• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
För ett par år sedan hade jag en tuff ekonomisk situation. I samråd med kronofogden beslöt jag att låta allt gå dit. under 6-8 månader fick jag således mycket brev från dem. i samband med detta är jag rädd för att detta har slunkit igenom och att jag godkänt domen. Under denna period var jag uppfylld av skam och mådde dåligt och trodde nog naivt nog att allt som kom via kronofogden var korrekt. Jag ville ju bara göra rätt för mig. Nu dyker detta upp med nytt bolagsnamn och en enorm ränta i form av "skuld att betala". Har gått igen alla gamla handlingar och kan inte finna vad det skulle vara. Jag har koll på vilka jag var skyldig pengar och detta stämmer inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
såg nya inlägget har du skrivit på ett föreläggande och inte bestridit skulden då, så fastställs den. mitt stalltips är att din invändning kommer avslås om du inte har sån tur att sökande svarar på fogdens brev .
det innebär att du åker på att betala
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Åker jag på att betala kapitalskuld från 2015 på ca 48.000 kr eller denna nya på 325.000 kr. Finns det något jag kan göra??
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Vad händer om sökande svarar på brevet? Det kommer de inte att göra eftersom detta verkar planlagt. Jag kan ju inte kontakta dem då det inte finns någon mailadress eller telefonnummer. Är det uppköpta skulder de använder sig av eller är det påhittade?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Åker jag på att betala kapitalskuld från 2015 på ca 48.000 kr eller denna nya på 325.000 kr. Finns det något jag kan göra??

Kapitalskulden var på 48 000 kr? Kontakta din bank och fråga dom om det finns en utbetalning på den summan under 2014-2015.
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Om jag gör det på vilket sätt kan jag änvänd detta menar du? Jag åker ju troligtvis på att betala i vilket fall som helst eftersom jag godkänt något som är fel. Det är nog så att i domen stått 5000 EUR och jag har trott att det rör sig om en skuld på 5000 kr. Skrivit under och skickat in då jag hade mycket som kom till mig under den perioden. Det är först nu jag reflekterande över att det är fel!

Tack för att ni engager er och jag tar tacksamt emot tips och råd
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Om jag gör det på vilket sätt kan jag änvänd detta menar du? Jag åker ju troligtvis på att betala i vilket fall som helst eftersom jag godkänt något som är fel. Det är nog så att i domen stått 5000 EUR och jag har trott att det rör sig om en skuld på 5000 kr. Skrivit under och skickat in då jag hade mycket som kom till mig under den perioden. Det är först nu jag reflekterande över att det är fel!

Tack för att ni engager er och jag tar tacksamt emot tips och råd

För det första så kan du kontrollera om det verkligen skett en utbetalning på den summan och för det andra skulle du kunna få information om vilket bolag skulden tillhör. Om nu den existerar.

Du ska så klart inte betala en krona till dessa kräk.

Låg kapitalskulden på 48000 kr? Det är ju ingen liten summa att glömma bort. Ifall du fått en utbetalning på den summan borde du komma ihåg det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Åker jag på att betala kapitalskuld från 2015 på ca 48.000 kr eller denna nya på 325.000 kr. Finns det något jag kan göra??

som skulden är nu i så fall du har ju skrivit på och inte protesterat å det är för sent att återvinna utslaget.. är utslafget från 2015 kan det inte vara preskriberat heller
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Vad händer om sökande svarar på brevet? Det kommer de inte att göra eftersom detta verkar planlagt. Jag kan ju inte kontakta dem då det inte finns någon mailadress eller telefonnummer. Är det uppköpta skulder de använder sig av eller är det påhittade?

är set köpt ska det finnas överlåtelsekedja.. är det påhittat så är det väl så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp