• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Ok sorry, var väl otydlig. Jag menar vad är din syn på en sådan situation där en partner köper bil, fastighet whatever, när den andra har skuldsanering. <100
000kr förslagsvis. Påverkar det en skuldsanering negativt? Kan man bli av med den?

Nu har ju en tagit reda på hur det är och levererat tvärsäkert svar redan, antar att den hade på fötterna.:)
Ja brukar stanna vid någon grad av "det beror på" själv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Nu har ju en tagit reda på hur det är och levererat tvärsäkert svar redan, antar att den hade på fötterna.:)
Ja brukar stanna vid någon grad av "det beror på" själv.

...men lägg nu av och ”störa Dig” - ge oss litta svar på hur Du ser på detta, vad Du har hört på kontoret - whatever... :)
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Nu har ju en tagit reda på hur det är och levererat tvärsäkert svar redan, antar att den hade på fötterna.:)
Ja brukar stanna vid någon grad av "det beror på" själv.

Jag har lite dåliga erfarenheter av tvärsäkra svar så "beror på" är nog det jag är mest benägen att tro på. Det verkar rimligt att om en partners ekonomi är inräknad så borde den sen få göra vad som med resten av pengarna, det är ju inte den som har skuldsanering ändå. Men sen så är det ju detta med genmensam ekonomi när man är gift så jag kan också förstå att om partnern köper saker för "egna" pengar i sitt eget namn så kan det ändå räknas som mitt. Har du några erfarenheter av sånt här? Undrar hur vanligt det är att borgenärer kolla partnern i offentliga register när skuldsaneringen väl är beviljad.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Kan komma på flera scenarion som säkert skulle kunna innebära upphävd skuldsanering pga sambos köp av egendom
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp