• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Inte bluestep! Dem vill ofta se bankkonto transaktioner! Och skriva in alla lån/krediter på deras sida då man ansöker.
Ta hellre en låneförmedlare då det är dags.
Deras kundtjänst svarar i ännu mindre utsträckning i telefon nu gentemot när jag tog lånet hos dom.
Fan vad skönt det ska bli att lösa detta ockerlån. USCH USCH USCH.
Har du löst lånet hos dem nu?
Och vet någon om Nystart Finans begär att få gå igenom ens konto?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Dom går igenom ditt konto och jag har löst halva.
UNDVIK!

Dom har för fan inte ens en hemsida fortfarande. Kolla när jag öppnade tråden.
Kundservice är nästan omöjlig att få tag på.
Dom lovar saker dom inte håller.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Dom går igenom ditt konto och jag har löst halva.
UNDVIK!

Dom har för fan inte ens en hemsida fortfarande. Kolla när jag öppnade tråden.
Kundservice är nästan omöjlig att få tag på.
Dom lovar saker dom inte håller.
Tack för din varning! Jag ska ha det i bakhuvudet
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Läs första inlägget! Dom är fruktansvärda. Skriver för fan till en på facebook när man missar en betalning med 3 dagar. Sinnessjuka.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Håll er borta från dessa, dom lovar guld och gröna skogar men när det väl sedan kommer till kritan så kräver dom en medlåntagare fast du har bra ekonomi samt att om du spelat på lotto för 200 kr en månad så anklagar dom dig för spelmissbruk. Helt värdelösa, finns många andra finansiärer som accepterar dig med glädje och detta fast du har några ff och någon anmärkning.
 

boxxplay

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Februari 2019
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Sökte Advisa tillsammans med min sambo i brist på alternativ. Nystartfinans erbjöd önskat belopp på sekunden, vilket jag efter att ha läst igenom denna tråd ser som en utopi att få i lås. För övrigt var ansökningsprocessen via Advisa det märkligaste, den var över på 3 sekunder (måste verkligen vara svartlistad : ). Jag fick meddelandet om att ansökan var färdigbehandlad innan jag ens fick meddelandet om ”nu börjar lånejämförelsen..”
 
Senast ändrad:

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Sökte Advisa tillsammans med min sambo i brist på alternativ. Nystartfinans erbjöd önskat belopp på sekunden, vilket jag efter att ha läst igenom denna tråd ser som en utopi att få i lås. För övrigt var ansökningsprocessen via Advisa det märkligaste, den var över på 3 sekunder (måste verkligen vara svartlistad : ). Jag fick meddelandet om att ansökan var färdigbehandlad innan jag ens fick meddelandet om ”nu börjar lånejämförelsen..”
Vad hade ni för förutsättningar?
 

noninoni

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
31 Augusti 2013
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Någon som har erfarenhet av hur Nystartfinans snokar i ditt liv?
Jag är medveten om att de fått mina transaktioner via instantor plus att de har UC, men har läst och hört att de är lite tvingande i samtalet hon pressar med "du vet du måste berätta allt allt allt". Tänkte då på dagens samhälle där ingen information släpps ut rörande lån etc till någon annan än dig själv, hur går det då till när Nystartfinans har lösenkrav? Ger man dem fullmakt att ringa de bolag du uppger för att lösa krediterna eller kan dem ringa hur som helst och få reda på vad du är skyldig? Om det går till så att man ger dem fullmakt, förhandlar de med bolagen, dvs köpslår om att vid lösen få "ränterabatt"? Jag har pratat med de bolag jag är skyldiga i andra sammanhang som sagt till mig att om jag kan lösa lånen helt så kan vi diskutera nedsättning av skuld, men gör Nystartfinans det? Förmodar att man inte får lösa krediterna själv utan man anses som omyndig att göra det när man inte har så stabilt bakom sig? Det vore intressant att veta vad som steg 2,3 osv blir efter att man fått ansökan beviljad. De vill att jag ringer upp, men innan sa de att "förbered dig med alla uppgifter OCH VI VILL VETA ALLT"...Antar att man inte får lånet om man inte har en medlåntagare, men konstigt ändå att det beviljas via AXO där det står i sms:et "Nystart Finans kommer att ta kontakt med dig och det är viktigt att du svarar när de ringer. Nystart behöver även en kopia på ditt kontoutdrag för att skicka låneavtalet. Detta gör du enkelt med hjälp av mobilt BankID via följande länk xxx, därefter skickas signeringslänken på sms till dig från Nystartfinans. Använd länken i sms:et för att signera låneavtalet med BankID och få ditt lån utbetalt till ditt konto"

Detta är ju oerhört missvisande svar för så går det ju inte till när man läser i andra trådar.....

Kan garantera att när jag ringer upp så sätts man under "förmyndare" och efter att man plågats igenom tusen frågor så säger dom "vi behöver en medlåntagare"..INTE söker man väl ett samlingslån ENSAM om man inte hade behovet ENSAM. Man söker ju ett lån enligt vad man fyller i på skärmen hos AXO, därefter får man det beviljat, men sedan ångrar de sig och ska ha medlåntagare. Jag vet, för jag försökte låna där för 2 år sedan med sämre förutsättningar än idag och då behövde jag två st medlåntagare trots att jag sökte ensam och likväl som då som idag så har jag ingen medsökande.
Tar tacksamt emot erfarenheter - positiva som negativa - av er som med betalningsanmärkningar fått ett nystartslån. Löste de dina krediter? Skrev man en fullmakt för att de skulle få "ringa och snoka"? Någon som fått lösa krediterna själv? Det bästa vore att lösa själv och få förhandla ner skulden.....
Tack på förhand!
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Jag har aldrig lånat från dem eller försökt låna från dem. Men jag har haft med dem att göra i tjänsten. Och det är en av få banker som inte anmäler bedrägeriförsök själva och som inte sparar underlag från misstänkta bedrägeriförsök där kund flaggat för bedrägeriförsök. Tex om någon försökt söka lån i annans namn men den utsatta personen upptäcker det och kontaktar banken. Utan de avslår ansökan, och vid avslag rensar de alla underlag för låneansökan efter viss tid.

Det räcker för att de ska kännas oseriösa för mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp