• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Någon som vet något om Nice invest ltd eller Abe invest ltd ? Jag har fått en skuldspec från Kronofogden om att jag har en kapitalskuld hos Abe invest ltd på 5000 Euro. Jag har ingen aning om vad det rör sig om.

Någon som har information om dem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
"Nice Invest Ltd is a Private Limited Company. Company number assigned by Companies House is 09694581. The company was incorporated on Monday 20th July 2015, so the company age is 1 year 4 months 3 days. The company registration status is Active.

We have no data about company Standard Industrial Classification (SIC).

Nice Invest Ltd register address is 71-75 SHELTON STREET, COVENT GARDEN, London (area code: WC2H 9JQ). The company's country of origin is UNITED KINGDOM."

Abe invest ltd verkar också vara engelskt bolag.

Ring det numret som står på kravet fårn kfm och fråga vad det rör sig om, skulle jag gjort i alla fall.
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har ringt kronofogden och de har inget telefonnummer att uppge, endast en svensk postboxadress. Jag har naturligtvis överklagat skulden till dem. Jag undrar om det finns fler än jag som fått krav från dem? Har googlat och letat runt men hittar väldigt lite om dem.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Jag har ringt kronofogden och de har inget telefonnummer att uppge, endast en svensk postboxadress. Jag har naturligtvis överklagat skulden till dem. Jag undrar om det finns fler än jag som fått krav från dem? Har googlat och letat runt men hittar väldigt lite om dem.

var det en spec över skulder för indrivning du fått?
om du invänt mot skulden då skulle jag mellan tummen och pekfingret påstå att det ser mörkt ut.
finns det en dom eller utslag som man sökt verkställighet på så prövas inte om skulden är korrekt eller ej.. man kan möjligen få framgång genom att invända att skulden är preskriberad
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det var en skulspecifikation på 5000Euro (49.000 svkr) med en enorm ränta som mellan 1500820 fram till 170101gör att skulden stigit till 325.000.kr. Det måste vara en felräkning och jag är helt förtvivlad. Jag vet inte vad det är ? Handläggaren på kronofogden bad mig att skicka in en överklagan och det har jag gjort.Där jag förklara att jag aldrig fått något brev om skulden och jag aldrig tagit något lån i EUR. Hoppas att det kan räknas som om att jag vill preskriberas skulden.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag blir så fruktansvärt förbannad på att det här tillåts! Hur i helvete kan man tillåta den här typen av verksamheter?

Att inte lämna någon information om sig själv visar ju tydligt att dessa odjur planerat det här på förhand.

Jag hoppas dom får en plågsam död och jag hoppas att det här förbannade systemet kan börja skydda människor från att drabbas, istället för att hela tiden skrika ut: "Du får skylla dig själv" .

Visst fan ska man betala sina skulder, men ingen jävel har rätt att lura människor på här sättet!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
vad baserades indrivningen på? utslag? dom?
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det är en skuld att betala från Verkställighet på kronofogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp