• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Snälla söta rara Du - där har Du fel ! Klart som korvspad att Din fru får göra exakt vad hon vill med sina pengar !

Jo, jag håller ju med egentligen. Hon säger som du, att det är uträknat hur mycket hon ska bidra med och sen gör hon som hon vill med resten. Jag är ändå orolig över att det kan ställa till det på nått sätt, men det kanske är obefogad oro.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jo, jag håller ju med egentligen. Hon säger som du, att det är uträknat hur mycket hon ska bidra med och sen gör hon som hon vill med resten. Jag är ändå orolig över att det kan ställa till det på nått sätt, men det kanske är obefogad oro.

Helt obefogat. Är hennes pengar, KF kommer inre ens kunna utmäta saker där eftersom det inte är ditt hem/stuga som dom skulle kunna göra i ert gemensamma hem
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Helt obefogat. Är hennes pengar, KF kommer inre ens kunna utmäta saker där eftersom det inte är ditt hem/stuga som dom skulle kunna göra i ert gemensamma hem

Nja, det där sista är väll en sanning med modifikation, för lever man som man och hustru, så tar väll KF för givet att sakerna äger man tillsammans och då tror jag att dessa går att utmäta.
Dock finns det ju inget att utmäta för han har skuldsanering och då är verkställigheten inte involverad i ärendet längre.
Inkassobolagen kommer självklart bevaka oss nu under skuldsanerings perioden, men som sagt, dom har inget för att invända mot vad ens respektive gör med sina pengar.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Nja, det där sista är väll en sanning med modifikation, för lever man som man och hustru, så tar väll KF för givet att sakerna äger man tillsammans och då tror jag att dessa går att utmäta.
Dock finns det ju inget att utmäta för han har skuldsanering och då är verkställigheten inte involverad i ärendet längre.
Inkassobolagen kommer självklart bevaka oss nu under skuldsanerings perioden, men som sagt, dom har inget för att invända mot vad ens respektive gör med sina pengar.

Är väl bara sätta som enskild egendom. Har dom ens rätt att bevaka en annan person?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Är väl bara sätta som enskild egendom. Har dom ens rätt att bevaka en annan person?

Detta kan man säkert diskutera till leda, men mycket är ju offentliga uppgifter och det kan ju kontrolleras utan att för den delen UC och liknande tas.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Detta kan man säkert diskutera till leda, men mycket är ju offentliga uppgifter och det kan ju kontrolleras utan att för den delen UC och liknande tas.

Jo, det är det jag menar... Bolagen kan ju kolla offentliga uppgifter. När en uc tas så får man papper hem, men kolla offentliga register så har man ingen aning. Sen hur vanligt är de att de gör det?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jo, det är det jag menar... Bolagen kan ju kolla offentliga uppgifter. När en uc tas så får man papper hem, men kolla offentliga register så har man ingen aning. Sen hur vanligt är de att de gör det?

Jag kan tycka att skulle din fru öka sin lön enormt mycket, så är det väll på sin plats med att skicka in en ansökan om omprövning kanske... Kanske hon då bör betala ännu mer av Era gemensamma kostnader då... ?!
Men bortsett från just de gemensamma kostnaderna, så får hon göra vad tusan hon vill med sina pengar...
Hon kan självklart även ta lån för köp av bättre bil - whatever ! Det har Dina borgenärer inget med att göra !! Punkt. :)
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Jag kan tycka att skulle din fru öka sin lön enormt mycket, så är det väll på sin plats med att skicka in en ansökan om omprövning kanske... Kanske hon då bör betala ännu mer av Era gemensamma kostnader då... ?!
Men bortsett från just de gemensamma kostnaderna, så får hon göra vad tusan hon vill med sina pengar...
Hon kan självklart även ta lån för köp av bättre bil - whatever ! Det har Dina borgenärer inget med att göra !! Punkt. :)

Jo, det har jag redan gjort och fått beslut. Det ökade på med nästan 3000 i månaden.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jo, det har jag redan gjort och fått beslut. Det ökade på med nästan 3000 i månaden.

Bra! Då är Ni i fas. Mer än detta varken kan Ni eller ska Ni göra :) !
Nu ska Du luta Dig tillbaks och njuta över vart Du nu befinner Dig i livet och inte minst - NJUT av att det går så bra för hustrun Din! Det är hon värd !❤️
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Bra! Då är Ni i fas. Mer än detta varken kan Ni eller ska Ni göra :) !
Nu ska Du luta Dig tillbaks och njuta över vart Du nu befinner Dig i livet och inte minst - NJUT av att det går så bra för hustrun Din! Det är hon värd !❤️

Jo jag vet. Lite före i fasen till och med. Skickade in när hon fick från revisorn, men tror inte det syns hos skatteverket innan oktober-november nått. Jag är lite dålig på att luta mig bakåt och njuta, behöver öva på det. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp