• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Någon annan som är dumsnäll?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
Så i teorin skulle du kunna belåna bostaden och bli av med dyra skulder och slippa jobba ihjäl dig? Det är din sambo som är ordentligt korkad, snål och han verkar inte bry sig om din hälsa.
Japp, och få över 10 000kr VARJE månad! Men hann vill inte och jag kan inte föra det på tal längre för det blir bara bråk!!!:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Japp, och få över 10 000kr VARJE månad! Men hann vill inte och jag kan inte föra det på tal längre för det blir bara bråk!!!:(
Oj, men om han fattar att det skulle bli sån skillnad och ändå gnäller på dig så..ja. men även om han inte prioriterar din hälsa, se till att göra det själv!
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Ibland önskar man bara att man var själv och levde själv....
Så tänker jag ofta. Känns som det vore lättare att bara ha sig själv att bry sig om... Ingen sambo som ska skjutsas hit och dit pga att hon saknar körkort. Ingen som klagar när jag är sen hem från jobbet, även om det bara råkar vara en kvart senare än jag egentligen skulle slutat. Ingen som jämrar sig över sin dåliga ekonomi men slösar bort hälften av det hon tjänar på godsaker och snus. Ingen som blir upprörd när jag säger att jag nog kommer tvingas släppa mina skulder till fogden och söka skuldsanering. Ingen som sitter hemma med ångest över bland annat ekonomin men saknar motivation till att skaffa sig ett jobb. Tror faktiskt att jag skulle må mycket bättre om jag avslutade relationen. Men jag saknar ork att göra något åt saken. Har råkat upptäcka att det finns mängder av fina snälla tjejer på min arbetsplats. Gräset kanske är grönare på andra sidan. Eller kanske inte. Vad vet jag...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Så tänker jag ofta. Känns som det vore lättare att bara ha sig själv att bry sig om... Ingen sambo som ska skjutsas hit och dit pga att hon saknar körkort. Ingen som klagar när jag är sen hem från jobbet, även om det bara råkar vara en kvart senare än jag egentligen skulle slutat. Ingen som jämrar sig över sin dåliga ekonomi men slösar bort hälften av det hon tjänar på godsaker och snus. Ingen som blir upprörd när jag säger att jag nog kommer tvingas släppa mina skulder till fogden och söka skuldsanering. Ingen som sitter hemma med ångest över bland annat ekonomin men saknar motivation till att skaffa sig ett jobb. Tror faktiskt att jag skulle må mycket bättre om jag avslutade relationen. Men jag saknar ork att göra något åt saken. Har råkat upptäcka att det finns mängder av fina snälla tjejer på min arbetsplats. Gräset kanske är grönare på andra sidan. Eller kanske inte. Vad vet jag...
Du får börja ställa krav.
Tror däremot inte att en ny relation är en lösning.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 255
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Så tänker jag ofta. Känns som det vore lättare att bara ha sig själv att bry sig om... Ingen sambo som ska skjutsas hit och dit pga att hon saknar körkort. Ingen som klagar när jag är sen hem från jobbet, även om det bara råkar vara en kvart senare än jag egentligen skulle slutat. Ingen som jämrar sig över sin dåliga ekonomi men slösar bort hälften av det hon tjänar på godsaker och snus. Ingen som blir upprörd när jag säger att jag nog kommer tvingas släppa mina skulder till fogden och söka skuldsanering. Ingen som sitter hemma med ångest över bland annat ekonomin men saknar motivation till att skaffa sig ett jobb. Tror faktiskt att jag skulle må mycket bättre om jag avslutade relationen. Men jag saknar ork att göra något åt saken. Har råkat upptäcka att det finns mängder av fina snälla tjejer på min arbetsplats. Gräset kanske är grönare på andra sidan. Eller kanske inte. Vad vet jag...

Låter tyvärr som mitt ex. Fast jag hade ingen skuldsanering. Men hon va bra på att skicka sin fakturer på kläder till mig på lönedagen. Även få mig att få dåligt samvete över mina heltidslöner över att jag var snål om jag inte gav henne lite.

Mitt tips är att se över din relation. Även fast man blir blind i ett förhållande. Jag har dock svårt själv med många bitar.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Låter tyvärr som mitt ex. Fast jag hade ingen skuldsanering. Men hon va bra på att skicka sin fakturer på kläder till mig på lönedagen. Även få mig att få dåligt samvete över mina heltidslöner över att jag var snål om jag inte gav henne lite.

Mitt tips är att se över din relation. Även fast man blir blind i ett förhållande. Jag har dock svårt själv med många bitar.
Jag har inte heller någon skuldsanering. Är inte ens hos fogden än. Men är ordentligt överskuldsatt.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
När man börjar få tankar på att lämna förhållandet så står man av min erfarenhet vid ett vägskäl. Antingen ger man förhållandet hjärt/lungräddning och pratar ut, bestämmer sig för att ge det en chans till.. eller så bryter man. Grubblandet hjälper egentligen inte i det långa loppet. Finns kärleken kvar, eller är tvivlet större? Det är ju frågor man bara kan svara på själv.

Men är man ett par så kan jag väl tycka att det inte är så höga krav att åtminstone få lite stöd och förståelse.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 009
Poäng
4 807
När man börjar få tankar på att lämna förhållandet så står man av min erfarenhet vid ett vägskäl. Antingen ger man förhållandet hjärt/lungräddning och pratar ut, bestämmer sig för att ge det en chans till.. eller så bryter man. Grubblandet hjälper egentligen inte i det långa loppet. Finns kärleken kvar, eller är tvivlet större? Det är ju frågor man bara kan svara på själv.

Men är man ett par så kan jag väl tycka att det inte är så höga krav att åtminstone få lite stöd och förståelse.
Words!!!
Om man ofta tänker att man packar en väska och drar eller man tänker att man tar en hammare och hamrar sin partner i huvet... är det kört då? :confused::eek:

Ärligt så har jag bestämt mig att inte ta några beslut under tiden jag kämpar som mest. Eftersom jag inser att stressen över ekonomin är för stor och jag är inte mig själv alla gånger!!
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Words!!!
Om man ofta tänker att man packar en väska och drar eller man tänker att man tar en hammare och hamrar sin partner i huvet... är det kört då? :confused::eek:

Ärligt så har jag bestämt mig att inte ta några beslut under tiden jag kämpar som mest. Eftersom jag inser att stressen över ekonomin är för stor och jag är inte mig själv alla gånger!!
Det behöver inte vara kört för det, om ni bägge går runt och mår dåligt kan det ju fort bli att man rör lite på varandra men man kan absolut hitta tillbaka om viljan finns.

Tycker att det lät klokt, man behöver inte hasta och stressa fram ett beslut heller.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp