• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Varning för Nystartfinans.

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Håller dock inte med dig. Min mor står med ett borgensåtagande på detta lån.
Hon äger fastigheter och inkomst över miljonen med övserskott. Dessutom är min fru medlåntagare. Kan tycka det är riktigt uruselt av dom att ej sänka räntan.
Påpekade att jag kommer att lösa lånet. För dom är det en enorm förlust med tanke på vilka räntor man betalar. Dessutom hade dom en stark säkerhet i min mor samt att jag betalt fakturorna i tid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
913
Poäng
817
Fast dem förlorar ju pengar att sänka räntan för att bara, eftersom du inte löst lånet så vet dem nog om att du inte kan lösa hela just nu. Då vill dem göra en upplysning och ser dem att du snart kommer ha möjlighet till det då sänker dem räntan istället. Du har även missat 2 av 17 fakturor säger inte att det är farligt men ändå mer än en tiondel som varit försenat.
Måste se det från deras perspektiv med och inte bara säga att jag förtjänar sänkt ränta.
Har inget för det bolaget så försök lösa det så snabbt som möjligt och betala på tills det går
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
E
Fast dem förlorar ju pengar att sänka räntan för att bara, eftersom du inte löst lånet så vet dem nog om att du inte kan lösa hela just nu. Då vill dem göra en upplysning och ser dem att du snart kommer ha möjlighet till det då sänker dem räntan istället. Du har även missat 2 av 17 fakturor säger inte att det är farligt men ändå mer än en tiondel som varit försenat.
Måste se det från deras perspektiv med och inte bara säga att jag förtjänar sänkt ränta.
Har inget för det bolaget så försök lösa det så snabbt som möjligt och betala på tills det går

Dom lovade mig sänkt ränta efter år när jag ingick avtal, gällande mina två påminnelser så räknades dom ej eftersom jag betalt in dom direkt efter missad AG-dragning.
Så enligt hon på kundservice hade jag klockren historik. Dom får förhålla sig till sina regler. Tycker fortsatt att det är sinnessjukt med tanke på vilken stark säkerhet dom har i min mor.


Skitsamma! - Kommer lösa skiten om tre månader. :)
 

Nofius

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Oktober 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
En fråga gällande dessa, Vart arbetslös i Maj 2021 och har betal skydd försäkringen, men den 26/8 sas tydligen försäkring upp från nystart finans sida får dom göra så ? Utan att ens meddela oss om det ?
Ärt det hellre mer värt och låta det gå till kronofogden med allt för att sedan sökta skuldsanering ? är 375tk kvar hos dom
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Vilken förklaring fick du ang att de sagt upp försäkringen?
En fråga gällande dessa, Vart arbetslös i Maj 2021 och har betal skydd försäkringen, men den 26/8 sas tydligen försäkring upp från nystart finans sida får dom göra så ? Utan att ens meddela oss om det ?
Ärt det hellre mer värt och låta det gå till kronofogden med allt för att sedan sökta skuldsanering ? är 375tk kvar hos dom
 

Nofius

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Oktober 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fick det beskedet av försäkringen idag Vart en massa strul med ansökan så fått allt det klart nu. Så skrev dom att dom kommer betala ut kostnad till Nystart finans från 29/5 till 26/8, Då maila jag tillbaka och fråga varför enbart till 26/8. Fick då svaret att försäkringen är uppsagd 26/8, Vi hade problem att betala en månad och beskrev det till nystart så vi fick delbetala det då genom intrum. Men inget att försäkringen vart uppsagd har vi blivit meddelade om från deras sida.

Därför man undrar om dom får göra så.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Fick det beskedet av försäkringen idag Vart en massa strul med ansökan så fått allt det klart nu. Så skrev dom att dom kommer betala ut kostnad till Nystart finans från 29/5 till 26/8, Då maila jag tillbaka och fråga varför enbart till 26/8. Fick då svaret att försäkringen är uppsagd 26/8, Vi hade problem att betala en månad och beskrev det till nystart så vi fick delbetala det då genom intrum. Men inget att försäkringen vart uppsagd har vi blivit meddelade om från deras sida.

Därför man undrar om dom får göra så.
men betalas försäkringen separat? Om den inte betaldes eller om det står i det finstilta att det inte får missas, så kan det vara så att det automatiskt blir uppsagd. Vem äger försäkringen? (bolag)
 

Nofius

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Oktober 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Försäkringen betalades i samband med lånekostnaden varje månad. den är inbakad. Samt står att sägs försäkringen upp i villoren skall det meddelas av lånetagare eller nu Nystart finans som dom ej gjort.
Segwick äger försäkringen. Så nystart betalde dom.

Men som det nu är skall jag hellre låta allt gå till fogden ? För sambon hamna på löneutmättning och KFM verkar inte förstå att jag är arbetslös och hon har drygt 27500 före skatt men dom sätter upp den till 33tk. Ibland har hon mer lön och visa månader mindre. Hon har kvar drygt 100tk där. Men vi hamnar ju efter varje månad med andra diverae utgifter. Jag har även sedan gammalt en lån genom min mor på 2tk / månad som är nere i 40tk kvar. Så ej långt kvar iofs.

Vet inte alls vad man skall göra framöver. Är det bättre vi låter allt gå till fogden sen söker skuldsanering ? För detta med arbetslöahet m.m tar knäcken på en. Har en del problem med psykist sedan många år tillbaka och just känns det som man e på branten att kontakta psyk igen. Pallar inte ena att ringa myndigheter för ångest är stor nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Trist att det blivit så! Det händer ibland att jag inte kan betala bil- och hemförsäkringen men då har vi fått påminnelse och har betalat dubbelt månaden därpå utan att försäkringen sagts upp men det är säkert olika villkor för dessa försäkringar!

Svårt att säga om det är bäst att du låter allt gå till Kf. Det är klart att om du mår psykiskt dåligt så orkar du inte kämpa när pengarna inte räcker, det är tufft ändå!
Det kan ändå vara bra om du kontaktar Nystart och förklarar att du blivit arbetslös och att när du hamnade i svårigheter med att betala en månad så visste du inte att de skulle säga upp försäkringen.
 

Fina Stina

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
30
Poäng
102
De är helt pantade, ingen förståelse över huvudtaget. Har ett lån på 405000, med en ränta på över 18%. Tror ni jag ångrar att jag tog detta i krisen jag hade för några år sedan?
de vägrar sänka räntan. För att sänka räntan ska man ha betalat klanderfritt i 12 mån, lätt med en månadskostnad på över 7000. Så lätt att hamna efter. Nu kommer min misskött kredit gå ut i dec o hoppas jag kan få ett samlingslån i jan nån annanstans så jag slipper detta puckade bolag. Låna ALDRIG från dessa. Känner du att du kommer och behöver släppa något så släpp detta, e det nån som inte ska ha sina pengar är det dem!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp