• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har ringt banken och begärt utskrifter för att dubbelkolla@Trias

Finne det inget jag kan göra?@Lasseman
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Om det är påhittat vad händer då?

inte mycket.din invänding avslås och verkställighet fortsätter.
skulder fastställs i summariska processen, alternativt av domstol. när en skuld är fastställd kan man inte inom verkställighetsprocessen pröva skuldens riktighet . .
 

tokifia

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 December 2016
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har själv fått ett brev från detta jädrans bolaget och dom säger att jag har en skuld på 6000 euro och nu har räntan gått upp till 920000 och jag vet har inte ens Tagit detta lån av dom defintivt inte. har kontaktat kf som skickade brevet och detta e fan sjukt .
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Har själv fått ett brev från detta jädrans bolaget och dom säger att jag har en skuld på 6000 euro och nu har räntan gått upp till 920000 och jag vet har inte ens Tagit detta lån av dom defintivt inte. har kontaktat kf som skickade brevet och detta e fan sjukt .


Bestrid! Varför hjälper kronofogden det här bolaget? Ringer det inga varningsklockor när räntan ökat så mycket och bolaget gjort sig onåbar. Blir så jävla förbannad!
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Bestrid! Varför hjälper kronofogden det här bolaget? Ringer det inga varningsklockor när räntan ökat så mycket och bolaget gjort sig onåbar. Blir så jävla förbannad!
Pengar styr allt! Kronofogden får betalat och tjänar pengar, tingsrätten tar ut avgifter och får betalt för sina tjänster! Allt styrs av pengar!
Är skulden felaktig, länmna in en stämningsansökan!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Är det en "skuld att betala " du fått?
 

K12345

Ny medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Hej!

Det finns saker att gøra i det hær fallet. Be att bli kopplad till kronofogdemyndighetens jurister och prata med dom først och fræmst. Polisanmæl! Det finns ett flertal polisanmælningar redan (inklusive från kronofogdemyndigheten sjælva). Det man kan ansøka om ifall det redan gått till utslag ær føljande:
1. Inhibition och återstællande av førsutten tid. Ansøkan gørs till din hovrætt, man måste dock førsøka ha någon sorts laglig grund till varfør man ska få återstællande av førsutten tid. Prata med en jurist.
2. Domvilla (dessa krav ær ofta formulerade så att man inte ser vad man skriver på, hævda dessutom ockerrænta, man får inte ta sådana hær ræntor i Sverige och det ær på tiden att det uppmærksammas)

Stå emot hørrni! Det hær ær inte okej. Det finns ett flertal bolag med exakt samma upplægg och de som drabbas ær de som haft mycket skulder men sen børjat ordna upp sin ekonomi, vanligen personer som inte bestrider något. De føretag som skickar ut dessa krav ær flera (Kredit Invest, Nice Invest, GT Capital LTD, Cavanox osv) och det ær troligtvis en och samma person/personer som ligger bakom alla. Finns vissa kopplingar till något smsbolag så troligen kommer dina kunduppgifter från något tidigare lån ni tagit (som givetvis ej var på denna høga summa). Dom kommer aldrig dyka upp i rætten, men dæremot førsøka fighta tillbaka så længe det ær i skrift. Bli inte nervøsa utan ta kontakt med jurister. Det ær vært det!
 

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tusen tack för ditt utförliga inlägg och de är till stor hjälp!
 

K12345

Ny medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Det du behøver gøra snabbt ær att få till inhibition av verkstælligheten. Det innebær att utslaget inte verkstælls, och jag tror det måste gøras innan sista betalningsdag, brukar gå snabbt att gøra. Så om du inte får tag på någon jurist idag (men verkligen, be att få prata med kronofogdemyndighetens jurister, dom kænner till det hær) så skickar du ett mail dær du ansøker om inhibition av verkstællighet "xxx-xx" som ær utfærdad vid tingsrætt x. Alla dessa uppgifter står på din "skuld att betala" du fått. Ange att skulden inte ær riktig och att du avser att søka återstællande av førsutten tid eller domvilla, men att du behøver inhibition først. Detta får du kolla upp nærmare, ring gærna din nærmsta hovrætt och be om råd.
Och kom ihåg att hur många skulder/dålig ekonomi du æn må ha haft tidigare så tveka inte att be om hjælp och det ska du också få i det hær fallet. Det ær en brottslig verksamhet och jag hoppas han verkligen åker dit før det, rejælt. Det ær så många fall nu med exakt samma upplægg. Och dom flesta ger ju upp och bara betalar... Man antar att det ær någon uppkøpt skuld eller så orkar man inte ta tag i det med myndigheter och allt, och bråka tillbaka. Men det ska man gøra! Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp