• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Är det så att bolag som kräver in vad som genom avtal har förpliktagats är idioter...?

Den som skrev på avtalet är då...?
Idioter i den mån att dom utnyttjar folk i ställning att försöka få ordning på sin ekonomiska sits.
Ta mitt exempel, jag amorterade knappt 200kr/mån men blir fakturerad 1200kr varje månad varav 800-900 är ren ränta.
Så skönt jag är kvitt med "nystart" finans.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Idioter i den mån att dom utnyttjar folk i ställning att försöka få ordning på sin ekonomiska sits.
Ta mitt exempel, jag amorterade knappt 200kr/mån men blir fakturerad 1200kr varje månad varav 800-900 är ren ränta.
Så skönt jag är kvitt med "nystart" finans.
Inte bara sättet de utnyttjar folk som har dålig bakgrund på ekonomin.
De är allmänt otrevliga, hånar folk för sina tidigare ekonomiska problem, skrattar kunder upp i ansiktet när de behöver hjälp och kommer med kommentarer som ”du är snart hos kronofogden” eller ”haha, ja nog allt har du lyckats ställa till det” eller ”vilka skitlån du tagit”...

Har erfarenhet av alla dessa kommentarer även av hånande och skrattande kundtjänst i örat.
Idioter är precis va de är! Fyf*n
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ja det är rent tragiskt. Jag ångrar lite att jag tog lånet i efterhand. Hade redan etablerade avbetalningar med inkasso bolagen men trodde naivet att ta ett samlingslån på 60 000 (2018 och var bara nere på 57 000 nu i feb 2021) att det skulle vara bättre.

Jag personligen fick inte det bemötandet men förstått många här på forumet fått det. Däremot nedlåtande ton och allmänt sura när jag begärde om ett slutbelopp att lösa lånet!
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Jag har haft skiten sedan december 2019. Jag kollade senaste inbetalningen nyss. Betalar 6.190kr/mån (amortering 940kr - ränta 5.250kr!!!) Helt sjukt egentligen..
Aja kommer se till att bli av med skiten till sommaren.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
De är då banditer som utnyttjar folk i utsatta situationer.

& skriver till folk på Facebook privata meddelanden. Skickar till inkasso efter 2 dagar. Fabricerar omdömen på den hemsidan etc etc etc etc.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Hur ska man gå tillväga för att sänka räntan ytterligare hos Nystart Finans.
Kommer aldrig acceptera att dom tar en ny kreditupplysning. Ska som sagt försöka göra mig av med dom till sommaren/hösten.
Ska man hota med att lösa hela lånet eller vad är smidigast? Har endast två påminnelser på 17st inbetalningar till dom varav dom betalats kanske 1 vecka för sent.
Så i stort sett klockren historik.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Ringde dom nu och dom krävde att man tar en ny kreditupplysning. Bad dom dra åt helvete!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Ringde dom nu och dom krävde att man tar en ny kreditupplysning. Bad dom dra åt helvete!
Är ju inte konstigt dock tyvärr om du vill få bättre villkor vill dem nog se att du inte fått massa anmärkningar och andra lån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp