• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Fordran överlåten, du har fått en denutation
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 275
Poäng
997
Vad betyder detta? Fodran = skulden ägs av någon annan? Vad betyder denutation?

Om enkelt skuldebrev har överlåtits till annan måste gäldenären underrättas om detta, vilket kallas denutation.
Definitionen på denutation är meddelande t.ex. till en låntagare att lånet övertagits av ny kreditgivare och att lånet från och med en viss tidpunkt skall betalas till denne.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Kan bara instämma med allt som Terry skrev 2018. Jag tog ett lån hos dom 2019 på det sista jag hade hos olika inkasso och trots det är jävligt skönt inte ha några utestående skulder som riskerar att landa hos KFM igen så ångrar jag lånet i den synvinkel att dom var jävligt nedlåtande och utdömande vid ansökan där dom granskade alla mina utgifter osv.

Sen att räntan är jävligt hög och på 1.5 år har jag amorterat kanske 2-3 000. Ska bli så skönt när min sista anmärkning försvinner så jag kan ta ett normalt lån och lösa det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Lycka till! Dessa jävla blodsugare bör alla undvika. Tråden är aningen gammal nu men att döma utav vad folk skriver så verkar dom inte ha förbättrat sig ett dugg!!
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Lycka till! Dessa jävla blodsugare bör alla undvika. Tråden är aningen gammal nu men att döma utav vad folk skriver så verkar dom inte ha förbättrat sig ett dugg!!

Dom har 2021 fortfarande ingen "mina sidor" eller liknande!
Sedan dom överlät fodran till Erik Penser eller vad dom heter så har det strulat med autogirot tills dom fick till det, och tjatade på mig att betala. "Ok ska jag fixa ert fuck up?"
 

Leo1993

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
5 Januari 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Hej!
Kan inte hålla med om detta. Min bror fick samlingslån hos dom. Trevlig rätt igenom. Inga problem, visst dom ställde tuffa frågor till honom, men det är väl inte så konstigt med tanke på mångas bakgrund som dom tar in? Dom har visst "Mina sidor", väldigt enkelt att logga in
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Hej!
Kan inte hålla med om detta. Min bror fick samlingslån hos dom. Trevlig rätt igenom. Inga problem, visst dom ställde tuffa frågor till honom, men det är väl inte så konstigt med tanke på mångas bakgrund som dom tar in? Dom har visst "Mina sidor", väldigt enkelt att logga in och följa.
Ah det fanns inte när jag kikade i höstas.
Ställa frågor är en sak men bli ifrågasatt varför har du skulder och varför ditt o datt kändes inte ok men det är jag.
 

Leo1993

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
5 Januari 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Ah det fanns inte när jag kikade i höstas.
Ställa frågor är en sak men bli ifrågasatt varför har du skulder och varför ditt o datt kändes inte ok men det är jag.

Klart det är jobbigt att prata om tuffa tider. Men i min brors fall, var dom den enda räddningen. Han hade ingen chans att få samlingslån hos någon annan. Vi kämpade länge med att få till samlingslån, men fick aldrig något förslag. Det var först när vi ringde dom, och han körde med helt öppna kort, och efter 4-5 samtal så beviljade dom lånet. Men det är som mycket annat i livet, några blir nöjda och några andra blir missnöjda.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp