• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon annan som är dumsnäll?

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
EXAKT! även om jag skulle välja bort jobb så kan vi i alla fall inte gå på bio eller ngt annat som kostar mer än 100 spänn totalt! Så det slutar med att vi sitter hemma med varsin skärm och tittar på serier och då kan jag lika gärna jobba!!! Kollade nu mitt schema för oktober, är uppe i 100 extra timmar, utöver heltidsjobb, och ändå räcker inte pengarna till att komma ikapp med allting!!
Jag har fokus på att jobba ihop pengar och sen vet jag också att när sommaren kommer så vill min sambo åka på semester etc etc och DET kostar. Min sambo har aldrig sagt Vad bra att du kämpar utan det är bara klagan över att jag jobbar "för mycket". och gnäll att vi inte har pengar!
Det har förstört vår relation ska jag ärligt säga, men jag har inte råd att grubbla över relationen just nu för då kommer allt rasa. Jobbar så mkt jag kan och får och fokuserar på att komma ikapp och få en stabilare ekonomi framöver, då kan vi börja göra saker tillsammans. Men å andra sidan så har vi varit och rest 3 ggr under året och för mig är det en enorm prestation att få till det, vi har varit i flera olika länder, så jag orkar inte höra gnäll och det har jag sagt. Gärna lite stöd men det får jag här :) :) :) Bodde jag själv skulle jag aldrig lägga en krona på resa när man kämpar med skulder men för familjens skull pressar jag mig till det yttersta!
Jag har skulder som min sambo inte känner till så jag kämpar på!
Du gör det bra! Trist att det går obemärkt förbi hemma men håll huvudet högt! Du kämpar på och det är en hjältebragd i sig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
EXAKT! även om jag skulle välja bort jobb så kan vi i alla fall inte gå på bio eller ngt annat som kostar mer än 100 spänn totalt! Så det slutar med att vi sitter hemma med varsin skärm och tittar på serier och då kan jag lika gärna jobba!!! Kollade nu mitt schema för oktober, är uppe i 100 extra timmar, utöver heltidsjobb, och ändå räcker inte pengarna till att komma ikapp med allting!!
Jag har fokus på att jobba ihop pengar och sen vet jag också att när sommaren kommer så vill min sambo åka på semester etc etc och DET kostar. Min sambo har aldrig sagt Vad bra att du kämpar utan det är bara klagan över att jag jobbar "för mycket". och gnäll att vi inte har pengar!
Det har förstört vår relation ska jag ärligt säga, men jag har inte råd att grubbla över relationen just nu för då kommer allt rasa. Jobbar så mkt jag kan och får och fokuserar på att komma ikapp och få en stabilare ekonomi framöver, då kan vi börja göra saker tillsammans. Men å andra sidan så har vi varit och rest 3 ggr under året och för mig är det en enorm prestation att få till det, vi har varit i flera olika länder, så jag orkar inte höra gnäll och det har jag sagt. Gärna lite stöd men det får jag här :) :) :) Bodde jag själv skulle jag aldrig lägga en krona på resa när man kämpar med skulder men för familjens skull pressar jag mig till det yttersta!
Jag har skulder som min sambo inte känner till så jag kämpar på!
Tycker du gör det jättebra! Det är inte lätt att ro i motvind hela tiden!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 306
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Ibland önskar man bara att man var själv och levde själv....

Det önskade man när spelmissbruket var igång också. Men nu när jag har lyckats stoppa det så vill man rätta till det istället. Känns även som att min sambo o mina ex blev avundsjuka på mina löner men sen samtidigt ha rika föräldrar som ger gåvor då o då. Jag har ingen förtur till sånt utan om jag får problem så är banken min räddning!
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Ibland önskar man bara att man var själv och levde själv....

Det önskade man när spelmissbruket var igång också. Men nu när jag har lyckats stoppa det så vill man rätta till det istället. Känns även som att min sambo o mina ex blev avundsjuka på mina löner men sen samtidigt ha rika föräldrar som ger gåvor då o då. Jag har ingen förtur till sånt utan om jag får problem så är banken min räddning!
Jag tänker inte råda dig att lämna din sambo, det är ju nåt du själv är ensam om att veta om det är rätt eller fel. Men ni borde kanske sitta ner och prata om att du måste jobba för att ta dig ur träsket och må bra. Att det är tungt nu men att belöningen kommer sen, när du börjar få medvind igen. Håller alla tummar och tår för dig!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Vad stark du är! Tycker du är jätteduktig som klarar av att jobba så mycket extra. Att ni ändå fixar att resa så mycket är stort. Tycker att han borde stötta dig mer men han kanske inte vet hur det är i den situationen? Hur ser hans ekonomi ut?
Vi reser sällan, bara på sommaren och i år kom vi iväg till Baltikum i våras, sen åkte jag och dottern till Grekland en vecka i augusti. Bilade Danmark, Tyskland, Polen i juli men den resan finansierades med det som kom tillbaka på skatten (själv hade jag velat att lägga allt på skulder!!!) Har blivit expert på att hitta billiga resor!!!! 3 personer flyg och 4-stjärnigt hotel i Riga x 2 nätter = 3000 kr totalt!!! Kreta 1 vecka flyg och hotel för 2 personer 3000 kr totalt för båda, 1500 kr per person! Beställde transfer så det tillkom ca 400 kr till

Hans ekonomi är bra, hans uc ligger på runt 1% vad jag vet, han drabbas av mina skulder, ja, eftersom vi har gemensamt konto men då han avskyr lån (och säger att skuldsatta personer är white trash... kul att höra eller hur!!!!!!!) så är det ingen idé om att prata om samlingslån etc. Jag kämpar inte bara för mig själv, jag kämpar för hela familjen, så tänker jag.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Vi reser sällan, bara på sommaren och i år kom vi iväg till Baltikum i våras, sen åkte jag och dottern till Grekland en vecka i augusti. Bilade Danmark, Tyskland, Polen i juli men den resan finansierades med det som kom tillbaka på skatten (själv hade jag velat att lägga allt på skulder!!!) Har blivit expert på att hitta billiga resor!!!! 3 personer flyg och 4-stjärnigt hotel i Riga x 2 nätter = 3000 kr totalt!!! Kreta 1 vecka flyg och hotel för 2 personer 3000 kr totalt för båda, 1500 kr per person! Beställde transfer så det tillkom ca 400 kr till

Hans ekonomi är bra, hans uc ligger på runt 1% vad jag vet, han drabbas av mina skulder, ja, eftersom vi har gemensamt konto men då han avskyr lån (och säger att skuldsatta personer är white trash... kul att höra eller hur!!!!!!!) så är det ingen idé om att prata om samlingslån etc. Jag kämpar inte bara för mig själv, jag kämpar för hela familjen, så tänker jag.
Men!!! Vad okänsligt av honom att säga så!!
Men du är stark, det hör jag. Du kommer att landa på fötterna och du ska vara stolt som håller fanan högt för både dig och din familj ♥️♥️
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Det är fruktansvärt att så många går runt och mår dåligt!

Visst kommer ni ihåg att de dåliga beslut och omständigheter som orsakat era skulder faktist inte definierar er som personer. Lågt kreditvärde betyder inte lågt människovärde!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Men!!! Vad okänsligt av honom att säga så!!
Men du är stark, det hör jag. Du kommer att landa på fötterna och du ska vara stolt som håller fanan högt för både dig och din familj ♥️♥️
Tack snälla :)
Jag blev helt paff när han sa så här, sen blev jag arg och sa att han har så mkt fördomar. Så bad jag honom definiera "white trash", så frågade jag om han ansåg att jag också var white trash eftersom jag också har skulder. Då så han nej.

Ändå vill jag gottgöra honom ekonomisk så han kan bli nöjd och glad.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Tack snälla :)
Jag blev helt paff när han sa så här, sen blev jag arg och sa att han har så mkt fördomar. Så bad jag honom definiera "white trash", så frågade jag om han ansåg att jag också var white trash eftersom jag också har skulder. Då så han nej.

Ändå vill jag gottgöra honom ekonomisk så han kan bli nöjd och glad.
Det är ju som allting annat, varken svart eller vitt. Jag tar för givet att han har en massa goda egenskaper och utgår från att han kanske inte menar att vara elak. Men hade nog sagt ifrån och sagt att det inte är ok att såra dig iaf.

Jobbigt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp