• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur långt tid emellan ansökningar för samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Märkligt hur denna tråden dog ut, fick TS månne inga bud?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Bara ett tips till er som fasar över antalet förfrågningar; en storbank förklarade nyligen för mig att antalet inte spelar så stor roll, mer att beloppen avgör. Säg 3 låneansökningar á 900k konta tre ff på hemförsäkring, mobilabonnemang och tex inträde bostadsrätt (”normala” saker).
Just saying
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Bara ett tips till er som fasar över antalet förfrågningar; en storbank förklarade nyligen för mig att antalet inte spelar så stor roll, mer att beloppen avgör. Säg 3 låneansökningar á 900k konta tre ff på hemförsäkring, mobilabonnemang och tex inträde bostadsrätt (”normala” saker).
Just saying

Men sånt syns ju inte äns på uc, det är just dessa låneansökan som syns .... dom andra påverkar inget mobil m.m
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Bara ett tips till er som fasar över antalet förfrågningar; en storbank förklarade nyligen för mig att antalet inte spelar så stor roll, mer att beloppen avgör. Säg 3 låneansökningar á 900k konta tre ff på hemförsäkring, mobilabonnemang och tex inträde bostadsrätt (”normala” saker).
Just saying
Fast det motsäger ju isåfall mycket vad själva UC går ut på? Allt hör ju samman annars skulle ju betyget inte bli bättre av att antal FF försvinner? Och hemförsäkring tar man ju ingen FF på? Högst ovanligt att mobilabonnemang etc syns på UC dessutom. Blir så förvirrad när det kommer olika bud då här ..
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Fast det motsäger ju isåfall mycket vad själva UC går ut på? Allt hör ju samman annars skulle ju betyget inte bli bättre av att antal FF försvinner? Och hemförsäkring tar man ju ingen FF på? Högst ovanligt att mobilabonnemang etc syns på UC dessutom. Blir så förvirrad när det kommer olika bud då här ..

Denna inlägg var förvirrad för alla här inne , inget att tänka på skulle jag säga ...
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Fast det motsäger ju isåfall mycket vad själva UC går ut på? Allt hör ju samman annars skulle ju betyget inte bli bättre av att antal FF försvinner? Och hemförsäkring tar man ju ingen FF på? Högst ovanligt att mobilabonnemang etc syns på UC dessutom. Blir så förvirrad när det kommer olika bud då här ..
Det är min ytterst egna erfarenhet. När jag pratade med storbanken för några veckor sedan sa kvinnan att antalet inte spelade roll utan snarare innehållet. Jag har fått uc nu både på ny hemförsäkring, flyttfirma och flyttstädning så visst fasen kan de göra så men det beror säkert helt på vilken firma man använder. Oavsett var detta inget problem för banken då det inte var lån....
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det är min ytterst egna erfarenhet. När jag pratade med storbanken för några veckor sedan sa kvinnan att antalet inte spelade roll utan snarare innehållet. Jag har fått uc nu både på ny hemförsäkring, flyttfirma och flyttstädning så visst fasen kan de göra så men det beror säkert helt på vilken firma man använder. Oavsett var detta inget problem för banken då det inte var lån....
Helt otroligt , UC på hemförsäkring , flyttstäd och flyttfirma. Har aldrig hört talats om att det görs UC?
Har du godkänt det innan? Det enda jag stött på med städ och flyttfirmor det är att dom vill ha betalt innan utfört arbete.
Tar dom UC så lär väl det påverka ditt betyg ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp