• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur långt tid emellan ansökningar för samlingslån

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Berätta hur som helst om du fick några bud och i såfall vilka!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Så länge det har gått 30 dagar så är det lugnt. Enligt Lendo iallafall.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det kan kan man tycka om du såg att jag skrev att han kunde vänta så borde han göra det , eftersom han sa att beloningsgraden ALDRIG vart någon problem då är det ju drömbetyg och förutsättningar, men om beloningsgraden och tiden oktober är ett problem borde han avvakta .... men bortsett från det pga hans utsago så är det drömbetyg och bara 2 ff som är kanon ....... jag har ju 150k beloningsgraden och 330k inkomst som är synlig nu ser bra ut sen ser det andra just nu lite sämre ut så jag skulle behövt hans och han min

Precis. Det är ett drömbetyg för dig för att du legat på 30% (typ?) och väntat på att hamna på det betyget. Men du har dubbelt så hög inkomst som lån så du kommer ju att få lån när du får ner ditt betyg. Han däremot kanske inte får bättre ränta för han är så högt belånad och för att hans senaste ansökan är så färsk. Med det sagt så säger jag inte att han INTE kommer få något bättre bättre. Dessutom är det andra tider nu och bankerna lånar verkligen inte ut i samma utsträckning som dom gjorde tidigare. Så bara för att hans belåningsgrad inte var ett problem förr betyder det inte att det inte är det idag.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag har inte bestämt mig än. Skulle gärna vilja att nån med liknade situation som sökt med kort mellanrum kan berätta hur det gick.

jag hade väntat om du inte är tvungen att söka. Försök hålla ett halvår mellan ansökningarna, amortera under tiden, så är sannolikheten högre att du får lägre ränta snabbare. Det är vad jag tror.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Förstår verkligen känslan att vilja göra något (känt det själv) men ibland är det bäst att bara sitta på händerna ett tag och fokusera på annat konstruktivt.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Ingen som har sökt samlingslån med korta mellanrum nyligen? :)
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Precis. Det är ett drömbetyg för dig för att du legat på 30% (typ?) och väntat på att hamna på det betyget. Men du har dubbelt så hög inkomst som lån så du kommer ju att få lån när du får ner ditt betyg. Han däremot kanske inte får bättre ränta för han är så högt belånad och för att hans senaste ansökan är så färsk. Med det sagt så säger jag inte att han INTE kommer få något bättre bättre. Dessutom är det andra tider nu och bankerna lånar verkligen inte ut i samma utsträckning som dom gjorde tidigare. Så bara för att hans belåningsgrad inte var ett problem förr betyder det inte att det inte är det idag.

Ja håller med i det du skriver, snart snart ska jag söka wfter denna väntan och slit , så kommer jag återkoppla om jag får nu , inatt försvinner en ff aå hamnar på 5 ... hoppas det händer igen nåt som för 2veckor sen när en försvan då gick det 3% ner...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp