• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Haha, jag har spenderat ganska mycket tid med att leta information om omprövningar och verkligen satt mig in i reglerna. Har själv bytt jobb och fått ordentliga lönepåslag, men samtidigt fått ökade kostnader som tar ut betalningsutrymmet, samtidigt som jag har en man som är utan inkomst och har kravet på omprövning hängandes om han får inkomst. Kommer snart inte undan att begära omprövning då min lön nu har ökat med 7700 brutto sedan skuldsaneringen inleddes för drygt 3 år sedan. Vill dock vänta ett litet tag till för att se om guben får jobb och om jag blir aktuell på nya interna tjänsten.

Och så har jag ju upplevt en omprövningsansökan från en borgenär pga utebliven betalning. Helt plötsligt fick jag ett brev med kronofogdens beslut om avslag på omprövningsansökan.
Bara du inte åker på ännu en omprövning av skusan pga ökad lön så att din skusan blir förlängd.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Bara du inte åker på ännu en omprövning av skusan pga ökad lön så att din skusan blir förlängd.
Det är inte Skusan som begär omprövning, det är borgenärer eller gäldenärer. Skulle någon borgenär begära en omprövning har jag ganska bra på fötterna att visa att mitt betalningsutrymme inte har ökat.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Jo, men de ser ju skattesatserna med väl. Och skulle de begära omprövning på för liten ökning blir det ju avslag.
Kan tycka att de 2500-3000 kr eft borde betalas in till skusan då det blir en bra summa på fyra år. Men är såklart tacksam över att få behålla dom.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Det är inte Skusan som begär omprövning, det är borgenärer eller gäldenärer. Skulle någon borgenär begära en omprövning har jag ganska bra på fötterna att visa att mitt betalningsutrymme inte har ökat.
Menade borgenärerna!
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 292
Mottagna reaktioner
1 786
Poäng
1 247
Ja, fast när borgenärerna kollar upp en så är det deklarerad årsinkomst.

Betalutrymmet har inte bara med deklarerad årsinkomst att göra. Där räknas ju bostadsbidrag och andra bidrag, arv, partners inkomst m.m. in.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Betalutrymmet har inte bara med deklarerad årsinkomst att göra. Där räknas ju bostadsbidrag och andra bidrag, arv, partners inkomst m.m. in.
Jag har bara underhåll och studiebidrag för dottern men de är redan inräknade.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Menade borgenärerna!
Hursomhelst har inte mitt betalningsutrymme ökat. Förresten kom jag på att det inte är min bruttomånadslön som kommer synas, utan det är väl den beskattningsbara inkomsten som syns? Har ordentligt höga avdrag.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Betalutrymmet har inte bara med deklarerad årsinkomst att göra. Där räknas ju bostadsbidrag och andra bidrag, arv, partners inkomst m.m. in.
Ja, minus kostnader. För min del är det bara lön och ett barnbidrag in.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Hursomhelst har inte mitt betalningsutrymme ökat. Förresten kom jag på att det inte är min bruttomånadslön som kommer synas, utan det är väl den beskattningsbara inkomsten som syns? Har ordentligt höga avdrag.
Allt syns väl ?
Bruttolön och vad som dragits i skatt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp