Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De kan ju säkert komma med en del synpunkter och ifrågasätta (som många av dem gör utan egentlig grund när beslutet tas) utan att det leder någonvart.

Självklart kan dom göra det. Jag ifrågasätter mina hyresgäster varje dag, men som Du själv anger, så leder det sällan någon vart. :)

Om man får inledande skuldsanering då får man en anmärkning? Även om skuldsaneringen avslås senare?

Ja man får anmärkning vid inledande. Skuldsanering räknas dessutom som en allvarlig sådan. Den ska försvinna om man får avslag.

Absolut NEJ på sista frågan! Så länge du inte själv är skyldig till att Du blir av med jobbet och du begär omprövning, så kan INTE Din skuldsanering hävas.

Det är kanske rätt oftast. Jag skulle aldrig så kategoriskt lova sådär dock.

Hur funkar de med skuldsanering om jag blir av med jobbet o går på a kasssan

omprövning

men lär knappa bli nått o pynta in så vad säger borgenärerna då finns risken att bli av med den tro?
Tror inte att du blir av med saneringen utan du får ompröva.

Ett i ett skuldsaneringsbeslut har det inte någon större betydelse om det finns en betalplan eller inte kan vara bra att ha med sig. Ungefär en tredjedel saknar betalplan

Självklart skulle du åberopa detta, men jag har enkom citerat KF:S sidor.
Japp bra och veta :)

95 procent hos oss är permiterade, jag till hör de 5 procent som ännu inte är det. Men tror inte det hjälper i längden då det verkar bli långdraget så är bomb säker på varsel här nu inom 14 dagar

transport branschen drog lite rätt hårt den med

men då vet jag lite :)

Japp bra och veta :)

95 procent hos oss är permiterade, jag till hör de 5 procent som ännu inte är det. Men tror inte det hjälper i längden då det verkar bli långdraget så är bomb säker på varsel här nu inom 14 dagar

transport branschen drog lite rätt hårt den med

men då vet jag lite :)
Oroa dig inte vännen.
Du är inte orsak till detta så jag har mycket svårt att tänka mig att det blir något problem.
Det måste dock gå några månader innan du omprövar då det anses att man ska klara sig med bufferten umder en tid.
Sen är ju juni fri.
❤️

Oroa dig inte vännen.
Du är inte orsak till detta så jag har mycket svårt att tänka mig att det blir något problem.
Det måste dock gå några månader innan du omprövar då det anses att man ska klara sig med bufferten umder en tid.
Sen är ju juni fri.
❤️
Vart har du fått det i från? Ompröva bör man väl göra direkt om man vet att man blir av med jobbet? Det är ju direkt varaktigt. Annorlunda om man är kortvarigt sjuk.

Vart har du fått det i från? Ompröva bör man väl göra direkt om man vet att man blir av med jobbet? Det är ju direkt varaktigt. Annorlunda om man är kortvarigt sjuk.
Jag har ev tolkat det fel. Jag har tolkat det som att de första månaderna ska man kunna klara men det du skriver låter vettigt såklart. Har du A-kassa så blir det bortfall precis som vid sjukfrånvaro tänkte jag.

KF har gått ut med info gällande just dessa Corona tider - in och läs själva :)

Ja man får anmärkning vid inledande. Skuldsanering räknas dessutom som en allvarlig sådan. Den ska försvinna om man får avslag.
Hej!

Är du 100 % säker på att anmärkningen försvinner när man först fått inledande beslut och därefter ett avslag på beviljad beslut ?

Screenshot_20200401_074956_com.android.chrome.webp

Bilagor

• Screenshot_20200401_075407_com.android.chrome.webp
    Screenshot_20200401_075407_com.android.chrome.webp
    183.1 KB · Visningar: 6
KF har gått ut med info gällande just dessa Corona tider - in och läs själva :)

Det mesta är som vanligt, omprövningsinfon är väl ungefär som vanligt men tydliggör att den kan gälla lite bakåt i tiden, antar från ansökningstillfället.

Det mesta är som vanligt, omprövningsinfon är väl ungefär som vanligt men tydliggör att den kan gälla lite bakåt i tiden, antar från ansökningstillfället.
Ja, retroaktivt får man ju inte normalt vid omprövning.

Ja, retroaktivt får man ju inte normalt vid omprövning.

Jag vet inte hur det är med det, det står inget särskilt om det i lagen och inte något i ordinarie info på hemsidan. Är det säkning låter retroaktivt rimligt, höjning inte rimigt, jag antar det är så annara också.
Betalar man mindre/det man tycker vore lagom efter omprävning och omprövningen avslås ligger skuldsaneringen dåligt till förstås.

Hej!

Är du 100 % säker på att anmärkningen försvinner när man först fått inledande beslut och därefter ett avslag på beviljad beslut ?

Det ska vara så, men känner inte till hur kreditupplysningsföretagen får information om avslag.

Det ska vara så, men känner inte till hur kreditupplysningsföretagen får information om avslag.
Det står väl typ skuldsanering inledd den xxxx och skuldsanering beslutad den xxxx på kreditupplysningen.

Pratade med handläggaren idag och bad henne avskriva mitt ärende, ska fan lösa detta utan statliga medel.

Vad fick dig att ändra dig ?
Statliga medel.?
Det är dina pengar som ges till borgenärena inte statens.
Har hoppet kvar att re ut detta, jo det vet jag men med statliga medel menar jag deras hjälp.

Tror du det blir några då?

Vad är det för något ?

Har missat detta totalt.
Hur blir det vid en skuldsanering undrar jag då.?
Det höjer inkomsten rejält.

Frågan e legitim, men undrar just om inte dessa pengar isåfall skulle undantas då det är pengar som Staten ”skänker” till befolkningen, men jag vet inte. Det har väl aldrig någonsin hänt tidigare...eller?!

Frågan e legitim, men undrar just om inte dessa pengar isåfall skulle undantas då det är pengar som Staten ”skänker” till befolkningen, men jag vet inte. Det har väl aldrig någonsin hänt tidigare...eller?!
Hela situationen är ett unikum!

Hela situationen är ett unikum!

Exakt. :( Har dock svårt för att tro att fordringsägarna skulle kunna få rätt att ”roffa” åt sig sådana pengar som är ämnade för att sätta igång samhället igen, men ingenting förvånar mig längre...

Exakt. :( Har dock svårt för att tro att fordringsägarna skulle kunna få rätt att ”roffa” åt sig sådana pengar som är ämnade för att sätta igång samhället igen, men ingenting förvånar mig längre...
Det hade varit fantastiskt att få den förmånen.

Kan man få skuldsanering om man pluggar heltid? Och bara får CSN?
Kan man få skuldsanering om man pluggar heltid och arbetar deltid?
När man ansöker om skuldsanering via KF:S hemsidan så går det endast att välja arbetar heltid eller studerar, vet någon hur man lägger in att man både studerar och arbetar deltid?

Tror du det blir några då?

Idag tror jag inte det är aktuellt, vi har ett annat skyddsnät än de som idag gått ut med det.
Går så fort nu däremot kan se annorlunda ut om 2-3 månader.

Hoppas ett gäng av mina långivare konkar, lär dem göra om detta fortsätter. Många av de man har lånat av kan inte ens låna pengar på vanligt sätt. Är ju inga riktiga banker.

När man ansöker om skuldsanering via KF:S hemsidan så går det endast att välja arbetar heltid eller studerar, vet någon hur man lägger in att man både studerar och arbetar deltid?

De jag sett har fått avslag och då på bedömningen att man itne kan fastställa din inkomst vad den är när du studerat klart.

Man brukar få vänta till studier är avslutade

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp