• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Som jag alltid förespråkar: Ring kfm och fråga. Vill du inte outa vem du är - ring dolt och ge inget namn. Ställ allmänna frågor om det du funderar över. Du behöver inte gå in på personliga detaljer.

Är man osäker - ring kfm. Dom har svar på allt du funderar över och du behöver inte riskera saneringen för att du eventuellt får fel svar på internet....

Problemet är bara att man får ofta olika svar om man ringer flera ggr har jag sett här flertalet ggr. Ytterst frustrerande !

...men samma hände mig häromdagen när jag ringde Comhems kundtjänst för oss fastighetsägare... olika svar beroende på vem jag pratade med... :mad:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Problemet är bara att man får ofta olika svar om man ringer flera ggr har jag sett här flertalet ggr. Ytterst frustrerande !

...men samma hände mig häromdagen när jag ringde Comhems kundtjänst för oss fastighetsägare... olika svar beroende på vem jag pratade med... :mad:
Knepigt... Tycker alla borde följa samma regelverk

Jag brukar mejla om jag får olika svar, på så vis har jag svart på vitt vad för info jag fått om det skulle blir problem framledes... Kanske inte går att mejla kfm med såna frågor iochförsig?

Lycka till med comhem för övrigt, vet att många har problem med deras kundtjänst, även fastighetsägare i orten där jag bor...
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 831
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Det enda säkra svar man kan göra är omprövningar
Varför ska man uppta skuldsaneringshandläggarnas tid med att söka omprövning för en engångssumma på 3500, eller 10000 eller 15000? Ingen av dessa, eller ens alla tillsammans leder till en varaktig ökning av betalförmågan med 4000 kr per månad.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 831
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Hej.
Ja, e-tjänst. Smidigt och lätt.
De hörde av sig när det blev dags. De betar av i tur och ordning. Det tar lite tid. Har du/kommer du att få ändrade inkomstförhållande- skicka in. Du har då ryggen fri.
Jag har ju redan skickat in. Och hunnit få brev om att de tagit emot min ansökan och att handläggningstiden kan vara tre månader. Och om tre månader har jag inte så stor nytta av en ändrad betalplan eftersom jag betalat sista gången i mars. Det är NU jag akut inte kan följa planen.
 

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Varför ska man uppta skuldsaneringshandläggarnas tid med att söka omprövning för en engångssumma på 3500, eller 10000 eller 15000? Ingen av dessa, eller ens alla tillsammans leder till en varaktig ökning av betalförmågan med 4000 kr per månad.
Så tänker jag också. Jag har förlorat mer än det på att jag varit korttidspermitterad i år utan att jag har angett det (inte velat ha något strul)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Jag har ju redan skickat in. Och hunnit få brev om att de tagit emot min ansökan och att handläggningstiden kan vara tre månader. Och om tre månader har jag inte så stor nytta av en ändrad betalplan eftersom jag betalat sista gången i mars. Det är NU jag akut inte kan följa planen.
Det är ju så att om man har problem tre månader eller mindre anses det skylla tas från buffert eller betalningsfri månad.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Fröjdefulle JUL... njuter av vetskapen av betalfri månad... +18tkr att få behålla !!! Såååå ljuvligt! :)
Snart två år avklarat på skuldsaneringen. Mitt mående har aldrig varit så bra som nu ! Tacksamheten är fortfarande enorm för denna omstart!

Önskar Er alla en riktigt GOD JUL !! Ta hand om Er !! ❤️
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp