• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Förstår precis, till mig sa dom att de kunde typ sänka månadskostnaden med 8000kr med en ränta på närmare 20 %.. ”de är ju betydligt bättre än de skit du betalar idag”.. kände bara : va äre för människa man får prata med. Helt sjukt vilken kundtjänst.

Denna chef skulle även lyssna igenom samtalet sa han, men fick aldrig nån återkoppling på det så antar att inget hände iallafall.

Dom borde svartlistas....Hoppas alla som googlar på detta BLUFFBOLAGET med sina ockerräntor kommer direkt in på denna tråd.
 

samkuz82

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
JAg är fast hos dem sen tidigare måste vänta in alla förfrågningar och försöka sticka ifrån dem
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Helt galet.. :(
Att man sitter i skiten är man ju oftast väl medveten om själv. Jag kan förstå att det i andras ögon ser vårdslöst ut det man gjort, men jag tycker ingen förtjänar att bli hånad. De vet ju inte historien bakom kaoset.

Hade varit spännande att höra chefens reaktion på kundbemötandet.
Han skiter nog fullständigt i det. Pengar är det viktiga här. Inte människor.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Jag sitter också fast med Nystart Finans men tänker börja amortera så mkt som möjligt för att få bort skiten! Dock har jag 12% i ränta hos dom så inte lika illa som för vissa andra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
P

Petri

Gäst
Poäng: 0
Jag sitter också fast med Nystart Finans men tänker börja amortera så mkt som möjligt för att få bort skiten! Dock har jag 12% i ränta hos dom så inte lika illa som för vissa andra.

14,9 men bara 58000:- kvar

Gällande Extra inbetalning så drog jag in en halv betalning i veckan via swisch som inte blev reggad som de brukar bli?
Varför, jo nystart räknar detta som en delbetalning på nästa faktura och nej det går inte att lägga om den i efterhand....

Extra amortering ska/kan göras efter autogirodragning och innan nya fakturan genererats enligt kundtjänst.

/Petri
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Ja du ser själv. Dom är banditer!
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Tack för tipset! Vilka skurkar.. :)
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag löste mitt lån i torsdags. Dom var lite dryga upplevde jag, sura att dom inte kan tjäna storkorva med räntekostnader på mig kanske.

Så skönt att slippa dom och mitt underskott borde tacka mig också inför nästa år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp