• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Det var med i min bestridan men domaren sa att nu tar vi bara upp det som rör detta fallet. Inga kommande åtal el gamla.
Det här. Jag blir så jävla.. Hur kan det inte vara relevant att se att det här ingår i en systematisk scam som drabbat hundratals? Med variationer i tillvägagångssätt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Det här. Jag blir så jävla.. Hur kan det inte vara relevant att se att det här ingår i en systematisk scam som drabbat hundratals? Med variationer i tillvägagångssätt
Man prövar ju varje mål separat, man kan inte i varje mål ta med saker som inte har med målet att göra utan mest ska visa på karaktär.

Om jag kräver betalt av 10 pers, 9 faller pga att jag inte kan visa nog underlag, så måste man ju ändå pröva nr 10 likadant. Jag kan ju ha underlag där
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Man prövar ju varje mål separat, man kan inte i varje mål ta med saker som inte har med målet att göra utan mest ska visa på karaktär.

Om jag kräver betalt av 10 pers, 9 faller pga att jag inte kan visa nog underlag, så måste man ju ändå pröva nr 10 likadant. Jag kan ju ha underlag där

Om man är en skitstövel 9 av 10 ggr så är sannolikheten stor att man är 100 procent skitstövel. Svaret ska bli: Hörru, skitstövel, du har tydligt visat att du utnyttjar bristerna i vårt system! Far åt helvete och hejdå!"
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Om man är en skitstövel 9 av 10 ggr så är sannolikheten stor att man är 100 procent skitstövel. Svaret ska bli: Hörru, skitstövel, du har tydligt visat att du utnyttjar bristerna i vårt system! Far åt helvete och hejdå!"
Och åt andra hållet gäller samma också då?
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Lasseman har ju rätt hur förfarandet rent rättsligt går till. Men håller med om att det sunda förnuftet borde ge en hint om vad det är som händer. Men Lasseman; ibland har ju faktiskt erfarenhet av tidigare förfaranden från samma person lett till att personen ifråga fått avslag krav på ersättning? Eller har jag fel? Dvs inte helt irrelevant att ta tidigare domar/fall i beaktning när nästa fall behandlas (även om man inte rent rättsligt kan avfärda allt rakt av)
 

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Lasseman har ju rätt hur förfarandet rent rättsligt går till. Men håller med om att det sunda förnuftet borde ge en hint om vad det är som händer. Men Lasseman; ibland har ju faktiskt erfarenhet av tidigare förfaranden från samma person lett till att personen ifråga fått avslag krav på ersättning? Eller har jag fel? Dvs inte helt irrelevant att ta tidigare domar/fall i beaktning när nästa fall behandlas (även om man inte rent rättsligt kan avfärda allt rakt av)
Bör påverka en del då personens karaktär är högst tvivelaktig och om inte även bedräglig.
 

Clycinta33

Aktiv medlem
Poäng: 121
Blev medlem
25 Januari 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
34
Poäng
121
domaren kunde inte avgöra fallet vid den muntliga förberedelsen. Hon ville att ** skulle skicka in kopletterande uppgifter och hon hade fler frågor som hon ville att han skulle svara på.. ja var förberedd men jag fick inte säga så mycket utan svara på frågor och det jag hade förberett kom inte fram som jag hade tänkt.. men han själv ringde upp hemifrån.. domaren sa att när de blir huvudförhandling sen vill hon att han kommer till en tingsrätt och är med via videolänk men han sa att han skulle vara med hemifrån via videolänk.. han kan tydligen göra som han vill..
Exakt så gick det till för mig. Jag pratade i munnen på honom och blev otrevlig till och med för jag blev så förbannad när jag såg människan. Sen fick jag både mejl och brev att Adam själv hade återkallat ärendet.
 

Clycinta33

Aktiv medlem
Poäng: 121
Blev medlem
25 Januari 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
34
Poäng
121
Haha, det är så jävla sjukt! Förlåt, men det är otroligt skrattretande att det här ens prövas. Abonnemang...

Be domaren att läsa artiklarna som finns om honom på nätet så att hon inser vilket jävla äckel det handlar om!
Jag skickade alla artiklar jag hittade om honom samt att han själv ska upp i domstol. Jag mejlade berörda tingsrätt
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Exakt så gick det till för mig. Jag pratade i munnen på honom och blev otrevlig till och med för jag blev så förbannad när jag såg människan. Sen fick jag både mejl och brev att Adam själv hade återkallat ärendet.
Han drog tillbaka sitt mål med mej också innan den muntliga förhandlingen. Jag hade skrivit hur många inlagor som helst och den sista som jag skickade in innehöll materialet inför det kommande åtalet mot honom i Helsingborgs Tingsrätt. Samt att jag kartlagt alla domslut med samma tillvägagångssätt (drygt 60 stycken tror jag det var) i en Excelmall med utgång för att bevisa tesen att han försöker få till tredskodomar genom att cyniskt nyttja utsatta människor som kanske inte hade koll. Jag skrev också att jag ville "förhöra" Adam vid samma muntliga förhandling och då eventuellt ha mitt ombud med mej och ja, jag har haft en advokat som jag känner med mej i hela processen, så det var inte tomma hot från min sida. Sedan var det en annan medlem här som var i samma sits, men var längre in i processen, som hjälpte mej mycket.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 271
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Det är väl snart han ska upp i rätten i HBG va?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp