• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ok, men fortfarande väldigt konstigt att det blir sämre utan anmärkningar?
Det är för att du hamnar i en ny grupp och att risken att helt plötsligt ta massa nya lån ökar i direkt anslutning till att anmärkningar försvinner.
 

Spontan

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 December 2017
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147
Det är för att du hamnar i en ny grupp och att risken att helt plötsligt ta massa nya lån ökar i direkt anslutning till att anmärkningar försvinner.
Ok, skulle behöva ett samlingslån men det blir ju svårt med det betyget. Men det kanske går ner om man väljer tar någon månad ?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Ok, skulle behöva ett samlingslån men det blir ju svårt med det betyget. Men det kanske går ner om man väljer tar någon månad ?
Precis därför som betyget har gått upp. Jag hade väntat ner betyget definitivt men av vad jag sett här så tar det inte bara en månad. Scrolla bakåt i den här tråden så ser du lite exempel.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Ok, skulle behöva ett samlingslån men det blir ju svårt med det betyget. Men det kanske går ner om man väljer tar någon månad ?
Du är inte ensam om att ha hamnat i den sitsen att UC risken ökar efter en anmärkning försvann. Det finns flertalet på forumet som haft den erfarenheten. Ju längre du nu väntar med att ta nya lån desto bättre blir UC. Alla som tar nya lån direkt efter en anmärkning försvinner bidrar till att UC ökar för alla i samma sits.
 

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Hejsan! Är det bara min UC som inte uppdaterats sen 2023-01-31 ?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Det är för att du hamnar i en ny grupp och att risken att helt plötsligt ta massa nya lån ökar i direkt anslutning till att anmärkningar försvinner.
Ja men hur länge ska man behöva bli straffad? Är det inte nog med 3 år? Min sista anmärkning försvann för 3 månader sen, fortfarande typ 3 ggr sämre betyg än när jag hade anmärkning. Helt absurt.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ja men hur länge ska man behöva bli straffad? Är det inte nog med 3 år? Min sista anmärkning försvann för 3 månader sen, fortfarande typ 3 ggr sämre betyg än när jag hade anmärkning. Helt absurt.
Det kan inte jag svara på tyvärr, de är så de är med uc’s grupper. Sen får man ju tänka på att UC betyg inte är allt, de finns andra förutsättningar som gör att ditt betyg kan se bättre ut på vissa kopior vid ansökningar.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Ja men hur länge ska man behöva bli straffad? Är det inte nog med 3 år? Min sista anmärkning försvann för 3 månader sen, fortfarande typ 3 ggr sämre betyg än när jag hade anmärkning. Helt absurt.
De straffar dig för att de inte vill att du ska få låna en endaste krona längre. Eller ännu värre: de har zoomat in på dig personligen. Att straffa dig för all framtid. Du kommer aldrig att få låna igen.

Nu hoppas jag du förstår att jag är ironisk.
Ditt betyg är konsekvensen av ditt handlande. Betyget är en indikation. Om du tar en upplysning på dig själv finns det inget betyg på det. Om du skulle ta det och skicka till en bank skulle de dra en helt egen annan slutsats, SOM SIG BÖR.
Det är dina förutsättningar som spelar roll för de flesta banker. Haka inte upp dig på UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp