Kan ju som sagt bra tala för mig själv, Men för mig fanns det inga andra alternativ än att lyckas få skuldsanering eller så hade det blivit löneutmätning oavsett.
Trillar 1 till KF så blir ju löneutmätning resultatet ändå några månader senare och då kan man ändå inte betala allt annat.
Visst att räntorna tickar om man släpper det, men det blir ju ändå samma resultat fast skjutet på framtiden om det inte går runt, och att ta nya lån för att kunna betala räkningar är ju inte en lösning.
Till mig sa handläggaren att det var bra att jag hade insätt att det inte gick och gjorde ett tydligt "Bryt" med allt i samband med att jag sökte Skuldsaneringen när vi hade samtalet. Sen om det var hennes personliga åsikt eller så de tänker vet jag ej.
Oavsett så nu ungefär lite mer än 2 år senare sedan jag släppte allt, och 1,5 år sedan beslutet gick igenom så mår jag mycket bättre än vad jag gjort de sista 5 åren innan det med konstant kämpande för att få det gå ihop med ekonomin.
Det va jobbigt när alla inkassokrav och konstanta samtal från inkasso började, men jag blockerade hemliga nummer, svarade aldrig på okända nummer som jag sen blockerade 1 och 1 tills det var tyst i telefonen. KF ringer från 010 nummer så det svarade man ju självklart på, Och sen direkt skickade in alla delgivningskvitton direkt när dem kom.
Fick att det skulle bli löneutmätning efter ett tag vilket var lite jobbigt när jobbet fick veta, men innan de hann dra en lön så fick jag inledande.