• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag är också intresserad av veta hur det går för er andra!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Hur gör man för att få kfm att avvisa utmättningen från ars? När jag släppte allt mitt så skrev jag bara under alla brev som kom utan att egentligen kolla. Körde väl huvudet i sanden så att säga för det var så mycket. Hur kan man göra?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hur gör man för att få kfm att avvisa utmättningen från ars? När jag släppte allt mitt så skrev jag bara under alla brev som kom utan att egentligen kolla. Körde väl huvudet i sanden så att säga för det var så mycket. Hur kan man göra?

Maila in och invänd mot verkställighet i målet.
Just skulderna hos ars brukar få fortsätta verkställa eftersom dom baseras på en riktig skuld.
Men även om du får rätt så finns utslaget kvar och då kan man ansöka om verkstäklighet igen.

Du kan också begära resning av utslaget, skriv då till den hovrätt du tillhör tex göta hovrätt, men skicka skrivelsen till kronofogden
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Maila in och invänd mot verkställighet i målet.
Just skulderna hos ars brukar få fortsätta verkställa eftersom dom baseras på en riktig skuld.
Men även om du får rätt så finns utslaget kvar och då kan man ansöka om verkstäklighet igen.

Du kan också begära resning av utslaget, skriv då till den hovrätt du tillhör tex göta hovrätt, men skicka skrivelsen till kronofogden

Tack för ditt svar!
 

Nickenyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
81
Poäng
247
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp