- Meddelanden
- 134
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Jag har varit in på min uc också.Jo men om du kollar bara Kreddy kan det ligga efter.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag har varit in på min uc också.Jo men om du kollar bara Kreddy kan det ligga efter.
Jag har 7 ff kvar.Sen beror det på hur många ff du har totalt.
27 mars har det nog hänt sakerJag har 7 ff kvar.
2 st försvinner den 23/3 och 1 den 24/3 samt 1 den 26/3.
De andra tre återstående försvinner i april, maj och juli.
Då är det nog därförJag har 7 ff kvar.
2 st försvinner den 23/3 och 1 den 24/3 samt 1 den 26/3.
De andra tre återstående försvinner i april, maj och juli.
vänta tills dessa 3 i mars försvinner så kommer det nog hända mer. Vad jag upplevt så förändras betyget när man hamnar under 5-6 ff 
Ingen aning. Vad hjälper det egentligen att vi gissar? Vänta och se samt hoppas på det bästa istället.Vad tror ni om mitt kreditbetyg kommer hamna på?
lön 330 000 (420 000 förra året)
Lån 170 000kr ( 980 000 i lån förra året)
1 förfrågning
3 misskött kredit ( hade 4 misskött kredit förra året)
19,1 i kreditbetyg nu
Tror inte det påverkas nämnvärt om du har 3 anmärkningar.Vad tror ni om mitt kreditbetyg kommer hamna på?
lön 330 000 (420 000 förra året)
Lån 170 000kr ( 980 000 i lån förra året)
1 förfrågning
3 misskött kredit ( hade 4 misskött kredit förra året)
19,1 i kreditbetyg nu
Men frågan är då om det är avslutat då eller inte? Löste samtidigt ett lån och det är borta från uc..Men inte kreditkortet även nyttjat är på 0.Jag har efter att ha tagit en manuellt registerutdrag upptäckt att UC verkar hålla på att övergå till uppdatering i realtid ?? eller per dag för kreditkort. Jo vissa är uppdaterade men det verkar just som att den nya principen inte fungerar gäller följande kreditkort Preem Shell Remember och Everyday Card, dessa kreditkort uppdateras i realtid eller varje gång händelse inträffar. Blanco Nordea och SEB avslut av kredit har fugerat, likaså Resurs kreditkort
Resurs kreditkort står de att ja användt 15k men betalade in så de är 0 för 2 veckor sedanJag har efter att ha tagit en manuellt registerutdrag upptäckt att UC verkar hålla på att övergå till uppdatering i realtid ?? eller per dag för kreditkort. Jo vissa är uppdaterade men det verkar just som att den nya principen inte fungerar gäller följande kreditkort Preem Shell Remember och Everyday Card, dessa kreditkort uppdateras i realtid eller varje gång händelse inträffar. Blanco Nordea och SEB avslut av kredit har fugerat, likaså Resurs kreditkort
Ja men inte saldot på kortet?Fick svar av kundtjänst att kreditkort kan ta upp till 2mån innan det försvinner.
Nä det verkar dumt. Dels får du ju en ny förfrågan och dels sänks ditt lånutrymme med din kreditgräns. Håll i och håll ut.Hur lång tid efter att man avslutat ett kreditkort sjunker betyget?
Ligger fortfarande på 1.0, kontra 0.5 som jag hade med ett nollat kreditkort med 30k i kredit.
Lönt att söka ett nytt kreditkort och bara ha liggandes?
Problemet är att UC har noll koll på sitt indata och då får man vilka resultat som helst. En slogan som gäller fortfarande " Skit in - Skit ut"Resurs kreditkort står de att ja användt 15k men betalade in så de är 0 för 2 veckor sedan
Om den registrerade 1 mars när försvinner den ifrån uc då?Problemet är att UC har noll koll på sitt indata och då får man vilka resultat som helst. En slogan som gäller fortfarande " Skit in - Skit ut"
I ditt fall så måste du kolla vilket datum som din betalning har registrerats på ditt kontoutdrag om det står 28/2 så ska den vara med.
Jag har t.o.m. exempel på att skuld som uppkommer i Januari ett år, redovisas redan i December året innan, ofattbart !!
Vid uppdateringen i mitten på aprilOm den registrerade 1 mars när försvinner den ifrån uc då?
Om du avslutat kreditkort så den kvar i upplysning som historiskt i 12 mån ingen kan se den bara du ser den.En fråga, jag betalde av ett kreditkort som jag också avslutade för 4 veckor sedan. Men det står kvar på minuc. krediten men nyttjat 0. Är det inte riktigt avslutat då eller försvinner det sen?
Jaha så de tar så lång tid ..Vid uppdateringen i mitten på april
Mellan 15-20 i v månadNär sker uc uppdateringen?
Så stört.. ett kreditupplysningsföretag som ska bedöma om du är kreditvärdig bla bla och den hemsidan krånglar hela tiden. Jätte braSidan ligger nere för mig just nu
Sidan ligger nere för mig just nu
Sjukt land. Att sånt skit tjänst som manipulerar allt och styr befolkningens ekonomi, liv och framtiden, med en helt dum sjuk kalkyl också när det gäller betyg tex.
Hur kan det vara så? Hur kan vi bara svälja och acceptera detta?
Det är faktiskt sjukt att en så instabil tjänst får diktera och bestämma över människors livSå stört.. ett kreditupplysningsföretag som ska bedöma om du är kreditvärdig bla bla och den hemsidan krånglar hela tiden. Jätte bra![]()
UC ägs av ett Finskt bolag.Sjukt land. Att sånt skit tjänst som manipulerar allt och styr befolkningens ekonomi, liv och framtiden, med en helt dum sjuk kalkyl också när det gäller betyg tex.
Hur kan det vara så? Hur kan vi bara svälja och acceptera detta?
Kanske dags att återgå till kontanter. Inga digitala fotspår. Finns nåt i det. Vad skulle hända om en ny solstorm slår ut all elektronik, vad är det då vi kan använda som värdemedel för byteshandel...Det är faktiskt sjukt att en så instabil tjänst får diktera och bestämma över människors liv

UC ägs av ett Finskt bolag.
Bra fråga. Av att döma från Ratsit som skriver att ”nu finns deklarationen för 2022 tillgänglig för ca 8,8 miljoner svenskar” samt att Uc skriver på sin hemsida att april är en sådan månad där man inhämtar inkomstuppgifter, så är jag osäker.Är det någon som vet ifall man gör ändring i deklarationen och får pengarna i juni uppdateras den nya inkomsten forfarande i april? Eller görs detta i juni i samband med utbetalningen av skatten?
Om du gör ändringar så kommer Skatteverket troligen inte att godkänna din deklaration i första vändan (april) eftersom det tar tid att hantera. Därför kommer det nog vara som att du inte har deklarerat och ingen inkomständring syns i UC fram tills juni uppdateringen då Skatteverket skickar underlagÄr det någon som vet ifall man gör ändring i deklarationen och får pengarna i juni uppdateras den nya inkomsten forfarande i april? Eller görs detta i juni i samband med utbetalningen av skatten?
Suck. Du beklagade dig över ”detta land”. Bankerna är än så länge inte förstatligade. Privat bolag. Får själva bestämma hur de vill och kan göra kreditbedömningar. Passar det inte, sök inga lån.Och? Ännu värre att finskt bolag styr över den svenska befolkningen hahaha
Wow.. vilken dum kommentar. Trodde du kunde bättre. Landet/systemet kan bestämma och planera bättre. Men visst. Inte alltid så länge finns det många idiotier idet här landetSuck. Du beklagade dig över ”detta land”. Bankerna är än så länge inte förstatligade. Privat bolag. Får själva bestämma hur de vill och kan göra kreditbedömningar. Passar det inte, sök inga lån.