- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
9 i kreditrisk på Bisnode, kopian som jag nu har fått på Kivra är inte någon fullständig rapportVad hade du för riskprognos/kreditscore/ på bisnode?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Syns det krediter/lån på den bisnode?9 i kreditrisk på Bisnode, kopian som jag nu har fått på Kivra är inte någon fullständig rapport
Finns ju sådana bisnode
Funderar på att söka Wästgöta finans snart...
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Syns din kreditrisk på förfrågningskopian du fått?9 i kreditrisk på Bisnode, kopian som jag nu har fått på Kivra är inte någon fullständig rapport
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Vilka förutsättningar har du när du fick detta erbjudande? Jag har ett sånt stort lån men med lite högre räntaTestade nu för skojs skull
Beviljad 200.000kr men till över 8% ränta.
Nej tack!
Jag vet inte riktigt hur deras upplysning ser ut då jag aldrig fått en förfrågan från Bisnode.Vilka förutsättningar har du när du fick detta erbjudande? Jag har ett sånt stort lån men med lite högre ränta
Men nuvarande årsinkomst är ca 460tkr
0 anmärkningar
Ca 120.000 blanco och ett kreditkort är det jag har. Kan återkomma när jag får kopia av upplysningen.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
jaSyns din kreditrisk på förfrågningskopian du fått?
nej, det står endast en massa nollor för skuldsaldo och så visas en siffra för kreditrisken, 9 i mitt fall (näst bästa)Syns det krediter/lån på den bisnode?
Finns ju sådana bisnode
Funderar på att söka Wästgöta finans snart...
och så tidigare förfrågningar.
inget av mina 240.000 i kreditkort syns och inget om mina gamla 350.000 i blanco syns någonstans.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Hur många förfrågningar har du på Bisnode?ja
nej, det står endast en massa nollor för skuldsaldo och så visas en siffra för kreditrisken, 9 i mitt fall (näst bästa)
inget av mina 240.000 i kreditkort syns och inget om mina gamla 350.000 i blanco syns någonstans.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
2x2 från när jag sökte Blanco via Lendo.Hur många förfrågningar har du på Bisnode?
ser ju verkligen ut som 4st trots att dom är sökta vid bara två tillfällen. har någon koll på om det räknas som 4?
- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 137
2x2 från när jag sökte Blanco via Lendo.
ser ju verkligen ut som 4st trots att dom är sökta vid bara två tillfällen. har någon koll på om det räknas som 4?
Vilka tog bisnode när du sökte på Lendo?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
Nordax och SevendayVilka tog bisnode när du sökte på Lendo?
blev förresten erbjuden 12.12% av Nordax och 5.06% av Sevenday senast, var nära att jag tog Sevenday då men fick 4,9% av Villabanken då
Bilagor
- Meddelanden
- 262
- Mottagna reaktioner
- 135
- Poäng
- 327
interessant, jag var först sugen på att söka 300.000 men efter att ha läst om alla avslag och höga räntor så vågade jag inte, sökte 200.000
beviljades direkt på skärmen 5,75%
4 ff på Bisnode, 426 000 enligt Bisnode för förra året i inkomst jag angav 524 386 som taxerad inkomst då det är vad som står i nya deklarationen.
jag har dock överskott av kapital på 10444kr i Bisnode utdraget.
Vad angav du som anledning till lånet? Boende? Antar att ansökan tar längre tid om man fyller i manuellt att man ska lösa andra lån.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
renoveringVad angav du som anledning till lånet? Boende? Antar att ansökan tar längre tid om man fyller i manuellt att man ska lösa andra lån.
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Men hur fungerar det egentligen hos Bisnode, har dom två olika betygssystem och deras beställare får ut båda?
Dom erbjuder så väl den klassiska procenten som UC kör men även en skala 1 till 10?
Dom erbjuder så väl den klassiska procenten som UC kör men även en skala 1 till 10?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
nu vet jag inte om dom har gjort om sitt system men mina 5 Bisnode förfrågningar ser ut på 3 olika sätt.Men hur fungerar det egentligen hos Bisnode, har dom två olika betygssystem och deras beställare får ut båda?
1. fulla detaljer om uttnyttjade krediter och alla möjliga siffror, Score och kreditrisk
2. fulla detaljer om uttnyttjade krediter och alla möjliga siffror, endast kreditrisk
3. förenklad utan deltaljer, bara skuldsaldo och kreditrisk
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Det står alltså ingen rubrik om kreditengagemang? Eller?ja
nej, det står endast en massa nollor för skuldsaldo och så visas en siffra för kreditrisken, 9 i mitt fall (näst bästa)
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
nej, inte på den som Wästgöta fick.Det står alltså ingen rubrik om kreditengagemang? Eller?
rubrikerna är följande:
Folkbokföringsuppgifter
Relationsuppgifter (gift, frugans namn, datum för registrering av giftemålet)
Inkomst-och Deklarationsuppgifter (det vanliga med inkomst, skatt, över/underskott) (ingenting om antalet krediter och utnyttjande)
Betalningsanmärkningar
Aktuellt Skuldsaldo
Taxerat fastighetsinnehav
Aktuellt fastighetsinnehav
Beräknad kreditrisk: 9 (Godkreditvärdighet)
Tidigareförfrågningar (senaste 12 mån.)
så det enda dom har att gå på är i stort sett inkomsten och Bisnodes kreditbetyg
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
För er andra också? (Utan kreditengagemang)nej, inte på den som Wästgöta fick.
rubrikerna är följande:
Folkbokföringsuppgifter
Relationsuppgifter (gift, frugans namn, datum för registrering av giftemålet)
Inkomst-och Deklarationsuppgifter (det vanliga med inkomst, skatt, över/underskott) (ingenting om antalet krediter och utnyttjande)
Betalningsanmärkningar
Aktuellt Skuldsaldo
Taxerat fastighetsinnehav
Aktuellt fastighetsinnehav
Beräknad kreditrisk: 9 (Godkreditvärdighet)
Tidigareförfrågningar (senaste 12 mån.)
så det enda dom har att gå på är i stort sett inkomsten och Bisnodes kreditbetyg
Men det borde ju vara samma sorts bisnode för alla som söker på Wästgöta...
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Jag har 5 (som är bra/god kreditvärdighet) så kanske ska vänta till senare i år...
Jag har ganska högt underskott (46.000) med inkomst på 218.000 så då ser banken att jag har betalat en hel del ränta, förra året iallafall...
Jag har ganska högt underskott (46.000) med inkomst på 218.000 så då ser banken att jag har betalat en hel del ränta, förra året iallafall...
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
jag signerade avtalet natten till igår, pengarna (200.000) på kontot idag.
nu hör det inte till detta men fick även besked om att 12000kr idag har utbetalats från en investering, så får in över 247000kr på kontot denna månad
skönt att ligga på plus på kontot i några dagar i alla fall innan alla räkningar är betalda
nu hör det inte till detta men fick även besked om att 12000kr idag har utbetalats från en investering, så får in över 247000kr på kontot denna månad

skönt att ligga på plus på kontot i några dagar i alla fall innan alla räkningar är betalda
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Jag provade och fick avslagJag har 5 (som är bra/god kreditvärdighet) så kanske ska vänta till senare i år...

- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
vad hade du för förutsättningar?Jag provade och fick avslag![]()
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Jag citerade mig själv och skrev vad jag hade för förutsättningar ovan (i citeringen)vad hade du för förutsättningar?

- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
haha, sorry, var lite stressad och upptagen med annat när jag läste så missade helt att det var dig själv som du citerade.Jag citerade mig själv och skrev vad jag hade för förutsättningar ovan (i citeringen)![]()
men det var låg inkomst och högt underskott, hur mycket sökte du?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Mm johaha, sorry, var lite stressad och upptagen med annat när jag läste så missade helt att det var dig själv som du citerade.
men det var låg inkomst och högt underskott, hur mycket sökte du?
Hade föräldrapenning förra året några månader och lön men jag har inte den bästa lönen heller. Tyvärr tror jag inte att jag kan få högre lön än 300.000 där jag jobbar.
I år kommer min lön troligtvis bli högre för att jag jobbar hela året.
Sökte 150.000. Kanske var för mycket. Såg nu på upplysningen att min kreditrisk var 4 - kan vara det och kombination med högt underskott och ganska låg inkomst
- Meddelanden
- 172
- Mottagna reaktioner
- 142
- Poäng
- 317
Jag gjorde en ansökan nyss (40 000 kr på 6 år) och fick svar att de behöver behandla min ansökan manuellt. Någon som varit med om det och vet vad som brukar föranleda det? Jag valde att jag vill lösa andra lån, jag har en Bisnode-score på 8 och inkomst 535 000 hos Bisnode.
Jag gissar att det blir på måndag som de återkommer som tidigast, eller arbetar de även helg?
Jag gissar att det blir på måndag som de återkommer som tidigast, eller arbetar de även helg?
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
Jag har 5 ff på Bisnode och har 8. Den ändrades inte efter min senaste Advisaansökan, då Bra Bank och Sevenday drog i växeln.
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
3 av mina ff på min Bisnode är från Sevenday...De borde kunna mina uppgifter utantill vid det här laget...har aldrig lånat något där heller.
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Det är helt absurt faktiskt. Jag har ifrån Tryggkredit och Creditstar 17 förfrågningar på ett år. Det är löjligt.
- Meddelanden
- 172
- Mottagna reaktioner
- 142
- Poäng
- 317
Fem frågor har jag.Hur många förfrågningar har du på Bisnode om du har betyg 8?
- Meddelanden
- 317
- Mottagna reaktioner
- 80
- Poäng
- 247
Det är helt absurt faktiskt. Jag har ifrån Tryggkredit och Creditstar 17 förfrågningar på ett år. Det är löjligt.
Vill bli av med Tryggkredit pga att dom tar en ny Bisnode för varje uttag så irriterande. De är dock inte ensamma om det....
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Vill bli av med Tryggkredit pga att dom tar en ny Bisnode för varje uttag så irriterande. De är dock inte ensamma om det....
Vilka gör mer så?
- Meddelanden
- 317
- Mottagna reaktioner
- 80
- Poäng
- 247
S&A bör vara Lånebutiken,hade hos dom förut. Och tror även Risicum gör så, hade dem också tidigare. Tycker det är dåligt så klart det blir många ff om man har en kredit och vill göra uttag om de gör på detta sätt...Vilka gör mer så?
- Meddelanden
- 317
- Mottagna reaktioner
- 80
- Poäng
- 247
Ja helt sanslöst då för de tar nya vid uttag. Egentligen är grundproblematiken att Bisnode är ett light-UC med sparade förfrågningar.Det är helt absurt faktiskt. Jag har ifrån Tryggkredit och Creditstar 17 förfrågningar på ett år. Det är löjligt.
- Meddelanden
- 172
- Mottagna reaktioner
- 142
- Poäng
- 317
Jag gjorde en ansökan nyss (40 000 kr på 6 år) och fick svar att de behöver behandla min ansökan manuellt. Någon som varit med om det och vet vad som brukar föranleda det? Jag valde att jag vill lösa andra lån, jag har en Bisnode-score på 8 och inkomst 535 000 hos Bisnode.
Jag hörde inget från Wästgötafinans, men loggade in nyss och då hade jag ett erbjudande att signera.
Inte så bra ränta 10,35% på 40 000 kr och 6 år, men tanken är att lösa kreditkort för att förbättra UC inför samlingslån, så det får duga.
W
Wera12
Gäst
Poäng: 0
Syns lånet på din uc?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.