• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Aha ok trodde det var ett vanligt historiskt skuldsaldo som man kan ha med massa massa skulder men ok då vet jag .
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jag vet inte om jag är blind eller något, men var på UC:s sida kan man avsluta sitt abonnemang på Kreditkollen? De verkar i alla fall inte ha den informationen lika lättillgänglig som informationen om hur man skaffar tjänsten...
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Köpte Min Upplysning för 29:- idag. Det är rätt bortkastade pengar. Står inget där som jag inte redan vet.
Information om inkomst senaste två år kan jag få gratis på skattemyndighetens hemsida.
Antal förfrågningar ser jag ju i senaste upplysningskopian i Kivra.
Vad jag heter och var jag bor hade jag också ganska bra koll på.
Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Står inget om risk alls vilket jag hade förväntat mig.

Vad är meningen att man skall få ut av Min Upplysning, vad har jag missat?
Och hur ser man om en förfrågan är mikro eller full?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Mitt kreditbetyg står inte med, och det får man dessutom gratis hos dom via Mitt kreditbetyg.
Står inget om risk alls vilket jag hade förväntat mig.

Kreditbetyg och risk är samma sak. Är du en medelsvensson med 0,1 i kreditbetyg så betyder det att UC bedömer att det är 0,1 % risk att du drar på dig en betalningsanmärkning inom 12 månader. Jag har 0,3, så enligt UC är det tre gånger så stor risk att jag drar på mig en betalningsanmärkning som att någon med 0,1 gör det (och det är säkert ett rimligt antagande).
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp