• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur långt tid emellan ansökningar för samlingslån

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Helt otroligt , UC på hemförsäkring , flyttstäd och flyttfirma. Har aldrig hört talats om att det görs UC?
Har du godkänt det innan? Det enda jag stött på med städ och flyttfirmor det är att dom vill ha betalt innan utfört arbete.
Tar dom UC så lär väl det påverka ditt betyg ?
Nej dom frågade inte innan (kanske stod i det finstilta jag aldrig läste).
Själva städet kan jag ju förstå, om någon tex blir vräkt och så... det andra förstår jag inte heller och ja, det sänkte mitt betyg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag är rätt säker på att det nu förtiden är lag på att man som kund måste godkänna innan en UC tas.
Oavsett ändamålet! Det går faktiskt att överklaga och får borttaget!
Hakat upp mig på det här med hemförsäkring. Det låter så ologiskt med en UC.
Vilket bolag ?? ( om du vill svara )
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Nej dom frågade inte innan (kanske stod i det finstilta jag aldrig läste).
Själva städet kan jag ju förstå, om någon tex blir vräkt och så... det andra förstår jag inte heller och ja, det sänkte mitt betyg


Aldrig hört eller läst att nån har haft telefon mobil försäkring på sin uc som du har ...
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Beror ju på hur man tolkar det. 3 FF ingen big deal för den banken kanske? Men varje FF ökar ju betyget med ett visst antal procent så det är klart att det på verkar.

Jag som TS har inte sökt än....Räknade ut sen att jag har råd att vänta några månader, har just nu inget akut att lösa och fina andra pengar på ingång :)
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag är rätt säker på att det nu förtiden är lag på att man som kund måste godkänna innan en UC tas.
Oavsett ändamålet! Det går faktiskt att överklaga och får borttaget!
Hakat upp mig på det här med hemförsäkring. Det låter så ologiskt med en UC.
Vilket bolag ?? ( om du vill svara )
Tror du har helt rätt och som jag tidigare skrev, har nog inte läst det finstilta som man ska. Tror just detta bolag hette någonting i stil med städféerna eller liknande, telefonen var Telia och bredbandet Comhem.
Till er som hugger (inte du bästa MissGrace) så skrev jag ju bara för att hjälpa er, sitter ni på tex 20 ff behöver det inte vara så illa som ni tror, beroende på VAD det är... enligt halvtrovärdig bankkvinna då förstås
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
:mad::mad::mad:
Aldrig hört eller läst att nån har haft telefon mobil försäkring på sin uc som du har ...
Grattis, här har du den första!!!!!
Jubla istället vetja, ligger inte till last på samma sätt som tex lån,
härligt att du är så glad för min skull kompis, värmer innerligt
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag är rätt säker på att det nu förtiden är lag på att man som kund måste godkänna innan en UC tas.
Oavsett ändamålet! Det går faktiskt att överklaga och får borttaget!
Hakat upp mig på det här med hemförsäkring. Det låter så ologiskt med en UC.
Vilket bolag ?? ( om du vill svara )
Förlåt, läste för snabbt, läste hemstäd men du menade försäkring. Detta är Gjensidige i mitt fall
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Tror du har helt rätt och som jag tidigare skrev, har nog inte läst det finstilta som man ska. Tror just detta bolag hette någonting i stil med städféerna eller liknande, telefonen var Telia och bredbandet Comhem.
Till er som hugger (inte du bästa MissGrace) så skrev jag ju bara för att hjälpa er, sitter ni på tex 20 ff behöver det inte vara så illa som ni tror, beroende på VAD det är... enligt halvtrovärdig bankkvinna då förstås

Tack för att du tar allt jag skriver på ett bra sätt. För det är inte menat som påhopp :) . Utan jag är nog som många andra här väldigt nyfiken och vill lära mig allt som har just med ekonomi att göra. Och vi alla har våra ekonomiska resor här tänker jag.
Det här med finstilta är skit alltså. Ja säkerligen stod det någonstans. Nu har jag märkt att bankerna har börjat ha det finstilta i bifogade dokument och inte i texten med info när du söker lånet.( på samma webbsida) Du måste alltså alltid aktivt själva läsa igenom allt. Ungefär som när man ska godkänna apple uppdatering och ska scrolla ner och bara godkänna. Hur många läser igenom allt liksom...
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Tror du har helt rätt och som jag tidigare skrev, har nog inte läst det finstilta som man ska. Tror just detta bolag hette någonting i stil med städféerna eller liknande, telefonen var Telia och bredbandet Comhem.
Till er som hugger (inte du bästa MissGrace) så skrev jag ju bara för att hjälpa er, sitter ni på tex 20 ff behöver det inte vara så illa som ni tror, beroende på VAD det är... enligt halvtrovärdig bankkvinna då förstås

Men Telia använder väl ändå inte UC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp