• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 437
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Lite så jag uppfattat det också, kan man visa att man påbörjat behandling borde det visa en tydligare brytpunkt, men som med allt annat beror det så klart på hur handläggaren bedömer helheten. Vet att jag tjatar om intyg, men utifrån mitt perspektiv så har jag fått intryck att kan man få intyg från sina vårdkontakter/behandlare och att man gått/eller genomgår någon form av behandling för sina grundproblem, så kan det väga in en hel del för helhetsbilden :)

Och angående om man har barn varierar det säkert från fall till fall, men jag får även här intryck att man över lag verkar hålla på barnperspektivet, vilket jag tycker är bra då det inte är ungarnas fel att deras förälder/föräldrar gjort mindre bra val.

Ja du kan få intyg, precis börjat min behandling och frågade då när vi pratade om det är möjligt att få intyg när man sedan söker skuldsanering. Han sa att det var inga problem alls för dem att skriva ett intyg för det.

Hoppas det kring barnen, precis fått en tös i måndags.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Tror jag med! Och dom kräver ofta intyg att man är under behandling! Vid spelmissbruk är det svårare verkar det som! Undrar hur länge man är stämplad ??

Vad jag har förstått kan det vara svårt vid spelmissbruk, men å andra sidan får man inte glömma att det inte är helt omöjligt att få igenom en skuldsanering trots det, även om det kan ta tid. Man inte får glömma bort att man INTE är sin sjukdom. Oavsett vad för problematik man har.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 437
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Självklart är även det en behandling, tänkte mer att det säkert kan spela roll för en del handläggare när de har hela bilden framför sig och ska bedöma om man gjort vad man har kunnat utöver sluta ta lån

Självklart, har du bara slutat ta lån och sitter på arslet och inte försökt ta tag i ditt problem tycker inte jag heller du är värdig skuldsanering.

Efter 5-10 år är du ju där igen om du inte brutit det mönstret.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Ja du kan få intyg, precis börjat min behandling och frågade då när vi pratade om det är möjligt att få intyg när man sedan söker skuldsanering. Han sa att det var inga problem alls för dem att skriva ett intyg för det.

Hoppas det kring barnen, precis fått en tös i måndags.

Bra, har du möjlighet att få intyg på det så kör på det. Håller tumme för att det går vägen med ansökan för dig med. Och grattis till tösen om jag inte sagt det :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vad jag har förstått kan det vara svårt vid spelmissbruk, men å andra sidan får man inte glömma att det inte är helt omöjligt att få igenom en skuldsanering trots det, även om det kan ta tid. Man inte får glömma bort att man INTE är sin sjukdom. Oavsett vad för problematik man har.
Ja o Ahnna som är med här fick ju skuldsanering trots ett stort spelmissbruk tror även hon fick två gånger Ursäkta Anna att jag pratar över ditt huvud men visst var det så? Ahnna pratade ju även i radion så bra!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 437
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Bra, har du möjlighet att få intyg på det så kör på det. Håller tumme för att det går vägen med ansökan för dig med. Och grattis till tösen om jag inte sagt det :)

Tack :)
Inte tänkt söka ännu, vill först träffa skuldrådgivaren läste att med deras hjälp så är sannolikheten högre att den går igenom . Dom hjälper en att fylla i och läser igenom det personliga brev om du vill.

Eftersom det är så lång väntetid vill jag inte göra något fel första gången jag skickar in.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 149
Poäng
3 907

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp