Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Intressant och bra ränta utan uc.

Undra om jag kan bli beviljad högre. Har haft lånet i 2 månader och amorterat extra 5000 kr i månaden

9 i kreditrisk på Bisnode, kopian som jag nu har fått på Kivra är inte någon fullständig rapport
Syns det krediter/lån på den bisnode?
Finns ju sådana bisnode
Funderar på att söka Wästgöta finans snart...

Testade nu för skojs skull

Beviljad 200.000kr men till över 8% ränta.
Nej tack!

Ni som har tagit lånet hos Wästgöta, syns lånet med belopp på UC?

Testade nu för skojs skull

Beviljad 200.000kr men till över 8% ränta.
Nej tack!
Vilka förutsättningar har du när du fick detta erbjudande? Jag har ett sånt stort lån men med lite högre ränta

Vilka förutsättningar har du när du fick detta erbjudande? Jag har ett sånt stort lån men med lite högre ränta
Jag vet inte riktigt hur deras upplysning ser ut då jag aldrig fått en förfrågan från Bisnode.
Men nuvarande årsinkomst är ca 460tkr
0 anmärkningar
Ca 120.000 blanco och ett kreditkort är det jag har. Kan återkomma när jag får kopia av upplysningen.

Syns din kreditrisk på förfrågningskopian du fått?
ja
Syns det krediter/lån på den bisnode?
Finns ju sådana bisnode
Funderar på att söka Wästgöta finans snart...
nej, det står endast en massa nollor för skuldsaldo och så visas en siffra för kreditrisken, 9 i mitt fall (näst bästa)
och så tidigare förfrågningar.

inget av mina 240.000 i kreditkort syns och inget om mina gamla 350.000 i blanco syns någonstans.

ja

nej, det står endast en massa nollor för skuldsaldo och så visas en siffra för kreditrisken, 9 i mitt fall (näst bästa)

inget av mina 240.000 i kreditkort syns och inget om mina gamla 350.000 i blanco syns någonstans.
Hur många förfrågningar har du på Bisnode?

Bilagor

• Screenshot_20190412-230519.webp
    Screenshot_20190412-230519.webp
    151.3 KB · Visningar: 671
interessant, jag var först sugen på att söka 300.000 men efter att ha läst om alla avslag och höga räntor så vågade jag inte, sökte 200.000
beviljades direkt på skärmen 5,75%
4 ff på Bisnode, 426 000 enligt Bisnode för förra året i inkomst jag angav 524 386 som taxerad inkomst då det är vad som står i nya deklarationen.
jag har dock överskott av kapital på 10444kr i Bisnode utdraget.

Vad angav du som anledning till lånet? Boende? Antar att ansökan tar längre tid om man fyller i manuellt att man ska lösa andra lån.

Men hur fungerar det egentligen hos Bisnode, har dom två olika betygssystem och deras beställare får ut båda?
Dom erbjuder så väl den klassiska procenten som UC kör men även en skala 1 till 10?

Men hur fungerar det egentligen hos Bisnode, har dom två olika betygssystem och deras beställare får ut båda?
Dom erbjuder så väl den klassiska procenten som UC kör men även en skala 1 till 10?
nu vet jag inte om dom har gjort om sitt system men mina 5 Bisnode förfrågningar ser ut på 3 olika sätt.

1. fulla detaljer om uttnyttjade krediter och alla möjliga siffror, Score och kreditrisk
2. fulla detaljer om uttnyttjade krediter och alla möjliga siffror, endast kreditrisk
3. förenklad utan deltaljer, bara skuldsaldo och kreditrisk

ja

Det står alltså ingen rubrik om kreditengagemang? Eller?

Det står alltså ingen rubrik om kreditengagemang? Eller?
nej, inte på den som Wästgöta fick.

rubrikerna är följande:
Folkbokföringsuppgifter
Relationsuppgifter (gift, frugans namn, datum för registrering av giftemålet)
Inkomst-och Deklarationsuppgifter (det vanliga med inkomst, skatt, över/underskott) (ingenting om antalet krediter och utnyttjande)
Betalningsanmärkningar
Aktuellt Skuldsaldo
Taxerat fastighetsinnehav
Aktuellt fastighetsinnehav
Beräknad kreditrisk: 9 (Godkreditvärdighet)
Tidigareförfrågningar (senaste 12 mån.)

så det enda dom har att gå på är i stort sett inkomsten och Bisnodes kreditbetyg

nej, inte på den som Wästgöta fick.

rubrikerna är följande:
Folkbokföringsuppgifter
Relationsuppgifter (gift, frugans namn, datum för registrering av giftemålet)
Inkomst-och Deklarationsuppgifter (det vanliga med inkomst, skatt, över/underskott) (ingenting om antalet krediter och utnyttjande)
Betalningsanmärkningar
Aktuellt Skuldsaldo
Taxerat fastighetsinnehav
Aktuellt fastighetsinnehav
Beräknad kreditrisk: 9 (Godkreditvärdighet)
Tidigareförfrågningar (senaste 12 mån.)

så det enda dom har att gå på är i stort sett inkomsten och Bisnodes kreditbetyg
För er andra också? (Utan kreditengagemang)

Men det borde ju vara samma sorts bisnode för alla som söker på Wästgöta...

@IHope, jag hade detta i betyg hos Bisnode
Beräknad kreditrisk: 8 (God kreditvärdighet)

Jag har 5 (som är bra/god kreditvärdighet) så kanske ska vänta till senare i år...
Jag har ganska högt underskott (46.000) med inkomst på 218.000 så då ser banken att jag har betalat en hel del ränta, förra året iallafall...

jag signerade avtalet natten till igår, pengarna (200.000) på kontot idag.
nu hör det inte till detta men fick även besked om att 12000kr idag har utbetalats från en investering, så får in över 247000kr på kontot denna månad :)
skönt att ligga på plus på kontot i några dagar i alla fall innan alla räkningar är betalda

Jag har 5 (som är bra/god kreditvärdighet) så kanske ska vänta till senare i år...
Jag har ganska högt underskott (46.000) med inkomst på 218.000 så då ser banken att jag har betalat en hel del ränta, förra året iallafall...
Jag provade och fick avslag :(

Jag citerade mig själv och skrev vad jag hade för förutsättningar ovan (i citeringen) :)
haha, sorry, var lite stressad och upptagen med annat när jag läste så missade helt att det var dig själv som du citerade.
men det var låg inkomst och högt underskott, hur mycket sökte du?

haha, sorry, var lite stressad och upptagen med annat när jag läste så missade helt att det var dig själv som du citerade.
men det var låg inkomst och högt underskott, hur mycket sökte du?
Mm jo
Hade föräldrapenning förra året några månader och lön men jag har inte den bästa lönen heller. Tyvärr tror jag inte att jag kan få högre lön än 300.000 där jag jobbar.
I år kommer min lön troligtvis bli högre för att jag jobbar hela året.
Sökte 150.000. Kanske var för mycket. Såg nu på upplysningen att min kreditrisk var 4 - kan vara det och kombination med högt underskott och ganska låg inkomst

Jag gjorde en ansökan nyss (40 000 kr på 6 år) och fick svar att de behöver behandla min ansökan manuellt. Någon som varit med om det och vet vad som brukar föranleda det? Jag valde att jag vill lösa andra lån, jag har en Bisnode-score på 8 och inkomst 535 000 hos Bisnode.

Jag gissar att det blir på måndag som de återkommer som tidigast, eller arbetar de även helg?

Hur många förfrågningar har du på Bisnode om du har betyg 8?

Jag har 5 ff på Bisnode och har 8. Den ändrades inte efter min senaste Advisaansökan, då Bra Bank och Sevenday drog i växeln.

3 av mina ff på min Bisnode är från Sevenday...De borde kunna mina uppgifter utantill vid det här laget...har aldrig lånat något där heller.

Det är helt absurt faktiskt. Jag har ifrån Tryggkredit och Creditstar 17 förfrågningar på ett år. Det är löjligt.

S&A bör vara Lånebutiken,hade hos dom förut. Och tror även Risicum gör så, hade dem också tidigare. Tycker det är dåligt så klart det blir många ff om man har en kredit och vill göra uttag om de gör på detta sätt...

Jag gjorde en ansökan nyss (40 000 kr på 6 år) och fick svar att de behöver behandla min ansökan manuellt. Någon som varit med om det och vet vad som brukar föranleda det? Jag valde att jag vill lösa andra lån, jag har en Bisnode-score på 8 och inkomst 535 000 hos Bisnode.

Jag gissar att det blir på måndag som de återkommer som tidigast, eller arbetar de även helg?

Jag hörde inget från Wästgötafinans, men loggade in nyss och då hade jag ett erbjudande att signera.

Inte så bra ränta 10,35% på 40 000 kr och 6 år, men tanken är att lösa kreditkort för att förbättra UC inför samlingslån, så det får duga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp