• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Hua...2020 fortsätter leverera.

För ca 2 veckor sedan kom sambon med nyheten att vi ska ha ett till barn. Inga andra alternativ finns på bordet pga diverse anledningar.

Nu, kl. 01 på natten slog det mig. Vad händer med mitt inledande, är det "bättre" för mig att kontakta handläggaren redan nu eller ska jag vänta tills det har gått lite längre tid och förhoppningsvis har blivit beviljad sanering?
Kan det ha inverkan på betalningstiden, fick 4 år pga tre barn kan det förkortas ytterligare om vi får ett fjärde barn?
Kan betaltiden förkortas efter en sanering är beviljad?
Hur ska jag rapportera in våra inkomster då vi inte vet när hon måste gå hem / får i föräldrapenning?

Har du fått beviljad skuldsanering och tycker att något där är fel så är det väl överklaga som gäller. Ändrade inkomster/utgifter som kommer med barnet måste du ompröva.
Aldrig hört om någon som fått ändrad längd på betalplan vid omprövning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Ligger du efter i betalplanen? Betalar du fortfarande direkt till fordringsägarna eller till KF?
Ja, jag ligger tyvärr efter pga makens beteende i somras och pga att han blev av med jobbet nästan direkt när han hade fått fast anställning och omprövningen blev klar. Han har inte fått något från a-kassan än så nu är det två månader som han inte har kunnat betala för sig och jag är beroende av hans pengar för att klara allt. Jag betalar till kronofogden sedan omprövningen och det är underbart jämfört med att betala direkt till borgenärerna!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja, jag ligger tyvärr efter pga makens beteende i somras och pga att han blev av med jobbet nästan direkt när han hade fått fast anställning och omprövningen blev klar. Han har inte fått något från a-kassan än så nu är det två månader som han inte har kunnat betala för sig och jag är beroende av hans pengar för att klara allt. Jag betalar till kronofogden sedan omprövningen och det är underbart jämfört med att betala direkt till borgenärerna!

Jag förstår. Så otroligt sorgligt händelseförlopp så här på sluttampen, men är 100 på att du ”rider” ut detta nu med bara några månader kvar... :)

Vilken otrolig känsla de måste vara att så tydligt kunna se ljuset i tunneln...

All lycka till kära Du ❤️
 

Maggan

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 November 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Ni som fått beviljad skuldsanering. Hur lång tid var det i anslutning till när ni ansökte sedan ni hade tagit erat sista lån, kredit eller dyl?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Jag förstår. Så otroligt sorgligt händelseförlopp så här på sluttampen, men är 100 på att du ”rider” ut detta nu med bara några månader kvar... :)

Vilken otrolig känsla de måste vara att så tydligt kunna se ljuset i tunneln...

All lycka till kära Du ❤️
Tack! Ja, jag hoppas det nu när det är tre månader kvar. Om man ”går i mål” med 800000 inbetalt men med en missad månadsinbetalning på 18400 plus någon enstaka inbetalning till en borgenär någon månad för ett par år sedan undrar man ju om de väljer att upphäva, förlänga eller inte göra något alls.
 

Maggan

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 November 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Tack! Ja, jag hoppas det nu när det är tre månader kvar. Om man ”går i mål” med 800000 inbetalt men med en missad månadsinbetalning på 18400 plus någon enstaka inbetalning till en borgenär någon månad för ett par år sedan undrar man ju om de väljer att upphäva, förlänga eller inte göra något alls.

Vad skönt att det inte är långt kvar för dig. Betalar du 18400kr i månaden i din skuldsanering? Jobbar du heltid?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp