• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Stor skuldsättning trots hög inkomst

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 824
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Men då kan du åtminstone få bort billånet på 320k.? Och trycka in lite pengar på annat tex en buffert? För det lånet stod i ditt namn också eller hur?
Så tänker jag också. Oavsett förlust så är det bättre att göra sig av med bilen, parkeringsavgiften och försäkringen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 824
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Blir ledsen av att din kille utnyttjar dig, det borde vara han som tar steget till att sätta sig ner och prata pengar! Pengar in och pengar ut, har han ens nån koll på hur din situation ser ut? Och det borde definitivt vara han som föreslår att bilen ska säljas.
Om ni inte är gifta, sambos och har gemensamma barn så vill jag peppa dig att du börjar ställa krav på honom (det ska man förstås göra oavsett gift eller inte men du har inga åtaganden att du måste försörja honom, egentligen, utan det verkar bara ha blivit så).
 

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
197
Poäng
366
Så tänker jag också. Oavsett förlust så är det bättre att göra sig av med bilen, parkeringsavgiften och försäkringen.
Man kan alltid omförhandla ett lån, sänka ränta eller förlänga betaltid för att skapa sig själv ett handlingsutrymme om det skulle krisa. Det blir mer långsiktigt hållbart. Även om man har möjlighet att ammortera av lånet snabbare.
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
86
Poäng
226
Har du kollat vad du kan få för bilen hos BMW? Dom kanske är villiga att betala mer för den, om den är i bra skick och servad som den ska…
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Kan du inte kolla vad bilen är värd på biluppgifter eller liknande bilar på blocket? Sen mejla och ring olika företag att du vill sälja din bil för att lösa ditt lån.
 

Gonzo8310

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
51
Poäng
167
Så din kille kör sportbil som du tagit ett lån på. Han är skuldsatt och går på aktivitetsstöd och leker rik…
Hade jag varit skuldsatt med miljonbelopp, levt på aktivitetsstöd och vetat att min tjej fått ta ett lån för X6an så hade jag tagit bort alla speglar på bilen.. Jag skulle skämmas av o se mig själv köra en sån bil i den situationen… Men vi är alla olika som tur är
 

Gonzo8310

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
51
Poäng
167
Din kille får 10k i månaden… 5k på lån, 1,6k försäkring och sen 2k minst på bränsle.. Hur gör han med allt annat? Lever på dig och du söker nu extrajobb för att kunna klara av kostaderna.. Herregud
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp