Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån - återbetalningstid?

10.17-8.10=2.07 procentenheters skillnad i effektivränta till ICA:s fördel
6353 - 5687= 666 kr skillnad totalt på månadskostnaden till ICA:s fördel

Vänta in att alla gett sitt erbjudande. Vet inte vad du har för snittränta idag och om du får ner ränta/månadskostnad, men av dom 2 är det bara ta ICA om det blir bättre än nuvarande läge. Det är både lägre ränta och nästan 700 kr skillnad i månaden

Om målet är att komma ner i skuld/bli skuldfri så se till att det är ett äkta samlingslån också. Om du lånar 600.000 så samla 600.000
Inte låna 600.000 och samla 550.000 eller 580.000. Att utöka sin belåning "bara" lite grann från dessa nivåer kan göra det väldigt jobbigt. Har gjort det misstaget

Fundera också vad du vill samla. Räkna på olika kombinationer och vad du vill ha kvar att amortera extra på kommande året.

Senast ändrad:
Hur många banker gav dig bud?

10.17-8.10=2.07 procentenheters skillnad i effektivränta till ICA:s fördel
6353 - 5687= 666 kr skillnad totalt på månadskostnaden till ICA:s fördel

Vänta in att alla gett sitt erbjudande. Vet inte vad du har för snittränta idag och om du får ner ränta/månadskostnad, men av dom 2 är det bara ta ICA om det blir bättre än nuvarande läge. Det är både lägre ränta och nästan 700 kr skillnad i månaden

Om målet är att komma ner i skuld/bli skuldfri så se till att det är ett äkta samlingslån också. Om du lånar 600.000 så samla 600.000
Inte låna 600.000 och samla 550.000 eller 580.000. Att utöka sin belåning "bara" lite grann från dessa nivåer kan göra det väldigt jobbigt. Har gjort det misstaget

Fundera också vad du vill samla. Räkna på olika kombinationer och vad du vill ha kvar att amortera extra på kommande året.
Vet ni om det kan påverka så erbjudandet dras tillbaka vid lösenkrav om det är skitlån typ Lumify osv. utanför UC (delvis)? Eller är de okej med att lösa sånt oxå..

Vågar inte svara tvärsäkert på att det är så. Men tror inte det ska vara några konstigheter utan det är förmodligen bara lägga in mottagare, bankgiro eller plusgiro, belopp, ocr så skickas pengarna från ICA. De flesta samlingslån med lösenkrav för mig har vart så. Av dom jag tagit är det endast Ikano som inte har "kunnat lösa allt"

Annars får du ta emot en del på kontot och ha disciplin att lägga in pengarna manuellt när dom kommer.

Senast ändrad:
Skriv om du väljer något och hur det gick

Vet ni om det kan påverka så erbjudandet dras tillbaka vid lösenkrav om det är skitlån typ Lumify osv. utanför UC (delvis)? Eller är de okej med att lösa sånt oxå..
Det handlar mest om att det ska vara enkelt att kunna lösa. Det ska finnas bankgironummer och OCR samt avtalsnummer.

Jag valde att lösa allt utanför UC på egen hand. Även en struntsumma inom UC på egen hand och har även fått justera uppkommen ränta på de lån och krediter som löstes direkt via det nya lånet.

Då är jag med. Tycker iofs det inte ser så dåligt ut nu heller. Men tror du har goda chanser nästa år med.

Har du inget Nordea konto idag så kan du ju passa på att öppna ett nu då du ändå kört din UC via Lendo. Det tas en UC när man öppnar kontot Nordea, sen kan man bara låta kontot vara vilande ett år tills det är dags utan att man betalar något. Det är en sån UC som knappt spelar någon roll för betyget men det kan fortfarande påverka lite: typ 0.1-0.2 vill jag minnas @Gaston sa. Så kanske bara passa på att göra bort den så du har 0 FF om ett år när du kontaktar dom.

Vad har du fått för erbjudanden idag på Lendo?
Det stämmer exakt. Och när jag väl blivit kund hos Nordea passade jag på att söka kreditkort där också (hade sagt mina två tidigare under processen att "tvätta" mig tillräckligt ren för att Nordea skulle vilja hjälpa mig) så att Entercards FF också skulle ligga tätt i tid med de andra två. Så det blev totalt 3 UC för mig (två "fulla") under Nordea-flytten och om en dryg månad försvinner de allihop och jag är "clean" igen.

Jag är redan kund hos Nordea tydligen (kanske testat längesen eller haft ngt sparande..) men kan inte öppna konto utan att de vill ha mer uppgifter så väntar på att de ska ringa.

Jag valde ICA-banken och har skickat in skulder motsvarade 598000 ca för lösen ?. Lite pusslande att hamna så nära 600 000 som möjligt. Kommer lösa:

Morrow 292k, 12,25%
Collector 116k, 9,05%

Och Fairlo, Lumify, Credifi, Brixo, Qliro

Men två lån och en avbet försvinner från UC och ersätts av ett nytt, och antal långivare går ner eftersom jag redan har ett lån från ICA-banken sen innan. Får hoppas allt går i mål här nu.. det är inte klart förrän det är klart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp