• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Just det!
Då är det såklart en annan sak.
Tråkig sits att ha precis innan man är i hamn.
Ja, precis. Jag ångrar ju att jag ansökte om omprövning i mars när maken fick jobb och fick en ökning på 6000 kr per månad i betalplanen. Han blev ju av med jobbet i september så det hade ju inte räknats som varaktigt om någon borgenär hade fått nys om det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Ja, precis. Jag ångrar ju att jag ansökte om omprövning i mars när maken fick jobb och fick en ökning på 6000 kr per månad i betalplanen. Han blev ju av med jobbet i september så det hade ju inte räknats som varaktigt om någon borgenär hade fått nys om det.
Inte för att vara den, men hur ska borgenärerna få reda på vad sambo tjänar?
 

Tuff resa

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
176
Poäng
337
Baserar du det endast på känsla eller har du någon erfarenhet? Min känsla säger också ja men inte när jag läser rundor.
Baserar det på min omprövning av lägre inkomst och hur viktigt det var att redogöra när jag nu får högre inkomst igen även om det inte överstiger 5000 kr.
Men, kanske det går men fy bubblan att förlora skusan över detta. Vad jag förstår är det viktigt att meddela ändrad inkomst- och utgiftsförhållande. Så jag svarade JA på alla utifrån min erfarenhet med KF. Personligt då.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Sambon fick detta mail idag från handledaren som handlägger hans skuldsanering:

"Vi har nu fått in dina skulder i ärendet och ska stämma av så att alla skulder är med. När det är klart kommer du få ett förslag om skuldsanering."

Låter ju som att det är klappat och klart att det ska gå igenom??? Vad kan gå fel härifrån, ni som vet?
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Sambon fick detta mail idag från handledaren som handlägger hans skuldsanering:

"Vi har nu fått in dina skulder i ärendet och ska stämma av så att alla skulder är med. När det är klart kommer du få ett förslag om skuldsanering."

Låter ju som att det är klappat och klart att det ska gå igenom??? Vad kan gå fel härifrån, ni som vet?
Det var dött med svar för dig så jag ska försöka.

Din sambo får en betalningsplan med alla skulder som är inkomna finns samlade. Ni kollar igenom så det stämmer med borgenär, summa, datum etc.

Efter det godkänner sambon betalningsplanen och efter det ska alla borgenärena få säga sitt om betalplanen. Det kan ta en lång stund och motsätter sig någon borgenär betalplanen av olika anledningar så behöver dom reda ut det. I värsta fall kan dom inkomma med information som gör att saneringen avslås.

Jag har säkert missat en massa och använt fel ord etc men typ så fungerar det
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp