• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Suwatt

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
23 November 2016
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Återigen, tack så mycket! Jag kommer att tag i det och har försökt med en överklagan av beslut. Den godkändes inte och nu skall jag se vilka möjligheter som återstår. Din information är viktig och jag kommer att tests om jag kan änvänd mig av den eller om det är för sent.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Nu hjälps vi åt här så ingen mer råkar ut för dessa idioter. Vilka lånebolag används av dessa 2 företag som skickar dessa falska krav?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Återigen, tack så mycket! Jag kommer att tag i det och har försökt med en överklagan av beslut. Den godkändes inte och nu skall jag se vilka möjligheter som återstår. Din information är viktig och jag kommer att tests om jag kan änvänd mig av den eller om det är för sent.

Vad är det du överklagat?
 

K12345

Ny medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 December 2016
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Nu hjälps vi åt här så ingen mer råkar ut för dessa idioter. Vilka lånebolag används av dessa 2 företag som skickar dessa falska krav?

Misstänker att det är ARS Enterprise som nånstans är det "riktiga" bolag som ligger bakom. Har dock inte så starka bevis för det, men det har varit en gemensam nämnare i alla fall... Verkar vara en himla snorunge från Skåne som sen med hjälp av andra startar dessa LTD-bolag och blåser folk på sjukt mycket pengar. Allt från 100k till en miljon. Och lyckas med det. Dom enda som drabbas är såna som haft många ärenden hos kfm, inte bestrider och sen börjar få ordning på sin ekonomi. Det har inte i ett enda fall funnits någon originalfaktura som visats. Det dom gynnas av är att folk bara skriver på pga exempelvis löneutmätning och många ärenden. Totalsumman står ej på kravet utan bara typ "3000 Euro" och sen den här vansinniga månadsräntan.
 

Jonas

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 Mars 2017
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Alla som är intresserade av Nice Invest Ltd bör inhämta Kronofogdens yttrande till Högsta domstolen i mål Ö 2018-17.
 

powerkingen

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Jag har fått brev av kfm att dom nu har avvisat min utmätning av skulden från Nice Invest eller ABE invest ltd (Pontus Karlsson) som dom verkar heta nu.
Fick in en skuld från dom i höstas på 650000kr.
Känns som en stor sten har lossnat och jag hoppas att alla ni andra som blivit lurade av detta "bolag" också får hem papper på att det är avvisat.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag har fått brev av kfm att dom nu har avvisat min utmätning av skulden från Nice Invest eller ABE invest ltd (Pontus Karlsson) som dom verkar heta nu.
Fick in en skuld från dom i höstas på 650000kr.
Känns som en stor sten har lossnat och jag hoppas att alla ni andra som blivit lurade av detta "bolag" också får hem papper på att det är avvisat.

Jag hoppas det inte stannar vid att endast avvisa dom. Den här typen av kräk kommer bara hitta andra sätt att lura människor på!
 

Stemas

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 Juni 2017
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej powerkingen.
Att du fått ett brev från Kfm att dom avskrivit det hela är ju superintressant. Jag håller på att kämpar med detta med stort fiktivt lån från GT Capital ltd (över 500.000) och ska nu överklaga till Högsta Domstolen.
Vore kul att utbyta erfarenheter om detta och kanske ta del av dina uppgifter.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hej powerkingen.
Att du fått ett brev från Kfm att dom avskrivit det hela är ju superintressant. Jag håller på att kämpar med detta med stort fiktivt lån från GT Capital ltd (över 500.000) och ska nu överklaga till Högsta Domstolen.
Vore kul att utbyta erfarenheter om detta och kanske ta del av dina uppgifter.
Stemas om du skickar PM till powerkingen har du större chans att få svar för powerkingen har inte vari inloggad på forumet sedan den 25:e mars.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp