Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Yes men hade det ok:at hade det inneburit räntekostnader på 100 000 över alla de åren, så enda kanske bra.

Fick ett så grymt bra tips med skattejämkning, så nytt lån känns som en genväg, nog bättre att betala ner i snabbtakt

Sökte på advisa i onsdagmorse, innan jag sökte hade jag 0,8 i betyg efter jag sökte hade jag 0,7 och nu är det tillbaka på 0,8. Det har inte höjts efter ff, konstigt tycker jag.

Sökte på advisa i onsdagmorse, innan jag sökte hade jag 0,8 i betyg efter jag sökte hade jag 0,7 och nu är det tillbaka på 0,8. Det har inte höjts efter ff, konstigt tycker jag.

Kan det vara så att du kanske hade sänkt till typ 0.5-0,6 utan ff, att sänkningen så att säga döljs av den lika stora höjningen som förfrågningen innebar?

Nu min UC har äntligen gått ner från 2,5 till 0,8 efter jag nollade 30000 ecster kort och betalade 37000 till Nordea Gold kreditkort. Brukar Nordea gold skicka slut besked för total skuld 5:e värje månad. Men det är lite konstigt att i slutet av Maj, betalade jag 37000 till Nordea (och därför har jag 33000 skuld kvar). Men därefter jag använde runt 10000 4:e Juni. Och till slut Nordea rapporterar till UC skulden från 5:e Juni och inte skulden från slutet av Maj.

Mitt höjdes inte heller efter ff i april. Det har snarare sjunkit sedan dess, från 3,2 nånting till 2,96 i skrivande stund. Då har jag under denna period sänkt min taxerade inkomst, gått från 0 till 1 ff, och gått från 0 kr till 150 000 i blanco. Jag har dock betalningsanmärkningar som blir äldre, även om ingen har försvunnit sedan dess.

Jag samlade alla lån i maj och löste alla skräp lån. Minskade från 140000;- i nyttjat kredit till 20000:- . Nu märks det har fått UC 1,1!

Jag samlade alla lån i maj och löste alla skräp lån. Minskade från 140000;- i nyttjat kredit till 20000:- . Nu märks det har fått UC 1,1!
Men hur kunde beloppet minska så mycket med samlat lån och krediter? Borde det inte va typ samma? Har du nåt bra knep?

Men hur kunde beloppet minska så mycket med samlat lån och krediter? Borde det inte va typ samma? Har du nåt bra knep?
Jag ökade min totala låneskuld med 200000:- men samtidigt minskade jag min kredit med 120000:-. I och med det gick jag från 5.5 till 1.1.

Hur många år av inkomstuppgifter syns och registrerad på UC? är det senaste 5 år tillbaka?

Litet irritationsmoment. Sökte ett samlingslån via Lendo och tog 150000 från Monobank. Men förutom Lendos ff tog banken tydligen också en egen ff dagen efter så det blev två. Får de göra så, scoren gick ju förstås upp några extra steg?

Litet irritationsmoment. Sökte ett samlingslån via Lendo och tog 150000 från Monobank. Men förutom Lendos ff tog banken tydligen också en egen ff dagen efter så det blev två. Får de göra så, scoren gick ju förstås upp några extra steg?
Det känns inte rätt. Ser inte hur de skulle kunna motivera det.

Det var ingen Micro-UC?

Bilagor

• Screenshot_20190622-161420.webp
    Screenshot_20190622-161420.webp
    53.3 KB · Visningar: 247
Vet nog inte hur man ser skillnad, så här ser det ut
En miniuc hade inte synts där. Tycker du ska kontakta dom och höra varför de tagit en extra och be dom ta bort den då de inte har ett giltigt skäl att ta en ny UC så tätt inpå. Jag tror det bara är ett misstag från deras sida.

Tack, får ta tag i det imorgon, hoppas de inte strular

Ni kan säkert förstå hur uppgiven jag känner mig!!!!
Tänkte chansa på Advisa med betyg 17.7 den 26/6 då 2 ff försvinner och bara 3 blir kvar!
Loggar in IGÅR på Kreddy och ser att betyget ändrats till 32.7 Pga av 200kr övertrassering av kreditkort! Får man svära nu? Fan fan fan faaaaaaaaaan!!!!
Sista maj vad krediten utnyttjad 5200 av 5000. Min betalning registrerades 4/6 så skulden nu är 4700kr men vad hjälper det! Fan vad surt!!!!!

Är det två år nu det kommer att stå som övertrasserad kredit?

Åh, sjukt trist @Myra :-( Men kanske den sjunker tillbaka ganska snabbt igen? Men förstår ju att du ville ha ditt lån nu.

Vad är skillnaden?
Övertrasserad = misskött?
Eller?

Missköt är en allvarlig anmärkning som stannar med en i 3 (?) år. Det är när man missköter sin kredit genom att inte betala enligt plan mm.
Övertrasserad kommer försvinna när personen betalar det övertrasserade beloppet.

Men jag har tex Telia finance. Alltså kredit hos telia på 50.000.
Om jag inte betalar denna månaden heller så hamnar det hos deras inkasso (Sileo eller vad det heter).
Får jag då misskött kredit i tre år?

Om jag inte betalar denna månaden heller så hamnar det hos deras inkasso (Sileo eller vad det heter).
Just Telia kan väl vara tveksamt då de inte rapporterar till UC i vanliga fall.. skulle mkt väl kunna rapportera missbrukad kredit, men jag tror det är mindre risk än en kredit som är synlig på UC?

Missköt kredit kan komma i samband med inkasso ja. Som när man inte betalar av ett kreditkort och hela skulden går till inkasso.

Uppgifter om missbrukat bankkonto och misskött kredit ligger kvar i tre år (36 månader). Uppgift om missbrukat kontokort ligger kvar i två år (24 månader).

Jag vet dock inte vad som räknas som misskött kredit kontra missbrukat kontokort.

Inte helt säker, men ganska på att "misskött kredit" är betydligt värre än att ha övertrasserat kontot någon gång. Typ som en betalningsanmärkning light.

Rapporterar långivare som ej omfattas av UC, misskött kredit till just UC?

Det är det jag inte heller riktigt förstår.

Sergel.

Vet inte, dom har ju egen upplysningsverksamhet

Sergel. Så var det.

Åh, sjukt trist @Myra :-( Men kanske den sjunker tillbaka ganska snabbt igen? Men förstår ju att du ville ha ditt lån nu.
Antagligen kommer betyget att sjunka vid nästa kredituppdatering hos Uc då kortet inte kommer vara övertrasserat. Men det är långt dit... ca 1 månad och jag har redan ett brådskande föreläggande och massa annat.

Uppgifter om missbrukat bankkonto och misskött kredit ligger kvar i tre år (36 månader). Uppgift om missbrukat kontokort ligger kvar i två år (24 månader).

Jag vet dock inte vad som räknas som misskött kredit kontra missbrukat kontokort.

anmärkning om missbrukat kontokort fick jag när mitt Ikea delbetalning gick till inkasso! Belopp 3000 kr! Straff anmärkning som syns på uc i två år!

Misskött kredit fick jag när mitt Halens lån gick till inkasso, samma bolag som Ikea kortet f ö, ikano! Straff. anmärkning om misskött kredit som syns på uc i tre år!

En miniuc hade inte synts där. Tycker du ska kontakta dom och höra varför de tagit en extra och be dom ta bort den då de inte har ett giltigt skäl att ta en ny UC så tätt inpå. Jag tror det bara är ett misstag från deras sida.

Nu är den borta, Monobank hörde av sig till UC så det gick bra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp