Jag hade ungefär som du, dock runt 900,000 i skulder. Jag hade nyare små lån än 6 månader, fast dessa var som dina enbart för att kunna betala gamla lån.
Jag sökte skuldsanering samma dag som jag bestämde mig att släppa allt, dvs inget var hos KF/inkasso innan.
Min ansökan gick iallafall igenom, och även om jag hade relativt nya lån så godkändes det eftersom de va gjorda för att betala gamla lån, men att jag sen gjorde ett tydligt stopp när det inte längre gick och släppte allt.
Tror mycket är hur lånen uppstod och inte när de togs. Jag 0 spelade utan åkte dit på överkonsumtion och sen hamnade i lånkarusellen som bara växte och växte
På din andra fråga så tror jag det är lika bra att släppa allt, det gjorde jag iallafall. Men ja, Oavsett så kommer du till KF även om det inte går igenom.
Även om löneutmätning och annan utmätning är tråkig, så släppte all stressen för mig när jag väl valde att släppa allt.
Jag blockerade dolda nummer och svarade inte på okända nummer, och blockerade dem 1 efter 1 när de började ringa. Tänk bara på att direkt svara på KF breven när de börja komma så du inte strular med det.