• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon annan som är dumsnäll?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Vill nog inte gifta mig... tjejen vill nu
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Vill nog inte gifta mig... tjejen vill nu

Stå på dig då så du inte ångrar dig. :-] om du är 87a har du fler fresh years.
Jag förstår exakt vad hon går igenom, hon har siktet inställt på det och det betyder att hon tänker på det konstant och
ifrågasätter i sitt huvud varför du inte bara "vill göra det" om du "ändå älskar henne". Så du får förklara att du nog inte vill
för att det inte känns viktigt/okej/kul/rätt men att det inte är p.ga. henne och ducka smällen.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Stå på dig då så du inte ångrar dig. :-] om du är 87a har du fler fresh years.
Jag förstår exakt vad hon går igenom, hon har siktet inställt på det och det betyder att hon tänker på det konstant och
ifrågasätter i sitt huvud varför du inte bara "vill göra det" om du "ändå älskar henne". Så du får förklara att du nog inte vill
för att det inte känns viktigt/okej/kul/rätt men att det inte är p.ga. henne och ducka smällen.

Mitt problem är att jag inte orkar stå där framme. Jag vill inte vara i centrum och i ett kyrkligt bröllop är det många saker som man måste göra t.ex säga löften.
Får enorm ångest pga det. Sen känner man att man vill bjuda några i släkten men ju mer folk det kommer desto jobbigare blir det + att jag måste välja bort en del pga jag har väldigt många fler i min släkt!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Mitt problem är att jag inte orkar stå där framme. Jag vill inte vara i centrum och i ett kyrkligt bröllop är det många saker som man måste göra t.ex säga löften.
Får enorm ångest pga det. Sen känner man att man vill bjuda några i släkten men ju mer folk det kommer desto jobbigare blir det + att jag måste välja bort en del pga jag har väldigt många fler i min släkt!
Så det är mera ceremonin i sig än själva äktenskapet? Föreslå då att ni gifter er borgerligt och lägger krutet på en fest där alla kan komma.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
En låt till alla oss som varit dumsnälla
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Hur hade ni tänkt gjort?

vi får ett gemensamt barn och förslaget att hennes mammalön går till gemensamma utgifter och så mycket det går till våra personliga. Resten delas 50/50 och även min lön!

Hon har inga lån, 500 000 kr i kapital som hon har låst in i bostaden( detta är hennes egna tillgångar)

Jag: Sparat ca 30 000 kr, 270 000 kr i blanco.

Är man dumsnäll igen? På ett sätt är det rimligt för oss båda med tanke på att vi båda skapade ett barn men vi har olika förutsättningar.

Säg att hennes inkomst räcker precis till våra gemensamma. Så ska jag dela på min lön och så har jag högre utgifter pga mitt blancolån. Då är det inte så kul helt
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hur hade ni tänkt gjort?

vi får ett gemensamt barn och förslaget att hennes mammalön går till gemensamma utgifter och så mycket det går till våra personliga. Resten delas 50/50 och även min lön!

Hon har inga lån, 500 000 kr i kapital som hon har låst in i bostaden( detta är hennes egna tillgångar)

Jag: Sparat ca 30 000 kr, 270 000 kr i blanco.

Är man dumsnäll igen? På ett sätt är det rimligt för oss båda med tanke på att vi båda skapade ett barn men vi har olika förutsättningar.

Säg att hennes inkomst räcker precis till våra gemensamma. Så ska jag dela på min lön och så har jag högre utgifter pga mitt blancolån. Då är det inte så kul helt
Tufft på mamma lön att klara alla utgifter själv, är väl ganska mycket man går miste om i inkomst. Nu var det länge sen jag var mammaledig då jag är i 50 års åldern ;) men menar du att hon ska betala alla räkningar ? För hon lär ha mindre än dig så det låter inte rättvist även om hon har bättre sparande och du blanco lån och inte hon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp