• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vw finans billån bisnode

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Någon som vet vilken typ av upplysning som tas i samband med ansökan om privatleasing av Peugeot?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Stort grattis har med sökt men ångrade mig de tar full bisnode med förfrågningar risk och fastighets innehav , måste ändå då vart hög risk på dig har 10 ff och 25 risk på bisnode du borde ha högre och fick godkänd kredit på det , stort stort grattis återigen är 99,95 procent kört med många ff för lån och du lyckades !
Även jag är förvånad :)
Men dom har inget att oroa sig för men det vet ju inte dom...
 
S

Smskosing

Gäst
Poäng: 0
Även jag är förvånad :)
Men dom har inget att oroa sig för men det vet ju inte dom...
Likadant för mig om jag skulle få nått lån men de e förfrågningar de avskräcks ifrån jag har 90 risk på uc och bara 1 blanco på 15 000 och kredit 25 000 inget missbrukat inga anm 4 k underskott 30 ff och 90 risk, får inga lån , men ska söka vw lån när ja hittat rätt beg bil.
 
P

Peugeot

Gäst
Poäng: 0
Någon som vet vilken typ av upplysning som tas i samband med ansökan om privatleasing av Peugeot?
Går via dansk bolag om jag förstått de rätt, mkt hårda i bedömning och man får endast leasingkostnad som motsvarar 10% utav årsinkomst , tex har du en inkomst på 350.000 så beviljar de bara månadskostnad på max 3000kr vilket är lite väl strängt kan jag tycka. Vill också skaffa Peugeot men de faller pga detta om man ska ha en modell man fastnat för med rätt utrustning.
 
P

Peugeot

Gäst
Poäng: 0
Går via dansk bolag om jag förstått de rätt, mkt hårda i bedömning och man får endast leasingkostnad som motsvarar 10% utav årsinkomst , tex har du en inkomst på 350.000 så beviljar de bara månadskostnad på max 3000kr vilket är lite väl strängt kan jag tycka. Vill också skaffa Peugeot men de faller pga detta om man ska ha en modell man fastnat för med rätt utrustning.
uc är det, glömde jag skriva.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
VW Finans tar Bisnode.
Det dåliga är att dom rapporterar skulden till UC(iaf vid billån) men antagligen inte vid leasing.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Går via dansk bolag om jag förstått de rätt, mkt hårda i bedömning och man får endast leasingkostnad som motsvarar 10% utav årsinkomst , tex har du en inkomst på 350.000 så beviljar de bara månadskostnad på max 3000kr vilket är lite väl strängt kan jag tycka. Vill också skaffa Peugeot men de faller pga detta om man ska ha en modell man fastnat för med rätt utrustning.
Jag leasar från Peugeot och kan bekräfta detta. Det går på jyske som är dansk och de tar uc och är mycket hårda.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok, hoppar Peugeot men är i stort behov av ny bil då den gamla håller på att ge upp. Har 45 ff hos Bisnode och kreditrisk 43. 385K i lön men ett underskott på 105K. Inga anmärkningar eller skuldsaldo. Med hänvisning till dina förusättningar Johan W - borde jag rimligen kunna få igenom ett leasingavtal via Audi eller VW?
 

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Ok, hoppar Peugeot men är i stort behov av ny bil då den gamla håller på att ge upp. Har 45 ff hos Bisnode och kreditrisk 43. 385K i lön men ett underskott på 105K. Inga anmärkningar eller skuldsaldo. Med hänvisning till dina förusättningar Johan W - borde jag rimligen kunna få igenom ett leasingavtal via Audi eller VW?
Ja, det borde du ju rimligtvis få. Mitt månadsbelopp hamnade på 3400 så om du lägger dig ungefär där ska det ju inte vara några problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp