• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
En fråga . Jag fick svar från deras kundtjänst nu att jag både är godkänd d för Flexkredit o delbetalning 10000kr. Men är det som förut då när jag hade det att du kan handla för 10000kr flex utan att sätta in pengar ? Så var det ju då
Kolla i appen?

Jag har inte krediten och på min flex sida står det inaktiv.

Lite förvillande att avbett står med på den sidan men det är färgkodat i stapeln.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Kolla i appen?

Jag har inte krediten och på min flex sida står det inaktiv.

Lite förvillande att avbett står med på den sidan men det är färgkodat i stapeln.
Det ser ut så för mig med så det är märkligt att hon från kundtjänst skrev nyss att jag är godkänd för båda . Jag mejlade tillbaka nyss och ifrågasatte det .
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Det ser ut så för mig med så det är märkligt att hon från kundtjänst skrev nyss att jag är godkänd för båda . Jag mejlade tillbaka nyss och ifrågasatte det .
När jag ansökte så fick jag känslan av meddelandet att jag hade krediten men då den gick till inkasso förra gången så är den spärrad för mig.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
När jag ansökte så fick jag känslan av meddelandet att jag hade krediten men då den gick till inkasso förra gången så är den spärrad för mig.
Samma här min gick oxå till inkasso då men då borde inte skrivit nyss att jag har kollar och du är godkänt för både flex o delbetalning . Hmm får se vad hon svarar
 

Erik1253

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 April 2021
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Hej!
När jag ska ansöka om flex så står det att jag måste använda kortet lite mer (inte använt det alls). Någon som vet hur mycket man måste använda eller om det bara är att använda det en gång som gäller innan man kan ansöka?
 

Majs

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
26 Maj 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hej!
När jag ska ansöka om flex så står det att jag måste använda kortet lite mer (inte använt det alls). Någon som vet hur mycket man måste använda eller om det bara är att använda det en gång som gäller innan man kan ansöka?
Det räcker att sätta in 100 spänn och handla en dosa snus, sedan kan du söka!
 

Erik1253

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 April 2021
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Det räcker att sätta in 100 spänn och handla en dosa snus, sedan kan du söka!
Tackar! Var precis det jag gjorde!

Fick 10 000kr i flex. Så som jag har förstått det så kan jag då använda dessa 10 000 och även ansöka om att delbetala allt, vilket då skulle ge mig 20 000kr i ”kredit”?

Går det att omvandla det till reela pengar på sitt konto på något annat sätt än via paysafecard/liknande, ej intresserad av det alternativet.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Jag kunde nu plötsligt välja kredit på 6 månader, har varit begränsad till 3 sen jag fick det igen för nån månad sen.

Mig veterligen har jag inte fått notis om detta.
 

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
217
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Kan man inte göra om till delbetalning så länge transaktionen står som reserverad?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp