” förutsättningar och jag är av åsikten att TS bör vänta.

Det kan kan man tycka om du såg att jag skrev att han kunde vänta så borde han göra det , eftersom han sa att beloningsgraden ALDRIG vart någon problem då är det ju drömbetyg och förutsättningar, men om beloningsgraden och tiden oktober är ett problem borde han avvakta .... men bortsett från det pga hans utsago så är det drömbetyg och bara 2 ff som är kanon ....... jag har ju 150k beloningsgraden och 330k inkomst som är synlig nu ser bra ut sen ser det andra just nu lite sämre ut så jag skulle behövt hans och han min
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Borde vara tvär lugnt och söka för dig, jag hade gjort det utan problem:)

God Jul!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp