• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Detta har jag läst tidigare flera ggr, men jag kan inte se någon info gällande det vi har diskuterat, dvs vad som händer om en respektive som inte har skulder och ej är föremål för utmätning/skuldsanering, köper dyra ”saker” såsom t.ex bil, sommarstuga, etc. Hur eller kan det skada personen i relationen som uppbär skuldsanering ?!

Det hänvisades till lagen och att svaret fanns där, så då antar jag att det finns där.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Enligt en dam jag pratade med på kf nyss så gör partnern vad hen vill med sina pengar som är över varje månad. Stuga, häst, husvagn, bil, whatever. Varken kf eller borgenärer har något med det att göra. Den som har skuldsanering behöver inte söka omprövning för vad partnern gör med sina pengar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Enligt en dam jag pratade med på kf nyss så gör partnern vad hen vill med sina pengar som är över varje månad. Stuga, häst, husvagn, bil, whatever. Varken kf eller borgenärer har något med det att göra. Den som har skuldsanering behöver inte söka omprövning för vad partnern gör med sina pengar.

Vad fint, då behåller jag min uppfattning :)
 
  • Gilla
Reaktioner: Fkr

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Enligt en dam jag pratade med på kf nyss så gör partnern vad hen vill med sina pengar som är över varje månad. Stuga, häst, husvagn, bil, whatever. Varken kf eller borgenärer har något med det att göra. Den som har skuldsanering behöver inte söka omprövning för vad partnern gör med sina pengar.

Nä, något annat borde anses vara direkt vansinne. Tack för att Du ringde - inte minst för Din egen skull, men bra info även för många andra här ute. ❤️
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Enligt en dam jag pratade med på kf nyss så gör partnern vad hen vill med sina pengar som är över varje månad. Stuga, häst, husvagn, bil, whatever. Varken kf eller borgenärer har något med det att göra. Den som har skuldsanering behöver inte söka omprövning för vad partnern gör med sina pengar.
Jag måste ju söka omprövning när min fru börjar jobba/får lön. Skulle min fru istället köpa en massa saker och jag inte ansöka om omprövning. Så kan jag ju få förlängt eller kanske upphävt. Betalar just nu 0 så hon kommer ha alla sina pengar kvar. Så att säga att partnern får göra vad den vill blir ju lite snurrigt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp