• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lumify - avbet.

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Anmäl till finansinspektionen och till Konsumentverket! Det har jag gjort.. tycker alla ska göra det så dom jävla gamarna går under, dom bryter ju mot lagen om man går in och läser.
Ja! Det gjorde jag för en månad sedan! bra att du också gjort det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Jag hade loggat in den 25:e och betalat då helt enkelt.

För mig gick det att betala in minimumbeloppet upp till 15 dagar efter förfallodatum.
Ligger efter närmare 50 dagar nu och nu gäller att betala hela summan. Men valde invänta inkasso.

Okej, så det fungerar att göra så alltså! Lägger dom på förseningsavgift?

Jag menar denna månad går bra, men i Juli så får jag lönen en dag efter. Kan ju betala 00.00 & hoppas på att man slipper avgifter. Eller så har dom ett känsligt system för att suga ut så mycket som möjligt.

Detta företag verkar ha som regel att inte göra undantag enligt min uppfattning.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
113
Poäng
297
Okej, så det fungerar att göra så alltså! Lägger dom på förseningsavgift?

Jag menar denna månad går bra, men i Juli så får jag lönen en dag efter. Kan ju betala 00.00 & hoppas på att man slipper avgifter. Eller så har dom ett känsligt system för att suga ut så mycket som möjligt.
Oklart om de hinner lägga till förseningsavgift men betalar du kl 00 bör det vara okej kan man tycka.
Du har ju även skrivit till dom och betalar in någon dag senare dvs. direkt när lönen kommer. Du gör ändå rätt för dig tycker jag då.

Mig har de nu jagat med 3-5 telefonsamtal nästan 50 dagar i sträck! Kul jobb de har.. :facejoy:
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Oklart om de hinner lägga till förseningsavgift men betalar du kl 00 bör det vara okej kan man tycka.
Du har ju även skrivit till dom och betalar in någon dag senare dvs. direkt när lönen kommer. Du gör ändå rätt för dig tycker jag då.

Mig har de nu jagat med 3-5 telefonsamtal nästan 50 dagar i sträck! Kul jobb de har.. :facejoy:

Jag registrerade mig med ett annat nummer som jag knappt använder, så stänger nog bara av den om det skulle vara så :)
 

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Okej, så det fungerar att göra så alltså! Lägger dom på förseningsavgift?

Jag menar denna månad går bra, men i Juli så får jag lönen en dag efter. Kan ju betala 00.00 & hoppas på att man slipper avgifter. Eller så har dom ett känsligt system för att suga ut så mycket som möjligt.

Detta företag verkar ha som regel att inte göra undantag enligt min uppfattning.
Jag var inne och läste om högkostnadskrediter på konsumenternas hemsida, det är inte tillåtet att ta ut något annat än dröjesmålsränta för dessa.

värt är att gå in och läsa! Jag ska kontakta dessa i veckan och fråga om detta med avbetalningsplanerna man får hos Lumify/Credifi. Om det verkligen är tillåtet att upprätta en avbetalningsplan man inte godkänt.
 

Bilagor

  • 9751F8D2-7F50-4BD9-BD1D-C903184B6DEA.jpeg
    9751F8D2-7F50-4BD9-BD1D-C903184B6DEA.jpeg
    184.6 KB · Visningar: 91
  • 51FF8823-10DA-4679-BE53-875A79F47AB0.jpeg
    51FF8823-10DA-4679-BE53-875A79F47AB0.jpeg
    227.2 KB · Visningar: 95

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Slutade med att jag böt långivare och betalade av lumify. Hade ingen aning om att månadsbeloppet skulle vara så extremt på så litet belopp.
Nu blir det tack och hej LUMA finans, brinn i helvetet :D
 

På väg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
15 Juni 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Efterlyser ni som har låtit lumify gått vidare till inkasso och startat avbetalning.
Var det smidigt? Hur mkt i lån har ni och hur mkt betalar ni till inkasso?
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Fick ni lån hos Lumify med någon betalningsanmärkning?
Avråder dig starkt att söka lån hos dessa.

Mindre belopp är okej, om det verkligen behövs & du kan betala tillbaka allt månaden efter. Men maxar du så kommer du sitta med 15-16 000 i månaden.
Som nämnts innan så kommer du inte heller veta hur din betalplan ser ut innan lånet godkänts.

Varierande summor oftast per månad.

Första månaden så sker heller ingen avbetalning, utan du betalar en förlängningsavgift. Månaden därefter så börjar du avbetala.

Sök ej.

OT:
Har ingen anmärkning och kan därför inte svara på din fråga. Men ville bara tala om ovan och förhoppningsvis så skiter du i denna givare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp