• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lumify - avbet.

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Undra vad denna aktör kostar nu i månaden om man tar deras nya maxgräns på 70.000kr, lär inte va många som klarar det på en vanlig lön!! Den här aktören kan nog få många på fall

Skulle tippa på 14 000 i månaden i 6 månader
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Har med gjort en anmälan till FI och skickat bilder på min avbetalningsplan, den man inte får ta del av innan. Sedan så specificeras inte dessa märkliga uppläggningsavgifter när man höjer sitt lån.

hoppas att så många som möjligt kan skicka in sina ärenden så vi kan stoppa dessa! Ska med be dom dra åt helvetet när dom är ute ur mitt liv!

OBS! Har jag missat något? Är inte räntetaket 40%? Får man då ha 40,25% som Lumify höjt till?
Är dålig på lagar, men visst finns det någon gräns. Dock har jag för mig att det fortfarande är rätt högt.

Kanske någon mer duktig kan svara på detta som kan lagarna?
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Har ett riktigt dilemma här. Har lån på både Lumify och Credifi. (70k ihop, 40+ dagar sen med betalningen)
Får lite tillbaka på skatten och lite extra för övertid jag jobbade i maj. Skulle iaf kunna släcka Credifi men planen var egentligen att dra ner Ferratum rejält och sen avsluta den för att snygga till min UC med chans på samlingslån asap.
Men känner mig kluven nu. Ska jag köra enl. planen och få bort Ferratum, då slipper jag betala 1800kr/mån.
Eller betala Credifi och fortsätta 1800kr till Ferratum samt skicka Lumify till inkasso? Vad hade ni fokuserat på?
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Har ett riktigt dilemma här. Har lån på både Lumify och Credifi. (70k ihop, 40+ dagar sen med betalningen)
Får lite tillbaka på skatten och lite extra för övertid jag jobbade i maj. Skulle iaf kunna släcka Credifi men planen var egentligen att dra ner Ferratum rejält och sen avsluta den för att snygga till min UC med chans på samlingslån asap.
Men känner mig kluven nu. Ska jag köra enl. planen och få bort Ferratum, då slipper jag betala 1800kr/mån.
Eller betala Credifi och fortsätta 1800kr till Ferratum samt skicka Lumify till inkasso? Vad hade ni fokuserat på?

Du borde göra det som gynnar dig mest.
Jag tycker en släckt kredit låter bra.

Lumify vad jag hört kör ju med gothia där man kan få bra planer i bästa fall.

Jättebra att försöka få ner skulderna så mycket som möjligt, men du måste ju även ha något att äta mat för.
Du kan ju inte betala mer än vad du kan. Jag hade nog släckt ferrarum.

Du har du en mindre att tänka på, och sedan börja jobba med resten.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Det viktigaste är att du bestämmer dig för att aldrig mer ansöka om ett nytt lån(snabblån), så länge det inte är hus / lgh.
Det kommer lösa sig, i värsta fall inkasso på någon, men ibland får man nog acceptera läget om man gjort allt man kan!
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Du borde göra det som gynnar dig mest.
Jag tycker en släckt kredit låter bra.

Lumify vad jag hört kör ju med gothia där man kan få bra planer i bästa fall.

Jättebra att försöka få ner skulderna så mycket som möjligt, men du måste ju även ha något att äta mat för.
Du kan ju inte betala mer än vad du kan. Jag hade nog släckt ferrarum.

Du har du en mindre att tänka på, och sedan börja jobba med resten.
Det var så jag tänkte med. Samt att det kommer gynna mitt UC-betyg och jag kommer närmare ett samlingslån. Då kan jag betala allt hos inkasso med.
Men man blir ju nojig nu när det närmar sig att betala in allt nånstans och man funderar om det blir rätt.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Det var så jag tänkte med. Samt att det kommer gynna mitt UC-betyg och jag kommer närmare ett samlingslån. Då kan jag betala allt hos inkasso med.
Men man blir ju nojig nu när det närmar sig att betala in allt nånstans och man funderar om det blir rätt.
Så länge du fokuserar på avbetala allt skräp, så kommer det bli bra i slutändan!
Men jag hade valt att få bort ferratum först.
(sitter också med mycket skräp, men har turen att ha en lön som kommer kunna släcka det mesta äckliga. Kommer dock ta 1-2 år)

Ett tips är att göra typ ett excell ark där du skriver ner alla skulder/givare med kostnader & lägger in en formel som räknar ut din totala månadskostnad.
Det har jag gjort, sedan grönmarkerar jag alla kolumner allt eftersom jag släcker vissa krediter.

Då får man liksom ett visuellt mål :)
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Inser nu dock att jag ändå kommer ha problem att betala mitt lumify lån. Ser ut såhär:
Faktura 1: betala 26 i månaden (betald)
Faktura 2: Betala 25 i månaden (betald)
Faktura 3: Betala 24 i månaden (betalas i Juni)
faktura 4: betala 24 i månaden
Faktura 5: betala 22 i månaden
Faktura 6: betala 22 i månaden

Som dom flesta får jag lön den 25 varje månad.

Från och med Juli ligger mina förfallodatum innan jag får lön.
har varit i kontakt med Lumify och dom är helt omöjliga.

vad skall man göra?
 

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Inser nu dock att jag ändå kommer ha problem att betala mitt lumify lån. Ser ut såhär:
Faktura 1: betala 26 i månaden (betald)
Faktura 2: Betala 25 i månaden (betald)
Faktura 3: Betala 24 i månaden (betalas i Juni)
faktura 4: betala 24 i månaden
Faktura 5: betala 22 i månaden
Faktura 6: betala 22 i månaden

Som dom flesta får jag lön den 25 varje månad.

Från och med Juli ligger mina förfallodatum innan jag får lön.
har varit i kontakt med Lumify och dom är helt omöjliga.

vad skall man göra?
Anmäl till finansinspektionen och till Konsumentverket! Det har jag gjort.. tycker alla ska göra det så dom jävla gamarna går under, dom bryter ju mot lagen om man går in och läser.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Inser nu dock att jag ändå kommer ha problem att betala mitt lumify lån. Ser ut såhär:
Faktura 1: betala 26 i månaden (betald)
Faktura 2: Betala 25 i månaden (betald)
Faktura 3: Betala 24 i månaden (betalas i Juni)
faktura 4: betala 24 i månaden
Faktura 5: betala 22 i månaden
Faktura 6: betala 22 i månaden

Som dom flesta får jag lön den 25 varje månad.

Från och med Juli ligger mina förfallodatum innan jag får lön.
har varit i kontakt med Lumify och dom är helt omöjliga.

vad skall man göra?

Jag hade loggat in den 25:e och betalat då helt enkelt.

För mig gick det att betala in minimumbeloppet upp till 15 dagar efter förfallodatum.
Ligger efter närmare 50 dagar nu och nu gäller att betala hela summan. Men valde invänta inkasso.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp