• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Nån som vet om man får veta efter hand när borgenärer opponerar sig mot förslaget på skuldsanering eller sparas det tills de fått svar från alla? Är no news good news?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Nån som vet om man får veta efter hand när borgenärer opponerar sig mot förslaget på skuldsanering eller sparas det tills de fått svar från alla? Är no news good news?

Enligt vad jag läst mig till, så verkar det som att Skusan låter den tid passera som borgenärerna har på sig att eventuellt inkomma med synpunkter. Därefter blir Du varse om eventuella synpunkter & får då bemöta dessa...
När skickades betalplanen ut till borgenärerna?!
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Enligt vad jag läst mig till, så verkar det som att Skusan låter den tid passera som borgenärerna har på sig att eventuellt inkomma med synpunkter. Därefter blir Du varse om eventuella synpunkter & får då bemöta dessa...
När skickades betalplanen ut till borgenärerna?!

Jag godkände 19/12 på förmiddagen så vet inte om den gick ut samma dag.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jag godkände 19/12 på förmiddagen så vet inte om den gick ut samma dag.

Precis innan juletid alltså... Ja, det förlänger säkert tiden en del. De allra flesta tjänstemän tog ledigt över hela jul & nyår. Ja, de som kunde, vill säga...för inga företag stängde ju helt ner dessa dgr, men tror som sagt, att jul/nyår gör att Ditt ärende drar ut på tiden något...
Sitt lugnt i båten, för detta ror Du hem :)
 

Mittnyaliv

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
19 December 2018
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
22
Poäng
91
Nån som vet om man får veta efter hand när borgenärer opponerar sig mot förslaget på skuldsanering eller sparas det tills de fått svar från alla? Är no news good news?
Har varit med om båda varianter, dels att invändningarna kommit vartefter, dels att de kommit i klump efter tiden passerat
 

Mittnyaliv

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
19 December 2018
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
22
Poäng
91
Yes, första gången (2016) inkom det invändningar och juristen valde att avslå. Inga nya fakta hade tillkommit, men en annan persons samlade bedömning kan vara helt annorlunda fick jag erfara.
Har andra ansökan inne nu, och givetvis har det även nu ramlat in ett par invändningar. Inget av värde utan mer "Jag vill ha alla mina pengar". Svarade på dessa i början av december och väntar nu åter på juristens arbete. Svårt att se hur det skulle kunna förändra något, men vis av erfarenhet... är det riktigt jobbigt nu. oron mal sönder mig.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Yes, första gången (2016) inkom det invändningar och juristen valde att avslå. Inga nya fakta hade tillkommit, men en annan persons samlade bedömning kan vara helt annorlunda fick jag erfara.
Har andra ansökan inne nu, och givetvis har det även nu ramlat in ett par invändningar. Inget av värde utan mer "Jag vill ha alla mina pengar". Svarade på dessa i början av december och väntar nu åter på juristens arbete. Svårt att se hur det skulle kunna förändra något, men vis av erfarenhet... är det riktigt jobbigt nu. oron mal sönder mig.

Jo förstår du är orolig. Hoppas det går vägen! Min handläggare sa ”jag vill ha alla mina pengar” eller ”tyckter inte han ska ha skuldsanering” är skäl nog.
 

Mittnyaliv

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
19 December 2018
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
22
Poäng
91
Jo förstår du är orolig. Hoppas det går vägen! Min handläggare sa ”jag vill ha alla mina pengar” eller ”tyckter inte han ska ha skuldsanering” är skäl nog.
Absolut, skäl nog till att ärendet ska gå till jurist. Det ska väl alla invändningar göra? Men kan väl knappast (Hoppas jag) vara skäl till avslag? Kanske har fel där men om en invändning ska leda till avslag ska den väl egentligen kunna uppvisa något som utredningen dittils inte visat, exempelvis dolda tillgångar eller felaktigheter i uppgifter eller utredning? Men till sist är det nog "den samlade bedömningen" som avgör.... lotteri haha
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Idag fick man post, nog de trevligaste kuvertet på länge.

Nu har mitt förslag om skuldsanering kommit, ska sätta mig och läsa igenom detta ordentligt nu med en kopp kaffe
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp