• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Någon annan som är dumsnäll?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Vi reser sällan, bara på sommaren och i år kom vi iväg till Baltikum i våras, sen åkte jag och dottern till Grekland en vecka i augusti. Bilade Danmark, Tyskland, Polen i juli men den resan finansierades med det som kom tillbaka på skatten (själv hade jag velat att lägga allt på skulder!!!) Har blivit expert på att hitta billiga resor!!!! 3 personer flyg och 4-stjärnigt hotel i Riga x 2 nätter = 3000 kr totalt!!! Kreta 1 vecka flyg och hotel för 2 personer 3000 kr totalt för båda, 1500 kr per person! Beställde transfer så det tillkom ca 400 kr till

Hans ekonomi är bra, hans uc ligger på runt 1% vad jag vet, han drabbas av mina skulder, ja, eftersom vi har gemensamt konto men då han avskyr lån (och säger att skuldsatta personer är white trash... kul att höra eller hur!!!!!!!) så är det ingen idé om att prata om samlingslån etc. Jag kämpar inte bara för mig själv, jag kämpar för hela familjen, så tänker jag.

Jag känner inte din sambo. Men kanske skulle sagt och tyckt samma om folk som har lån till ingenting före jag blev skuldsatt!
Tycker du verkar va klok o en riktig kämpe. Vill alla i familjen väl! Är han utan lån helt då?

Ni som familj hade nog sparat mycket mer om han tog lån åt dig istället för jag antar att du har höga räntor på dina lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Vad tycker ni om detta upplägget?
Jag o sambon köpte bil ihop. Vi slapp som tur var banklån pga en familjemedlem gick in istället. Dock så fick min sambo pengar som gåva till bilen så lånet är helt på mig istället för att jämna ut bilens värde 50/50
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Vad tycker ni om detta upplägget?
Jag o sambon köpte bil ihop. Vi slapp som tur var banklån pga en familjemedlem gick in istället. Dock så fick min sambo pengar som gåva till bilen så lånet är helt på mig istället för att jämna ut bilens värde 50/50
Så länge ni är nöjda båda två och överens om hur ni gör vi en ev försäljning eller separation!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 217
Poäng
4 807
Jag känner inte din sambo. Men kanske skulle sagt och tyckt samma om folk som har lån till ingenting före jag blev skuldsatt!
Tycker du verkar va klok o en riktig kämpe. Vill alla i familjen väl! Är han utan lån helt då?

Ni som familj hade nog sparat mycket mer om han tog lån åt dig istället för jag antar att du har höga räntor på dina lån?
Han har csn, ica lån ca 70 000 kr kvar (köpte bil) och sen små krediter, Klarna, qliro. Inga stora skulder. Han hjälpte mig med ett lån 100 000 kr som vi betalar på, kvar ca 50 000 kr men för att det skulle ge effekt så ville jag låna 200 000 kr men han ville inte. vi har bostadslån på 1,5 mil, bostaden är värderad till 4 mil. Han har även lånat mig 30 t som jag inte kunnat betala tillbaka än och det kommer ofta upp när vi bråkar.
Han vet hur mina skulder uppstod fr början, det är varken ngt beroende eller shopping med i bilden alls utan ett olyckligt kontrakt för en företagslokal som de som överlät lokalen inte var helt ärliga med varför de hade så bråttom att fly när det var 2 år kvar på avtalet. Ett år senare blev jag den som försökte fly och det tog 1 år tills jag kom loss och vi förlorade runt 700 t kr. En stor del av den skulden började jag beta av med sms lån, så du förstår att det bara kunde sluta på ett sätt :( Idag vet jag att jag hade kunnat tänka och göra annorlunda men då visste jag inte riktigt vad smslån innebar i längden. Såg det som en lösning när banken sa Nej! Visste inte ens att det fanns andra långivare än de stora bankerna för jag hade aldrig behövt ta ett lån tidigare, hade bara scn och bostadslån och en kontokredit på ca 4000 kr hos Halens där jag brukade handla ibland.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 122
Poäng
897
Han har csn, ica lån ca 70 000 kr kvar (köpte bil) och sen små krediter, Klarna, qliro. Inga stora skulder. Han hjälpte mig med ett lån 100 000 kr som vi betalar på, kvar ca 50 000 kr men för att det skulle ge effekt så ville jag låna 200 000 kr men han ville inte. vi har bostadslån på 1,5 mil, bostaden är värderad till 4 mil. Han har även lånat mig 30 t som jag inte kunnat betala tillbaka än och det kommer ofta upp när vi bråkar.
Han vet hur mina skulder uppstod fr början, det är varken ngt beroende eller shopping med i bilden alls utan ett olyckligt kontrakt för en företagslokal som de som överlät lokalen inte var helt ärliga med varför de hade så bråttom att fly när det var 2 år kvar på avtalet. Ett år senare blev jag den som försökte fly och det tog 1 år tills jag kom loss och vi förlorade runt 700 t kr. En stor del av den skulden började jag beta av med sms lån, så du förstår att det bara kunde sluta på ett sätt :( Idag vet jag att jag hade kunnat tänka och göra annorlunda men då visste jag inte riktigt vad smslån innebar i längden. Såg det som en lösning när banken sa Nej! Visste inte ens att det fanns andra långivare än de stora bankerna för jag hade aldrig behövt ta ett lån tidigare, hade bara scn och bostadslån och en kontokredit på ca 4000 kr hos Halens där jag brukade handla ibland.

Han har själv lånat pengar till saker och krediter. Inte så att han är så mycket bättre egentligen.

Din historia är ju ren otur och väldigt tragiskt.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Han har csn, ica lån ca 70 000 kr kvar (köpte bil) och sen små krediter, Klarna, qliro. Inga stora skulder. Han hjälpte mig med ett lån 100 000 kr som vi betalar på, kvar ca 50 000 kr men för att det skulle ge effekt så ville jag låna 200 000 kr men han ville inte. vi har bostadslån på 1,5 mil, bostaden är värderad till 4 mil. Han har även lånat mig 30 t som jag inte kunnat betala tillbaka än och det kommer ofta upp när vi bråkar.
Han vet hur mina skulder uppstod fr början, det är varken ngt beroende eller shopping med i bilden alls utan ett olyckligt kontrakt för en företagslokal som de som överlät lokalen inte var helt ärliga med varför de hade så bråttom att fly när det var 2 år kvar på avtalet. Ett år senare blev jag den som försökte fly och det tog 1 år tills jag kom loss och vi förlorade runt 700 t kr. En stor del av den skulden började jag beta av med sms lån, så du förstår att det bara kunde sluta på ett sätt :( Idag vet jag att jag hade kunnat tänka och göra annorlunda men då visste jag inte riktigt vad smslån innebar i längden. Såg det som en lösning när banken sa Nej! Visste inte ens att det fanns andra långivare än de stora bankerna för jag hade aldrig behövt ta ett lån tidigare, hade bara scn och bostadslån och en kontokredit på ca 4000 kr hos Halens där jag brukade handla ibland.
Du har ju inte satt dig i klistret a la lyxfällan utan det var ju otur. Han har ju skulder då som är "lika illa" tänker jag. Försök strunta i de kommentarerna! Åter igen, jag tycker att du är stark! Du är skitduktig så fortsätt bara kämpa på!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 217
Poäng
4 807
Han har själv lånat pengar till saker och krediter. Inte så att han är så mycket bättre egentligen.

Din historia är ju ren otur och väldigt tragiskt.
Nä man är inte bättre människa för att man har mindre skulder och tvärtom, man blir inte en skitstövel bara för att man har skulder upp över öronen. För mig handlar det om hur man är som människa, om man t ex är sympatisk, omtänksam och har ett öppet sinne så tycker jag att man är en fin människa.
Avskyr översittare och såna som tycker sig vara förnäma bara för att de bor på en viss adress.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 217
Poäng
4 807
Du har ju inte satt dig i klistret a la lyxfällan utan det var ju otur. Han har ju skulder då som är "lika illa" tänker jag. Försök strunta i de kommentarerna! Åter igen, jag tycker att du är stark! Du är skitduktig så fortsätt bara kämpa på!
Tack för fina ord :) I ärlighetens namn ska jag säga att han klagar mindre nu, kanske har insett att det inte hjälper att klaga varenda dag. Och jag har liksom inget val, jag måste jobba extra. Valet att stanna hemma och mysa är ett ytterst dåligt val. Jobba är det som genererar pengar! Man kan tycka att det är väldigt tufft att jobba 70 och ibland 80 timmar per veckan men jag får kraft och energi när jag känner att jag gör ngt som förbättrar min ekonomi. Skulle jag sitta hemma då skulle jag känna panik över situationen. Så det är mina fötter som tar stryk mest av att jobba så mkt, inte psyket.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Tack för fina ord :) I ärlighetens namn ska jag säga att han klagar mindre nu, kanske har insett att det inte hjälper att klaga varenda dag. Och jag har liksom inget val, jag måste jobba extra. Valet att stanna hemma och mysa är ett ytterst dåligt val. Jobba är det som genererar pengar! Man kan tycka att det är väldigt tufft att jobba 70 och ibland 80 timmar per veckan men jag får kraft och energi när jag känner att jag gör ngt som förbättrar min ekonomi. Skulle jag sitta hemma då skulle jag känna panik över situationen. Så det är mina fötter som tar stryk mest av att jobba så mkt, inte psyket.
Det låter ju bra! Men du, gå inte på så för länge så att du bränner ut dig
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 910
Mottagna reaktioner
1 894
Poäng
1 277
Tack för fina ord :) I ärlighetens namn ska jag säga att han klagar mindre nu, kanske har insett att det inte hjälper att klaga varenda dag. Och jag har liksom inget val, jag måste jobba extra. Valet att stanna hemma och mysa är ett ytterst dåligt val. Jobba är det som genererar pengar! Man kan tycka att det är väldigt tufft att jobba 70 och ibland 80 timmar per veckan men jag får kraft och energi när jag känner att jag gör ngt som förbättrar min ekonomi. Skulle jag sitta hemma då skulle jag känna panik över situationen. Så det är mina fötter som tar stryk mest av att jobba så mkt, inte psyket.
Så i teorin skulle du kunna belåna bostaden och bli av med dyra skulder och slippa jobba ihjäl dig? Det är din sambo som är ordentligt korkad, snål och han verkar inte bry sig om din hälsa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp