• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Fick samma råd. Att släppa allting och inte betala på lånen förräns utmätningen gjorde dey

Fick också detta rådet att fokusera på bygga en buffert plus betala av någon av lånen helt och hållet(dom lägsta) då det visar att man ändå försökt bli fri från någon fordringsägare.
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s


Fast dom kan ju faktiskt hjälpa personer som inte hamnat lika snett med att styra upp sin ekonomi samt kontakta fordringsägare för avbetalningsplaner, frysta räntor och dylikt. Jag tror nog dom gör lite mer än vad eventuella skuldsaneringsberättigade har kännedom om. :rolleyes:
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Fast dom kan ju faktiskt hjälpa personer som inte hamnat lika snett med att styra upp sin ekonomi samt kontakta fordringsägare för avbetalningsplaner, frysta räntor och dylikt. Jag tror nog dom gör lite mer än vad eventuella skuldsaneringsberättigade har kännedom om. :rolleyes:


För övrigt är ju ”att sluta betala” sista anhalten, finns nog en hel del som har ”vett” att uppsöka dom i ett tidigare skede.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s

Jag kan tänka mig att dom har ganska bra betalt, det tar dock tid innan dom är riktigt duktiga
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s
Såg en jobbannons för en och de sökte någon med högskoleutbildning inom beteendevetare, socionom, eller liknande. Jag tyckte det var konstigt att de inte sökte en ekonom. Det var bara meriterande att ha någon kurs i ekonomi med.
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Såg en jobbannons för en och de sökte någon med högskoleutbildning inom beteendevetare, socionom, eller liknande. Jag tyckte det var konstigt att de inte sökte en ekonom. Det var bara meriterande att ha någon kurs i ekonomi med.
Ja det var lite märkligt faktiskt.

Vill poängtera att det var ett ironiskt inlägg jag skrev, därav /s i slutet. Nu i efterhand så kom jag på att alla kanske inte är lika nördig som mig och förstår att /s betyder att man skämtar
 

Majblom

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
13 December 2019
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Någon som skickat in ansökan om Skuldsanering nyligen och fått svar?
På Kronofogdens hemsida står det att det är handläggningstid på ungefär 4 månader. Är det så lång tid det tar att få ett svar eller är det någon som fått svar snabbare?
 

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Någon som skickat in ansökan om Skuldsanering nyligen och fått svar?
På Kronofogdens hemsida står det att det är handläggningstid på ungefär 4 månader. Är det så lång tid det tar att få ett svar eller är det någon som fått svar snabbare?

Det kommer ta 3-4 månader helt enkelt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp